Piikkisilmien viiksekkyys ja sukupuoli
Valvoja: Moderaattorit
Piikkisilmien viiksekkyys ja sukupuoli
Kolme piikkaria on, leveät mustat raidat eli ilmeisesti ovat ihan tavallisia piikkisilmiä, kaupassa kun ei latinankielistä nimeä lukenut. Kaksi näistä on pulleampia ja viiksettömiä, yksi laihempi ja viiksekäs. Onko kysymys sukupuoli- tai lajieroista vai ihan vaan sattumoista tai eri ikäisyydestä?
Kiitoksia jo etukäteen.
Kiitoksia jo etukäteen.
Viiksettömiä? Piikkisilmillä on mielestäni aina viikset, ainakin jonkin laiset... 
Omillani on mielestäni kaikilla pienet viikset, piikkisilmissä naaraat ovat pulleampia ja hieman isompia. Koiraat taas laihempia...![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Omillani on mielestäni kaikilla pienet viikset, piikkisilmissä naaraat ovat pulleampia ja hieman isompia. Koiraat taas laihempia...
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
vastauksia
Noista viiksistä en ole varma, mutta ainakin piikkisilmä naaraat ovat paljon pulleampia, koiraat laihoja. Näin ainakin minulla olkoon, olkoon piikkisilmät nuoria tai aikuisia. Naarailla hirveä jättivatsa siitä ne erottaa.
Minulla piikkisilmät kuteneet kerran, mutta onnistuin vahingossa tuhoamaan pesän joten se siitä , toivotaan että joskus yrittävät uudestaan, aika jännä minulla ollut nämä kalat monia monia vuosia ja nyt yhtäkkiä innostuivat kutupuuhiin...
Minulla piikkisilmät kuteneet kerran, mutta onnistuin vahingossa tuhoamaan pesän joten se siitä , toivotaan että joskus yrittävät uudestaan, aika jännä minulla ollut nämä kalat monia monia vuosia ja nyt yhtäkkiä innostuivat kutupuuhiin...

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Sukupuolierot
Paksuus ja koko ovat tuntomerkkejä. Myös rintaevien koolla oli muistaakseni eroja koiraan ja naaraan välillä. Olikohan naaraalla suuremmat, en muista kauan sitten lukemaani...
Niiden kuteminen on suht koht harvinaista normaaleissa seura akvaarioissa...
Niistä tulee aivan punaisia ja pullukoita, jos ovat kutu puuhiin ryhtymässä...
Kutevat muuten pinta kasvillisuuden sekaan![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Niistä tulee aivan punaisia ja pullukoita, jos ovat kutu puuhiin ryhtymässä...

Kutevat muuten pinta kasvillisuuden sekaan
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tai no lopulta naaraiden vatsat ovat vihertäviä...Kaizu kirjoitti:Punaisia? Miksi punaisia?Korva kirjoitti:Niistä tulee aivan punaisia ja pullukoita, jos ovat kutu puuhiin ryhtymässä...![]()