Kanta-Hämeen akvaarioseuran retket

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Onia
Member
Member

Kanta-Hämeen akvaarioseuran retket

Viesti Kirjoittaja Onia »

Toivottavasti tämä nyt on oikeassa osastossa, kun ei ainakaan suoraan akvaarioita käsittele... :roll:

Kanta-Hämeen akvaarioseurassa on siis suunniteltu retkeä Tampereen akvaarioliikkeisiin, sekä kannonhakureissua nyt tässä kevätkesällä. Sovimme, että laitetaan tänne keskustelu, niin tiedottaminen ja aikojen sopiminen käy helpommin.

Kantoja olisi tarkoitus myydä syksyllä pidettävällä kirpputorilla, ja toki niitä omaankin altaaseen saa raahata! Tampereelle taas lähdetään tutustumaan ainakin viherkalan ja Tampereen akvaario ja lintuliikkeen toimintaan, tarkoitus on kulkea seuralaisten kimppakyydillä.

Nyt siis kaikki aikoja ehdottelemaan! Kumpi retki pidetään ensin, minä viikonpäivänä, aamu- vai iltapäivällä?

Itse en valitettavasti voi osallistua kummallekaan retkelle ennen kuin 14.6. jälkeen. Luen hullun lailla pääsykokeisiin, joihin ensi kuun alku sitten mukavasti meneekin. Tietenkin voitte mennä ilman minua, ja tuleehan retkiä uusia. [;)]
Tarkoitus silti olisi saada mahdollisimman iso porukka kasaan, jotta esim. Tampereelle kannattaa kimpassa lähteä.

Kertokaa mielipiteenne ja hyvää kesää!
T: pj Aino
Kasparov
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: ex K-HAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kasparov »

Itselleni ainakin semmoisia päiviä jotka _ei_ sovi on 9-17.6, sillon puolustusvoimat tarjoavat minulle ilmaisen lomamatkan pääkaupunkiseudulle täysihoidolla. Muutenkin kantojen hakua ajatellen vedet voisi olla mukavan lämpimät heinäkuun alussa? Yhtenä mahdollisena hakupaikkana mainittu Alajärvi(?), voisi olla hyvä vaihtoehto, koska rannassa on grillausmahdollisuus joten siellä voisi kokoontua muutenkin ennen / jälkeen kantojen haun. Onko väliä onko tapahtuma arkena / viikonloppuna tai päivällä / illalla?
Onia
Member
Member

Tuo heinäkuu olisi varmasti kantojenkahlailuretkelle paras, joten kannatetaan! Sihteeriköllämme on ainakin heinäkuun eka viikko menoa, mutta muuten koko heinäkuu sopii. Ja ehkä se ensimmäinenkin viikko.

Entäs Tampereelle? Olisiko retki joskus kesäkuun lopussa, vai vasta kantoretken jälkeen loppukesästä? Minä äänestän ainakin näillä näkymin kesäkuun loppua.
Coffy
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Coffy »

Minulle sopii tällä hetkellä melkein millon vaan. Viime viikot on ollu aika kiirettä koulun takia mutta nyt pitäis riittää aikaa muillekin asioille. 8-)

Joten ehdottakaa tee kiireisimmät millon sopii, niin minä olen aina mukana jossei mitään ihmeellistä satu juuri sille päivälle. [;)]
Kasparov
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Up! Vaikka Hämeessä perinteisesti ollaankin hitaita, niin voisi varmaan ruveta mahdollisia päiviä heittelemään ilmoille. Jollei kukaan ehdota mitään päiviä, niin hankala on mitään sopia ja sitä mukaan voi asiat jäädä roikkumaan kunnes unohtuvat. Eikö täällä ole enää ketään toiminnasta kiinnostunutta? Sitten vähän infoa tulevasta.

Seura on ollut yhteyksissä erääseen TAS:n jäseneen, joka on ystävällisesti alustavasti lupautunut tulemaan kertomaan
/ "luennoitsemaan" joistakin aiheista. Mahdollisia aiheita olisivat mm.

-Taistelukalojen kasvatuksesta
-Mikromatojen ja artemian kasvatuksesta
-Mattosuodattimen väsäämisestä
-Hiivatekiljun ja räkmiksin kokkailusta
-Saviturvepalleroiden tekemisestä
-Paludaarioviritelmän rakentelu
-Sekä vielä erinäisistä kaloista kasvatuskokemuksia, lajeja en nyt rupea luettelemaan
Onia
Member
Member

Noniin, pääsykokeet vihdoin ohi! Laitan vielä huomenna kaikille seuralaisille sähköpostia, että tällainen keskustelu on täällä avattu, jos tätä ei vaikka ole huomattu. Ja anteeksi, että laitan viestit vasta näin myöhään (=huomenna), on ollut lievästi sanottuna kiirettä :?

