Varoituksen sana saksalaisesta nettikaupasta!

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

K.S
Kim Söderberg
Kim Söderberg
Akvaarioseurat: HAS SMAS FOMA #2
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja K.S »

Joo, Hilly on oikeassa.
Tiettyjä tuotteita ei pysty myymään samaan hintaan kun muualla.

Mutta olen kyllä satsannut elävän puolelle niin että kaikilla olisi jotain ostettavaa.
Tänä vuonna tuli taas uusia CITES säädöksia joka teki sen että alkuvuonna ei saanut tavaraa.

Se että olisi yhteinen nettikauppa ei toimi koska joutuisimme ostamaan tavaran kalliimmalla kun mitä ne nettikaupassa nyt myy asiakkaalle.

Hinnat eivät ole esillä varmaan sen takia koska ei ole järkevää lähteä polkemaan hintoja.

On ollut aikoja kun liikkeitä pidettiin kaksi vuotta myytiin halvalla jätettiin verot ja laskut maksamatta ja sitten pistettiin lappu luukulle.
Näin hinta saatiin kyllä alas mutta jäi vääristynyt kuva hintatasosta.
Oli muilla sitten vaikeata selittää normaalihintoja kuluttajalle.

Liikkeet satsaa juuri siihen mitä pystyy myymään, emme pysty vastaamaan ison maailman nettikauppaan millään tavalla muuten kuin antamaan harrastajalle parasta palvelua ja asiantuntemusta jotta saadaan homma eteenpäin.

Onneksi on niitä jotka arvostavat vielä sitä, sen ansiosta minäkin olen työpaikalla tänään :D
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkokoo »

Hillyn kommentti on hyvä, siitä juuri on kysymys.

Mielestäni on mahdoton ajatus, että homma pyörisi siten, että ''ei se mitään että hinnat ovat usein korkeammalla, kyllä mä olen valmis maksamaan enemmän hyvän asian puolesta''. Tämmöinen ei vaan yksinkertaisesti toimi laajemmin, tottakai suurin osa meistä ostaa saman tavaran sieltä mistä halvimmalla saa. Tämä siis mielestäni pätee kaikkeen suurempaan tekniikkaan, esim. vaahdottajiin, valaisimiin tms. Benzon antama linkki on ääriesimerkki nettikauppojen huonosta palvelusta ja yleensä tavaran saa oikein luotettavasti ja ok ehdoilla kotiovelle, mikäli on valmis odottamaan sitä keskimäärin noin 1-2kk.

On kaunis ajatus, että Kimillä olisi 50 Ca-reaktoria ja vaahdottajaa hyllyssä, joista sitten voisi valita mieleisen keski-euroopan hinnoilla. Näillä harrastajamäärillä tämmöinen ei kuitenkaan ole mitenkään mahdollista.

Sen sijaan! Itse ainakin mielelläni maksaisin (ja maksan) muutamia euroja enemmän käyttötavarasta kun sen voi hakea suoraan Petikosta, mielummin kun tilailen kerran kuukaudessa sitä Saksasta. Esim. ruoka, vesitestit, hiili, kalsiumhydroksidi, suola jne... mutta tässäkin on tasapaino, kovin kauheasti enempää ei olla valmiita maksamaan.
elpuri
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elpuri »

mikkokoo kirjoitti:On kaunis ajatus, että Kimillä olisi 50 Ca-reaktoria ja vaahdottajaa hyllyssä, joista sitten voisi valita mieleisen keski-euroopan hinnoilla. Näillä harrastajamäärillä tämmöinen ei kuitenkaan ole mitenkään mahdollista.
Valikoiman laajuus tietysti mahdollisuuden rajoissa, mutta itse olen valmis maksamaan sitä "suomilisää" juuri siitä että sen tavaran saa just heti eikä kuukauden päästä. En tunne akvaariobisnestä mitenkään hyvin, mutta tuo on ainoa tapa mitä minun mieleen tulee kilpailla perusnettikauppojen kanssa.
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Valikoiman laajuus tietysti mahdollisuuden rajoissa, mutta itse olen valmis maksamaan sitä "suomilisää" juuri siitä että sen tavaran saa just heti eikä kuukauden päästä. En tunne akvaariobisnestä mitenkään hyvin, mutta tuo on ainoa tapa mitä minun mieleen tulee kilpailla perusnettikauppojen kanssa.
Kuinka paljon? Sanotaan nyt vaikka, että vaahdottajan hinta olisi Saksassa postikuluineen 500e, niin paljonko maksaisit siitä Suomessa?

