Minulle on tulossa uusi akvaario, joka on 300-600 litraa.
Minulla olisi monta kalasto ehdotusta sinne, jotka kaikki ovat olleet pitkään haaveenani.
Mitä näistä kalastoista suosittelisitte? Jotkin kalastot kaipaavat "lisäkaloja" ja niitä saa ehdottaa. Kommenttia kalastoista saa heittää!
1. Jos akvaario on 500-600 litrainen niin kalastoksi tulisi 5 luonnonmuotoista/komeetta kultakalaa. Sisustus olisi hyvin karu.
[Oma suosikki kalastoni..] Kalat menisivät lammikkoon kesällä.
2. 400-600litrainen akvaario, kalastoksi tulisi 5 huntupyrstöistä/muuten jalostettua kultakalaa.
[Tässä vaiheessa sanon että minulla on jo 6 kultakalaa (luonnonmuotoista), jotka asuvat 700-litran akvaariossa. Ja menevät kesäksi 5000-litran lammikkoon.]
3. 300-600 litrainen akvaario, kalastoksi kaksi lehtikalaa, marmoritapparakaloja (paljon?), ja joku pleko (mikä?).
Sisustukseksi paljon juurakoita.
4. Akvaario 300-litrainen n. 15 kpl koirasmiljoonakaloja, platyja 4kpl (1+3) ja joku pleko (mikä?).
Jokin muu kalasto, millainen?
Millaista suodatusta suosittelisitte 300-600 akvaarioon?
Kalasto ja suodatus siis riippuu todellakin akvaarion koosta, mutta nuo kultakalat olisivat suosikkejani... Muitakin ehdottamiani kalastoja olen aina halunnut, mutta nyt ei ole kumminkaan varaa ostaa noin montaa akvaariota...ehkä sitten joskus...
Uusi akvaario taloon... Suodatus? Kalasto?
Valvoja: Moderaattorit
suodatusehdotukseni 300-600litraiseen olisi seuraavanlainen:
2 mattosuodatinta(1 kumpaankin akvaarion päähän) eheim kompakti pumpuilla (1000l/h).
+ eheim 2252 sisäsuodatin (todella voiman pesä 1200l/h, muistaakseni.)
tälläisellä suodatuksella akvaariosi pärjäilisi, mutta voithan aina hankkia vaikka eheimin professional suodattimen.
2 mattosuodatinta(1 kumpaankin akvaarion päähän) eheim kompakti pumpuilla (1000l/h).
+ eheim 2252 sisäsuodatin (todella voiman pesä 1200l/h, muistaakseni.)
tälläisellä suodatuksella akvaariosi pärjäilisi, mutta voithan aina hankkia vaikka eheimin professional suodattimen.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Vedenlaatu.
Tarkistappa ensin vetesi kovuus ja pH, mikä kala siihen lähinnä sitten kävisi. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Vedenlaatu.
Jos vesiarvot eivät täsmäämuutan toki vettä kaloille sopivaksi!VesiEläin kirjoitti:Tarkistappa ensin vetesi kovuus ja pH, mikä kala siihen lähinnä sitten kävisi.
pH on 7.2, mutta akvaariossa laskee 6.8 (joten olen joutunut vähän kovettamaan vettä mm. kultakaloille), Gh 6*d ja Kh 6*d.
Niin ja vielä yksi kalasto ehdotukseni: 4 taistelukalaa (1+3), 15kpl intiaanisulkia, ja joku pleko (mikä?). Runsaasti kasveja, varsinkin pinnan tuntumaan.
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Vedenlaatu.
300 litraiseen pyttyyn voisi tästä ehdotuksesta jalostaa varsin mukavan kalaston, joka pitää lämpimästä, hiukan happamasta/neutraalista & pehmeästä vedestä sekä paljosta kasvillisuudesta.Hepuli kirjoitti:Niin ja vielä yksi kalasto ehdotukseni: 4 taistelukalaa (1+3), 15kpl intiaanisulkia, ja joku pleko (mikä?). Runsaasti kasveja, varsinkin pinnan tuntumaan.
Taistelukaloja sopisi vaikkapa 6 kpl (herroja luonnollisesti vain yksi tässä porukassa), inkkareita sellaiset 20 kpl (tai rubiinitetroja 25 kpl) ja plekoksi voisi soveltua tyylikäs tähtipartamonni. Itse huljauttaisin vielä parven monnisia joukkoon (esim. soma- tai kultapäämonnisia), niin olisi eloa siellä pohjallakin.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.