Viherkalaan saa mennä tutustumaan, ja opastustakin tulee kun vain soittaa etukäteen. Lauantai olisi varmaankin meille paras. Heille se on kiireisin päivä, mutta opastus onnistuu kuulemma silloinkin.

Tampereen akvaario ja lintuliikkeen tukkuun en vielä ole saanut sovittua esittelyä. Kun soitin, ei paikalla ollut ketään, joka asiasta olisi tiennyt. Yleensä eivät kuulemma ole ottaneet tukkuun yksityisiä tai seuroja. Soitan sinne vielä. Ainakin voisimme käydä itse Akvaario ja lintuliikkeessä.

Coral aquariumkin on ihan keskustassa, joten jos haluja on, voimme varmaan poiketa sielläkin. Se on niin pieni liike, että esittelykierros taitaa olla vähän turha.

Kesäkuun viimeinen lauantai olisi 27 päivä. Se voisi olla yksi vaihtoehto? (Vai onko silloin juhannus?) Mahtuisimme varmaan kolmeen autoon. Jos lähtisimme yhdeksän, kymmenen maissa, olisimme sopivasti aamupäivällä Tampereella, eikä reissuun menisi ihan koko päivää. Varmaan olisi mukava käydä syömässäkin, tai ottaa eväät [;)]

Nyt vaan ehdotuksia. Minun pitäisi päästä koska vain, tosin jotain suunnitelmia on jo tehty; katsoo nyt miten teille muille sopii.

T: Aino

Ps. Sinä, joka soitit iltapäivällä ja kyselit seurasta. Olin juuri Turussa jossain hälyisessä kauppakeskuksessa, joten puhelu oli vähän "sekava". Voit soitella uudelleen, jos haluat vielä kysellä jotain, tai laittaa sähköpostia: aino_85@luukku.com. Olisi mukavaa, jos olisit kiinnostunut tulemaan Tampereen retkelle. Näkisit porukan ja voisimme siellä sopia tapaamisista ym. Esimerkiksi tuon hämeenlinnalaisen akvaristin esitelmistä. (Vaikka toki häneltäkin kysytään! [;)] )
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Aino85 kirjoitti:Coral aquariumkin on ihan keskustassa, joten jos haluja on, voimme varmaan poiketa sielläkin. Se on niin pieni liike, että esittelykierros taitaa olla vähän turha.
Kuka näin on sanonut! :mrgreen:
Kala-altaita on yhteensä 40 + yli 600L Kiekkoallas, Plekoallas, kasviallas ja isojen kalojen allas. Kalalajeja on enemmän kuin tarpeeksi ja hintataso on alhainen. Tämä on toiminnaltaan suunnilleen viherkalan kokoinen eli ainakin lintuliikettä puolet suurempi.

Voin olla väärässäkin, mutta kaikilla on omat mielipiteensä.
Muut tamperelaiset voivat kertoa omia mielipiteitään, mutta itse ehdottaisin viherkalaa ja coralia jos haette jotain muutakin, kun peruskalaa. :D
Viimeksi muokannut pleko_88, 21:15, 15.06.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Minä ainakin ehdotan Coralissa käyntiä [;)]

Minulle sopii mikä päivä vain heinäkuun 10 päivästä lähtien johonkin elokuun alkuun kun on työharjoittelusta loma. Joten miten olisi joskus heinäkuun puoliväli-heinäkuun loppu?
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Onia
Member
Member

Tarkoitan liikkeen fyysistä kokoa. Emme me akvaario ja lintuliikkeen liikkeessäkään odota esittelyä. Sen sijaan he voisivat esitellä tukkunsa toimintaa, viherkalassa taas kalojen kasvatusta (joka tosin ilmeisesti on nykyään melko pienimuotoista).
Tokihan aina voi kysellä myyjiltä lajeista ja liikkeen toiminnasta! Erillinen esittely vain tuntuisi hassulta. [;)]
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Aino85 kirjoitti:Tarkoitan liikkeen fyysistä kokoa. Emme me akvaario ja lintuliikkeen liikkeessäkään odota esittelyä. Sen sijaan he voisivat esitellä tukkunsa toimintaa, viherkalassa taas kalojen kasvatusta (joka tosin ilmeisesti on nykyään melko pienimuotoista).
Tokihan aina voi kysellä myyjiltä lajeista ja liikkeen toiminnasta! Erillinen esittely vain tuntuisi hassulta. [;)]
Luin muuten hieman väärin puhuitkin esittelykierroksesta etkä pelkästään vierailusta. Juu ei tuolta kannata mitään esittelyä pyytää vaikka kuppias varmaan litanjoisikin tunnin akvaarion pohjasedimentin hiekan hyvästä bakteeritoiminnasta. Taisi olla aikalailla ensimmäisiä liikkeitä suomessa joka alkoi myymään hiekkaa akvaarioon, kun totesi soran huonoksi. Soraa ei edes pidetä valikoimassa, jotta asikkaat varmasti tekisivät oikean valinnan. :mrgreen: Mutta piipahtamiskierros kannattaa jos vaan on aikaa. :D