Tai oikeastaan, että saataisiin homma vielä herkullisemmaksi, niin paljonko olisit valmis maksamaan Tunze Stream TS12 setistä Suomessa (tästähän tiedetään mitä se maksaa Suomessa ja ulkomailla oikeesti)?
elpuri
Member
Member
Viesti:

Sanotaan nyt vaikka joku 570€. Itsellä ainakin menee niin, että kun jotain on pakko saada niin se pitää saada heti :) Jos tarvitsen muistia tai uuden kovalevyn tietokoneeseen niin haen sen tietokonekaupasta verkkokaupan sijaan kympin pari kalliimmalla, koska sen saa heti käteen.
mikkokoo kirjoitti:Tai oikeastaan, että saataisiin homma vielä herkullisemmaksi, niin paljonko olisit valmis maksamaan Tunze Stream TS12 setistä Suomessa (tästähän tiedetään mitä se maksaa Suomessa ja ulkomailla oikeesti)?
Ehkä jonkun 350€ (en siis tiedä virallista suomen ovh:aa). Riippuu ihan siitä miten kova hinku on :mrgreen:
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Tai oikeastaan, että saataisiin homma vielä herkullisemmaksi, niin paljonko olisit valmis maksamaan Tunze Stream TS12 setistä Suomessa (tästähän tiedetään mitä se maksaa Suomessa ja ulkomailla oikeesti)?

Ehkä jonkun 350€ (en siis tiedä virallista suomen ovh:aa). Riippuu ihan siitä miten kova hinku on
Onnistuuko tämä?
K.S
Kim Söderberg
Kim Söderberg
Akvaarioseurat: HAS SMAS FOMA #2
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja K.S »

Tunzen kataloogin hinta 298,26 € eli net sales price.
siihen kun lisätään arvonlisä vero 22 % ollaan hinnassa 363,88

Siihen pitäisi lisätä vielä rahti.

Olen myynyt noita 364,00 € siis netto + alv.
Tämä oli Suomessa ennen tukkuhinta

Eli vastaus kysymykseen on että ei ihan.

Tunzea myyn ainoastaan tilauksesta koska ei ole järkevää pitää tavaraa hyllyssä tohon hintaan, pidin esim 3130/2 vaahdotinta hyllyssä vuosi sitten, oli hyllyssä 8 kk.

Jos joku kävelee sisään ja tilaa kaikki tarvikkeet ja elävät kivet samaan aikaan niin silloin hinta on aivan eri :D .
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Jos joku kävelee sisään ja tilaa kaikki tarvikkeet ja elävät kivet samaan aikaan niin silloin hinta on aivan eri .
Hyvä tietää, nähään pian :mrgreen:
Lentsu
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lentsu »

K.S kirjoitti:Jos joku kävelee sisään ja tilaa kaikki tarvikkeet ja elävät kivet samaan aikaan niin silloin hinta on aivan eri :D .
Vähän tätä tarkoitin että pitäisi meidän harrastajien toimia yhteistyössä näiden tilausten suhteen, kukaan tuskin tilaa hetken mielijohteesta samalla sekunnilla jonkun ison streami kitin tai 3 X 250W valaisimen ... ja sitten jos laskee että tavara saattaa sen kuukauden kaksi kestää matkalla (pahimillaan) niin olisiko paha laittaa tänne että olet ostamassa xxx tuotetta about silloin ja silloin niin voisivat muut tulla mukaan ja esim. pyytää tarjouksen Kimiltä ?
Beati pauperes spiritu
BenZo
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja BenZo »

Höpö Höpö noiden kimppatilausten kanssa.. :mrgreen:

Kauppiaan pitää osata pyörittää businestaan, niin että se tyydyttää asiakkaiden tarpeita suht asiallisella varastollaan.

