Akvaarion sijoittaminen
Valvoja: Moderaattorit
Akvaarion sijoittaminen
Haittaako, jos akvaarion sijoittaa ikkunan alle, johon paistaa vain aamuaurinko? Entä jos on TV vieressä?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Jos valitset valaistusajan siten että suoran auringonpaisteen hetki on myös valaistusajan keskikohdilla niin tuo ikkunan eteen sijoittaminenkin onnistunee. Aamuauringon ollessa kyseessä tämä siis tarkoittaisi valaistusajaksi 03-15...
TV ei akvaariota häiritse mutta vedenvaihdossa on tietysti riskinsä.
TV ei akvaariota häiritse mutta vedenvaihdossa on tietysti riskinsä.
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
akvaarion sijoittaminen
Yleisesti ottaen akvaario pitäisi aina sijoittaa paikkaan, johon aurinko ei paista koskaan suoraan (levän kasvu, veden lämpötilan nousu). Akvaario ei saisi myöskään olla liian lähellä televisiota tai stereoita, joiden melu kyllä häiritsee kaloja. Samoin oven vierus, jos ovesta kuljetaan usein..
Re: Akvaarion sijoittaminen
Minullakin suoraan etelä-ikkunan alla yksi pytinki ja en ole havainnut mitään haittaa tuosta ilmaisesta valosta. Jos omaat taustapaperin, niin kannattaa pistää sen taakse vielä vaikka joku musta jätesäkki (tai jotain) estämään 'läpikuultavuuttta'.jesseM kirjoitti:Haittaako, jos akvaarion sijoittaa ikkunan alle, johon paistaa vain aamuaurinko? Entä jos on TV vieressä?
Oikein olen alumiinipellistä rakentanut heijastimen altaan yläpuolelle joka kerää tuon ilmaisen valon altaaseen
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Haittaa tietysti on, jos levä on ongelma, mutta työntää altaan täyteen kasveja ja lannoitetta (mukaanlukien co2), niin ei ole leviä ainakaan meillä näkynyt.
Monet kalat innostuu kutupuuhiin aamuauringon osuessa altaaseen (ne veijarit kun jotenkin tunnistaa aidon keinotekoisesta

Nim:"Kaikki tila on käytettävä hyödyksi"
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
Saattaahan se patteri sitä vähän lämmitellä jos oikein lämpimänä on..
Minulla on akvaario sterepoiden kanssa samassa huoneessa,huonekkaan ei ole iso,eikä kalat häiriinny yhtään,ihan normaalisti jatkavat puuhiaan.
Ovi on kanssa n.2m:n päässä,eikä haittaa jos ei kovin paukuttele..
Mutta kyllä se varmaan on patempi silti pitää erillään ovi,stereot ja akvaario..
Minulla on akvaario sterepoiden kanssa samassa huoneessa,huonekkaan ei ole iso,eikä kalat häiriinny yhtään,ihan normaalisti jatkavat puuhiaan.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mutta kyllä se varmaan on patempi silti pitää erillään ovi,stereot ja akvaario..

¤*PikkuFisu*¤
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen