Apua! Kiilakyljen poikanen...
Valvoja: Moderaattorit
-
kiilakylki123
- Starting Member

Apua! Kiilakyljen poikanen...
Kiilakylkeni kutivat. Sain vain yhden mätimunan turvaan. Poikanen kuoriutui eilen. Mitähän sille voi syöttää kun se muutaman päivän päästä lähtee uimaan? Käykö mikään eläinkaupan valmis poikasruoka (esim. nestemäinen) ettei tarvitse itse viljellä? Ovat kuteneet jo 6 kertaa joten ei tämäkään jää varmaan viimeiseksi. Eli vaikka tuo poikanen nyt ei luultavasti selviydykään niin kyselen vastaisuuden varalle, kun uusia poikasia tulee. Pikaisia vastauksia kaivataan
.
Onneksi olkoon
Kokeile kovaksi keitettyn kananmunan keltuaista. Puserra ohuen kankaan läpi veteen. Kelpasi ainakin meillä kiilanpoikasille.
Lisäksi ostin kaupasta valmista poikasruokaa (jauhoa). Siinä oli se huonopuoli että meinaa jäädä siihen pinnalle kellumaan.
Pakasteena myydään myös jotain minimaalisen pieniä öttiäisiä, jotka myöskin toimivat meillä
Artemia olisi kyllä myös poikaa![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kyllä se siitä, itse onnistuin n.2kk akvaarion pidon jälkeen kasvattamaan kiilanpoikasia parven jatkoksi 9kpl (munia sain turvaan 12kpl).
Kokeile kovaksi keitettyn kananmunan keltuaista. Puserra ohuen kankaan läpi veteen. Kelpasi ainakin meillä kiilanpoikasille.
Lisäksi ostin kaupasta valmista poikasruokaa (jauhoa). Siinä oli se huonopuoli että meinaa jäädä siihen pinnalle kellumaan.
Pakasteena myydään myös jotain minimaalisen pieniä öttiäisiä, jotka myöskin toimivat meillä
Artemia olisi kyllä myös poikaa
Kyllä se siitä, itse onnistuin n.2kk akvaarion pidon jälkeen kasvattamaan kiilanpoikasia parven jatkoksi 9kpl (munia sain turvaan 12kpl).
-
kiilakylki123
- Starting Member

Kiitoksia
Pärjäävätkä pelkällä kananmunan keltuaisella vai pitääkö lisäksi syöttää niitä muita (öttiäisiä ym)?
Kirsikkabarbitkin olivat muuten kuteneet. En tiennyt siitä kunnes löysin poikasen. Ihme että oli selvinnyt hengissä ja löytänyt ruokaa. Se on kohta jo niin iso että voin sen turvallisesti siirtää muiden kalojen joukkoon
. Näkyy niillä taas olevan jotain vipinää. Milloinkahan tulee pikku kirsikkapoikasia lisää
.
Pärjäävätkä pelkällä kananmunan keltuaisella vai pitääkö lisäksi syöttää niitä muita (öttiäisiä ym)?
Kirsikkabarbitkin olivat muuten kuteneet. En tiennyt siitä kunnes löysin poikasen. Ihme että oli selvinnyt hengissä ja löytänyt ruokaa. Se on kohta jo niin iso että voin sen turvallisesti siirtää muiden kalojen joukkoon
Mielestäni kananmunan keltuainen toimii vain ihan pienille poikasille, isommat eivät taida siitä enää mitään kostua.
Suosittelen siis lisäksi niitä pakasteöttiäisiä
Meillä pieni pandamonnisen poikanen pärjäsi isommassa altaassa muiden mukana ilman lisäruokintaa. Löysi ilmeisesti itse tarpaaksi suuhunpantavaa jaavansammal mättäästä, jossa vietti ensimmäiset viikkonsa
Suosittelen siis lisäksi niitä pakasteöttiäisiä
Meillä pieni pandamonnisen poikanen pärjäsi isommassa altaassa muiden mukana ilman lisäruokintaa. Löysi ilmeisesti itse tarpaaksi suuhunpantavaa jaavansammal mättäästä, jossa vietti ensimmäiset viikkonsa