Mikä on se lisäarvo jolla kauppias saa asiakkaan tilaamaan ja odottamaan tuotteitaan mahdollisesti jopa kauemmin kuin suoratilauksella kotiovelle? 8O Mahdollinen lisämyynti elukoista? Muuta hyllyssä olevaa tarviketta myymällä?
NannaJ
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja NannaJ »

Tässä syitä, miksi minä ostan tietyt tarvikkeet mieluummin liikkeestä kuin netistä:

-asiantunteva myyjä, joka osaa muutakin kuin vain lukea mitä pakkauksessa sanotaan

- saa katsoa ja vertailla tuotteita "kädestä pitäen". Nettikaupoilla on harvoin tarpeeksi hyviä kuvia ja tietoja tuotteista sivuillaan

- voi itse varmistua esim. ruokien kohdalla, että eivät ole juuri menossa vanhoiksi (päiväys)

Varsinkin tuohon myyjien asiantuntemukseen kannattaa minusta akvaarioliikkeiden panostaa. Keskustelu asiantuntevan myyjän kanssa on monesti paljon tärkeämpää kuin se, maksaako tuote euron tai kymmenen enemmän vai vähemmän. Jos myyjä pystyy ratkaisemaan kulloisenkin akvaario-ongelmani, palaan varmasti kyseiseen liikkeeseen. Oikealla neuvolla on silläkin hintansa. Kokeilut ja kantapään kautta oppiminen ne vasta kalliiksi tuleekin...
suomijäbä
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja suomijäbä »

Hyviä pointteja, tosin monesti voi tulla paketin hintaeroksi 10€ sijasta 300-500€, niinkun esim. mulla [;)]
Tosin silti olen kääntymässä kotopuolen tavaroihin.
"Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa", mutta tosiaan neuvoilla ja asiantuntemuksellakin on painoarvoa, eikä netissä aina ole tarpeeksi tietoa tuotteista.

Tomppa.
Lentsu
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lentsu »

BenZo kirjoitti:Höpö Höpö noiden kimppatilausten kanssa.. :mrgreen:

Kauppiaan pitää osata pyörittää businestaan, niin että se tyydyttää asiakkaiden tarpeita suht asiallisella varastollaan.
Öh, olen ikäni kaupan alalla työskennellyt (tosin atk puolella) ja ihan omaan kokemukseen perustuen tiedän että mitä enemmän tukkurilta kerralla tilaa sitä halvempi hinta ...

En halua kritisoida asiantuntemustasi mutta marginaali tuotteen myynti on hiukkasen ikävää hommaa. Nettiliikkeiden kanssa kilpailemiseen pitäisi olla a) iso varasto ja b) halvat hinnat, eli halpoihin hintoihin tarvitaan taas niitä ostomääriä ja oman katteen leikkausta. Nyt jos tuo iso varasto ei liiku riittävällä vauhdilla niin sen ylläpitäminen maksaa ja paljon varsinkin kun se kate on minimaalinen ...
Varmaan onnistuu jos on investoida omaa rahaa sen varastonarvon verran jos siinä on tippaakaan sijoitettua kapitaalia niin ollaan heti siinä keltaisessa nesteessä.

Organisoin useamman kerran paikallisten nörttien kesken yhteistilauksia, ei ollut paha järkätä ja toimi sekä asiakkaalle että kauppiaalle.
Beati pauperes spiritu
elpuri
Member
Member
Viesti:

Benzo varmaan tarkoitti sitä ettei pitäisi olla asiakkaan vastuulla järjestellä kimppatilauksia. Tietty, jos jollain virtaa riittää niin mikäs siinä hyvä homma.
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Voi tulla yllätyksenä, mutta katutason liikkeissä hintaero Saksan ja Suomen liikkeissä on usein minimaalinen, kuulemma jopa niin että suomessa voi olla edullisempaa.

Vielä kun otetaan huomioon että arvonlisävero on saksassa 16% ja suomessa 22% ja voluumit aivan jotain muuta, on kohtuutonta vaatia että suomessa pitäisi pystyä kilpailemaan saksalaisia nettifirmoja vastaan hinnoilla. Aivan yhtä älytöntä on edellyttää että kaikkea pitää löytyä hyllystä, tuntuu olevan se hyllystä löytyminen huonoa tuolla aquaristkshopissakin kun tilaukset venyvät lähemmäs puoltavuotta heti jos tilaa jotain erikoisempaa. Visan laskuttaminen sensijaan sujuu nopeasti...

