Pandamonnisista

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Haro
Starting Member
Starting Member

Pandamonnisista

Viesti Kirjoittaja Haro »

Kysyisin pandamonnisista:

- minkä kokoisiksi ne kasvavat?
- onko erityistä ruokavaliota?
- pH?
- altaan koko?

Ihan kaikki tieto kelpaa.
aquado
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja aquado »

Vilkaisepa vaikka tämä, ihan hyvää asiaa suomeksi:
http://www.faunatar.fi/fin/index.php?cmd=178

Toiset ovat kyllä tuosta kestävyydestä myös eri mieltä, ilmeisesti kantoja on vahvempia ja heikompia.
"Jos ei ole vikaa, älä rupea korjaamaan. Jos vika on todella paha, älä silloinkaan rupea korjaamaan." - Tikrun pieni kirja pomppimisesta
vee_monn
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vee_monn »

Olen kiinnostunut just noista, eli hiukan viileän veden monninen. Taidanpa ottaa sellaisen. Montako monnista 112L pyttyyn?

Täydellistä, kiitoksia tosi paljon! *halii kysyjää*
Kaksin aina kaunihimpi.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Riippuu muista kaloista, mutta 6 - 8 on sopiva määrä.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja skare »

thapsus
Senior Member
Senior Member
Viesti:

monniset

Viesti Kirjoittaja thapsus »

Minun pandamonnisistani on kasvanut noin neljä senttisiä ja varmasti täysikasvuisia ovat. Jäävät siis aika pieniksi, joten näitä voi ottaa pienempäänkin altaaseen kun esim kuparimonnisia, joista voi tulla 7 senttisiä. Itselläni on 6 pandamonnista 90 litran akvassa.

Syövät monnisten pellettejä ja myös kasvispohjaisia pellettejä sekä tietysti hiutaleita ja pakastettuja ruokia, jos sellaisia ehtii pohjaan asti tippua. Putsailevat pohjaa touhukkaasti koko ajan tai lepäilevät joukolla.

Omien kokemuksieni mukaan tosi kestäviä ja rohkeita pikkuveijareita. Kaupasta tulleet ovat usein viiksettömiä ja muutenkin huonokuntoisia, mutta minulla on ovat jääneet kuintekin henkiin ja parantuneet nopeasti. Kannattaa kuitenkin kaupassa tarkkailla ovatko viikset kokonaan pois ja ovatko kalojen evät supussa. Sellaisia ei välttämättä kannata ostaa vaikka sitkeitä mielestäni ovatkin :?

Itselleni on ollut vaikeaa löytää pandoja ja löytämäni ovat olleet kalliita, mutta ilmeisesti niitä tulee aina ajoittain enemmän ja kohtuu halvallakin. Viidellä eurolla voi saada.

Ihani otuksia!
Siiseli
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Siiseli »

Minun parvestani(6kpl) yksi naaras on n.5cm(siis pyrstöineen), loput alle sen. Neljä on varmuudella koiraita :)

Faunattaren linkin mukaan lämpötila olisi alle 25 8O, mutta minulla pandat ovat altaassa jossa lämpö n. +26.
Tuntuvat kuitenkin viihtyvän. Kutevat säännöllisesti, harmi kyllä yhtään poikasta ei ole vielä näkynyt :(

Pandat löytyivät helposti, siitä kiitos kauppiaalle joka minua varten niitä etsi käsiinsä :D Hinta oli kyllä sieltä yläpäästä (n.9e/kpl).

Mainioita veijareita ovat, suosittelen :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”