Kysyisin pandamonnisista:
- minkä kokoisiksi ne kasvavat?
- onko erityistä ruokavaliota?
- pH?
- altaan koko?
Ihan kaikki tieto kelpaa.
Pandamonnisista
Valvoja: Moderaattorit
Vilkaisepa vaikka tämä, ihan hyvää asiaa suomeksi:
http://www.faunatar.fi/fin/index.php?cmd=178
Toiset ovat kyllä tuosta kestävyydestä myös eri mieltä, ilmeisesti kantoja on vahvempia ja heikompia.
http://www.faunatar.fi/fin/index.php?cmd=178
Toiset ovat kyllä tuosta kestävyydestä myös eri mieltä, ilmeisesti kantoja on vahvempia ja heikompia.
"Jos ei ole vikaa, älä rupea korjaamaan. Jos vika on todella paha, älä silloinkaan rupea korjaamaan." - Tikrun pieni kirja pomppimisesta
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
- Sukupuoli: Nainen
Infoa pandamonnisista suomeksi.
monniset
Minun pandamonnisistani on kasvanut noin neljä senttisiä ja varmasti täysikasvuisia ovat. Jäävät siis aika pieniksi, joten näitä voi ottaa pienempäänkin altaaseen kun esim kuparimonnisia, joista voi tulla 7 senttisiä. Itselläni on 6 pandamonnista 90 litran akvassa.
Syövät monnisten pellettejä ja myös kasvispohjaisia pellettejä sekä tietysti hiutaleita ja pakastettuja ruokia, jos sellaisia ehtii pohjaan asti tippua. Putsailevat pohjaa touhukkaasti koko ajan tai lepäilevät joukolla.
Omien kokemuksieni mukaan tosi kestäviä ja rohkeita pikkuveijareita. Kaupasta tulleet ovat usein viiksettömiä ja muutenkin huonokuntoisia, mutta minulla on ovat jääneet kuintekin henkiin ja parantuneet nopeasti. Kannattaa kuitenkin kaupassa tarkkailla ovatko viikset kokonaan pois ja ovatko kalojen evät supussa. Sellaisia ei välttämättä kannata ostaa vaikka sitkeitä mielestäni ovatkin
Itselleni on ollut vaikeaa löytää pandoja ja löytämäni ovat olleet kalliita, mutta ilmeisesti niitä tulee aina ajoittain enemmän ja kohtuu halvallakin. Viidellä eurolla voi saada.
Ihani otuksia!
Syövät monnisten pellettejä ja myös kasvispohjaisia pellettejä sekä tietysti hiutaleita ja pakastettuja ruokia, jos sellaisia ehtii pohjaan asti tippua. Putsailevat pohjaa touhukkaasti koko ajan tai lepäilevät joukolla.
Omien kokemuksieni mukaan tosi kestäviä ja rohkeita pikkuveijareita. Kaupasta tulleet ovat usein viiksettömiä ja muutenkin huonokuntoisia, mutta minulla on ovat jääneet kuintekin henkiin ja parantuneet nopeasti. Kannattaa kuitenkin kaupassa tarkkailla ovatko viikset kokonaan pois ja ovatko kalojen evät supussa. Sellaisia ei välttämättä kannata ostaa vaikka sitkeitä mielestäni ovatkin

Itselleni on ollut vaikeaa löytää pandoja ja löytämäni ovat olleet kalliita, mutta ilmeisesti niitä tulee aina ajoittain enemmän ja kohtuu halvallakin. Viidellä eurolla voi saada.
Ihani otuksia!
Minun parvestani(6kpl) yksi naaras on n.5cm(siis pyrstöineen), loput alle sen. Neljä on varmuudella koiraita
Faunattaren linkin mukaan lämpötila olisi alle 25
, mutta minulla pandat ovat altaassa jossa lämpö n. +26.
Tuntuvat kuitenkin viihtyvän. Kutevat säännöllisesti, harmi kyllä yhtään poikasta ei ole vielä näkynyt
Pandat löytyivät helposti, siitä kiitos kauppiaalle joka minua varten niitä etsi käsiinsä
Hinta oli kyllä sieltä yläpäästä (n.9e/kpl).
Mainioita veijareita ovat, suosittelen

Faunattaren linkin mukaan lämpötila olisi alle 25

Tuntuvat kuitenkin viihtyvän. Kutevat säännöllisesti, harmi kyllä yhtään poikasta ei ole vielä näkynyt

Pandat löytyivät helposti, siitä kiitos kauppiaalle joka minua varten niitä etsi käsiinsä

Mainioita veijareita ovat, suosittelen