Täytyy myöntää että itsekin tulee joskus saksasta tilattua, mutta pyrin (ainakin vaimon mielestä liikaakin :-) ) kannattamaan myös paikallisia liikkeitä. Tuo Kimin esittämä yhteystilausajatus on kyllä kannatettava, voipi olla että seuraava yhteystilaus pysähtyykin lähemmäs kuin Saksa,
/jari
ReimaR
Member
Member

Viesti Kirjoittaja ReimaR »

Hieman kommentteja:
NannaJ kirjoitti:-asiantunteva myyjä, joka osaa muutakin kuin vain lukea mitä pakkauksessa sanotaan
Myyjien "asiantuntemuksesta" on hyvä keskusteluketju toisaalla, joten ei siitä sen enempää.
NannaJ kirjoitti:- saa katsoa ja vertailla tuotteita "kädestä pitäen". Nettikaupoilla on harvoin tarpeeksi hyviä kuvia ja tietoja tuotteista sivuillaan
Entäs sitten jos tekee sen postitilauksen täältä kauempaa kuin kehä III sisäpuolelta, ei siinä sittenkään pysty paljon vertailemaan tuotteita "kädestä pitäen". Sitä vastoin netissä saa tutustua rauhassa esim. valmistajien sivuihin ilman että myyjät ravaavat jatkuvasti selän takana (en todellakaan kaipaa sitä ns. henkilökohtaista palvelua, yleensä kauppaan kuin kauppaan mennessäni tiedän mitä olen sieltä hakemassa).
NannaJ kirjoitti:- voi itse varmistua esim. ruokien kohdalla, että eivät ole juuri menossa vanhoiksi (päiväys)
Tuon voi varmistaa tekemällä ruuat itse.

Valikoimat ovat aivan eri luokkaa nettikaupoissa kuin täällä pohjoisessa. Täältä (sama taitaa koskea koko Suomea) saa yleensä vain kalliita merkkilaitteita. Ja Suomen postin hintapolitiikalla rahti on lähes sama tänne Helsingistä ja Saksasta. Kalat ja kasvit ovat oikeastaan ainoita artikkeleita joita kannattaa hankkia jo käytännön syistä paikallisista liikkeistä (paikallisilla liikkeillä tarkoitan 100 km säteellä sijaitsevia liikkeitä, voidaan laskea kahden käden sormilla).
Mother nature is a bitch !
Lusse
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Lusse »

En itse ole tilannut mitään saksasta tai muualtakaan mutta se täytyy sanoa että jos ostaa Kimiltä niin ei ainakaan tarvitse pelkää että saa väärää tavaraa tms..

Itse en ainaskaan jaksa alkaa lähettelemään mitään postia että missäs tavarat on kun viipyy vaikka rahat on lähtenyt tililtä jo aikoja sitten.

Kyllä se varmuus on minulle ainaskin tärkeä juttu (että ei veloiteta rahaa tililtä ja tavaraa ei ala kuulua ja sitten sanotaan että mitkä rahat, ei me mitään olla saatu), tätä ei ainaskaan tarvitse pelätä jos asioi koto suomessa.

Juuri ostin Kimiltä pari streamia ja ne tulivat maksamaan suurii piirtein saman mitä saksasta tilattuna että silleen...
HillyBilly
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HillyBilly »

Olen elpurin kanssa samoilla linjoilla siinä että maksan mieluummin jonkun verran enemmän jos saan tuotteen heti !

Teen mielelläni "heräteostoksia", kuitenkin niin että ne ostokset ovat hyödyllisiä ja tarpeellisia. Usein kaupasta ulos tullessani, mukana on muutakin kun mitä menin ostamaan ja saattaa käydä usein niinkin että se alkuperäinen ostos unohtui. Kauppiaan mieliksi joutuu siis käymään uudestaan aika piakkoin :mrgreen:

Tilanne että kaupassa ei ole mitään itseäni kiinnostavaa, on aika "järkyttävää" kun on tottunut tekemään heräteostoksia.
Valitettavasti riutan tekniikkapuoli on sen verran hintavaa että siinä iskee "piheys", minullakin on sentään hintataso minkä jälkeen pääkoppa lyö jarrua ja pistää harkitsemaan tuotteen tarpeellisuutta.

