Paras pohja monnisille, piikkisilmille ym.?
Valvoja: Moderaattorit
Paras pohja monnisille, piikkisilmille ym.?
Varmaankin hiekka on kaikkien vastaus, mutta mikä on toiseksi paras? Laiskana nimittäin en jaksaisi pestä taas hiekkaa uuteen altaaseen kun se on niin pahuksen työlästä. Onko siis pakko vai käykö pienirakeinen sora tai pyöreä sora? Voisi huuhdella sihdin läpi...
Ohjeita
Hmm, saisinko vinkkejä helppoon hiekan pesuun jos se ei ole vaikeaa. Soran olen pessyt sihdissä huljuttelemalla ja sekoittamalla juoksevan veden alla, kunnes läpi tuleva vesi on puhdasta. Hiekka kun on niin pientä niin sen ole pessyt ämpärissä, vaihtaen jatkuvasti likaista vettä pois kunnes vesi on kirkasta... hankautuu rystyset verille hiekkaa hämmentäessä
Mutta bilteman hiekka on hyvä vinkki, kiitos

Mutta bilteman hiekka on hyvä vinkki, kiitos

Mekin hankimme, isomman altaan tullessa taloon, biltemasta hiekan ja pesemättä sen tuonne lykkäsimme. Nopeasti se sameus oli poissa. Ja ilmeosesti ei ollut albiinomonnisien mielestä valittamista, koska sinne siirryttyään alkoivat heti kutupuuhiin. Ja ahkerasti sielä tongitaan tuota pohjaa ja pöllytellään hiekkaa
Ainut ongelma on se että meinaavat tonkia nuo vielä huonosti juurtuneet kasvit irti.

Ainut ongelma on se että meinaavat tonkia nuo vielä huonosti juurtuneet kasvit irti.
Hiekka on vaaleaa, muttei missään nimessä valkeaa. Minusta se näyttää hyvältä ja malawit tykkää (ei haalista ainakaan niiden kirkkaita värejä). Siitä vaan hiekkaa ostamaan.pleko_88 kirjoitti:Voisitteko linkata tänne kuvia altaista joissa on bilteman hiekkaa. Olen meinaan kuullut "kauhutarinoita" sen vaaleudesta, mutta tekisi mieli silti ostaa
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
Kuvia kiitos, meinaan hiekkaa ei sitten laiton jälkeen aleta vaihtamaanmbuna kirjoitti:Hiekka on vaaleaa, muttei missään nimessä valkeaa. Minusta se näyttää hyvältä ja malawit tykkää (ei haalista ainakaan niiden kirkkaita värejä). Siitä vaan hiekkaa ostamaan.pleko_88 kirjoitti:Voisitteko linkata tänne kuvia altaista joissa on bilteman hiekkaa. Olen meinaan kuullut "kauhutarinoita" sen vaaleudesta, mutta tekisi mieli silti ostaa

Laiska?
Niin no, sitä hiekkaa jota olen itse ostanut, joutui huuhtomaan arviolta noin 50 kertaa per puoli ampäriä...
Täytyy siis ostaa muualta
Täytyy siis ostaa muualta

Yrittäkää etsiä sitä Kokemäen laatuhiekan puhdasta luonnonhiekkaa. Ei tarvitse pestä eikä ole ainakaan omasta mielestäni liian vaaleaa.
Kuvia vaikkapa täällä http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=25129
Kuvia vaikkapa täällä http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=25129