Eli käytännössä minulle on tärkeämpää että akvaarioliikkeen altaissa on elävää jotta voin tehdä heräteostoksia sillä alueella.

Tuleva kesä menee kyllä muihin harrastuksiin kuin riutan kehittämiseen mutta toivottavasti syksy-talvi aikana on heräteostoksille taas mahdollisuuksia [;)]
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Juuri ostin Kimiltä pari streamia ja ne tulivat maksamaan suurii piirtein saman mitä saksasta tilattuna että silleen...
Ostitko kontrollerin kanssa? Siis TS24 setti. Paljonko maksoi?
elpuri
Member
Member
Viesti:

Lusse kirjoitti:Juuri ostin Kimiltä pari streamia ja ne tulivat maksamaan suurii piirtein saman mitä saksasta tilattuna että silleen...
Siis mitä ne nyt Siniriutassa oikeasti maksaa vai vaihteleeko se hinta päivittäin?
Lusse
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Lusse »

Ostin pari TUNZE Turbelle stream 6060:sta jotka maksavat saksasta tilattuna 109.98 € kpl + rahti, kimiltä ostin nuo ja tais maksaa 124 € kpl, eli ei mikään hirvee ero noissa hinnoissa.

Erotus on jotakin 10 luokkaa joten tilasin ilman muuta Kimiltä !

En tiedä sitten paljon noihin kalliimpiin streameihin tulee eroa koska en ole niitä juuri katellu.
Viimeksi muokannut Lusse, 23:27, 28.04.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maspe
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja maspe »

Nyt kaikki näkee Kimin hinnat ja tiukkaa kanssa samaan hintaan kun kerran sekin sai...

Miten muuten tilattavien tavaroiden kanssa, saako suomalaisen kaupan kautta tavaran kuinka nopeasti? Lähinnä sen kannalta sitä mietin, kun joissakin verkkopuljuissa toimitukset kestävät näköjään tuskaisen kauan, ja tavaraa ei kuitenkaan ole Suomessakaan hyllyssä.
Mikael
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael »

ReimaR kirjoitti:
NannaJ kirjoitti:-asiantunteva myyjä, joka osaa muutakin kuin vain lukea mitä pakkauksessa sanotaan
Myyjien "asiantuntemuksesta" on hyvä keskusteluketju toisaalla, joten ei siitä sen enempää.
Ei tule luettua noita toisaalla olevia juttuja mutta saatan arvata keskustelun laadun ja siksipä lyhyt kommentti.
Meillä on vain yksi merivesipuolen myyjä koko maassa ja hänen asiantuntemuksessaan ei ole mitään vikaa - joten se siitä.
elpuri
Member
Member
Viesti:

Lusse kirjoitti:Ostin pari TUNZE Turbelle stream 6060:sta jotka maksavat saksasta tilattuna 109.98 € kpl + rahti, kimiltä ostin nuo ja tais maksaa 124 € kpl, eli ei mikään hirvee ero noissa hinnoissa.

En tiedä sitten paljon noihin kalliimpiin streameihin tulee eroa koska en ole niitä juuri katellu.
Tuo on minusta varsin kohtuullinen hinta.
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Ostin pari TUNZE Turbelle stream 6060:sta jotka maksavat saksasta tilattuna 109.98 € kpl + rahti, kimiltä ostin nuo ja tais maksaa 124 € kpl, eli ei mikään hirvee ero noissa hinnoissa.

Tuo on minusta varsin kohtuullinen hinta.
Jeps, sanomattakin on selvää että 10-20e hintaerolla varmaan meistä kaikki hakisivat tuotteen mieluiten s-riutan hyllyltä.

Mutta jos 100e hintaisessa tuotteessa ero on 20e niin tarkoittaako se, että 1000e hintaisessa tuotteessa ero on 200e ? Tämä taas on liikaa ainakin mulle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”