Itse asiassa olisi varmaan mukavaa jos pääsisitte käymään myös TAS:in tiloissa, jossa voisivat sitten harrastajat tavata toisiaan :P Tai no voisi olla kyllä aika täyttä seuralla. :roll:
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Coffy
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Noista päivistä kannattaisi tosiaan sopia varmaan hyvissä ajoin.
Aino85 kirjoitti:Kesäkuun viimeinen lauantai olisi 27 päivä. Se voisi olla yksi vaihtoehto? (Vai onko silloin juhannus?)
Kesäkuun viimeinen lauantai on 26 ja todellakin juhannus, eli sillon ei liikkeet taida olla auki ja perjantaihan on aatto.. [;)]

Mutta miten heinäkuun puolella?
kendau
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kendau »

Mulle käy melkeinpä koska vain, paitsi ei heinäkuun ensimmäisellä viikolla. Ne luennot kuulosti myös mielenkiintoiselta. Itseä kiinnostaisi ainakin maton rakentelu ja liivatelitkujen sekoittelut yms.
Kasparov
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Itsellänikin pitäisi olla loppukesä suurinpiirtein vapaata / järjesteltävissä nyt kun kertaukset on ohitse. Vois heittää jonkun konkreettisen päivän ilmaan että porukka osais järkätä ohjelmiaan. Miten ois vaikka 17.7, eikös se sovi tällä hetkellä kaikille? TAS:n kanssa tapaamista vois kans pohtia, vois olla ihan mielenkiintosta mikäli sinnepäin vaan sopii?
Onia
Member
Member

Nostetaanpa taas tätäkin. Minulle ainakin näillä näkymin sopii tuo 17.7. Olen kyllä sillä viikolla reissussa, mutta enköhän ole jo silloin taas kotona.

Menisimme siis silloin kannonhakuretkelle. (?) Näillä näkymin näyttää, etteivät vedet kuitenkaan pahemmin lämpeä, eli sikäli se on kai aika sama. Tampereelle voisi lähteä sitten myöhemmin, ehkä porukka tulee sittenkin syksyllä paremmin.

Tapaaminen olisi tärkeä sikälikin, että voisimme jutella tuosta vierailevasta `esitelmöijästä` ja suunnitella paremmin toista retkeä. Minua esitelmät ainakin kiinnostavat kovasti, ja TAS:aankin voisi ottaa yhteyttä!

En oikein tiedä, mikseivät seuralaiset ole vastailleet tänne kovinkaan ahkerasti. Myöskään sähköpostiini ei ole tullut viestejä. Toivottavasti minulla ei ole ollut vanhentuneita osoitteita :|
Kaikki kiinnostuneet, kertokaahan nyt, sopiiko tuo 17.7, ja oletteko kiinnostuneet myös Tampereen retkestä yms!

Tänne kirjoittaneille ainakin tuntuu sopivan lähes koska vain; eiköhän tämä tästä luonnistu [;)]
Tööti
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tööti »

Anteeksi, Aino. Sain kyllä viestisi, mutta luin sen vasta nyt, kun tulin lomamatkalta. Kannonhaku-reissu olisi siis 17.7? Valitettavasti silloin olen töissä, mutta toisaalta en ole kantoa vailla, joten vahinko ei ole suuren suuri.
Coffy
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Minä en kyllä ole saanut mitään sähköpostin välityksellä. :|
Tosin ei niille kanoille ainakaan itsellä ole tarvetta, olen ehkä laiskistunut tässä kesän aikana. 8O Mutta entäpä se Tampereeen reissu, syksyllä vasta?
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Anteeksi, mutta...

Miksi te keskustelette täällä asiastanne? Suosittelen teille oman keskusteluryhmän perustamista yahoogroupsiin, jossa esim. meidän seurallamme on vastaava.

Tosin, toisaalta on mukava lueskella, miten seuratoimintaa kehitetään! :D
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Onia
Member
Member

Coffy, laitoin viesiä vain niille, jotka tänne eivät vielä olleet vastanneet, eli esim sinulle en sitten laittanut [;)]
Edelleen kaivataan kantoa kaipaavia ihmisiä! Jos ei tarvitse, tai ei pääse, on ihan ymmärrettävää, ettei tule :D Vaikka ylimääräisiä kyllä voisi myydä sitten syksyn kirpparilla...

Meille olisi retkelle tulossa pari uuttakin ihmistä, jos he vain pääsevät, ja koko retki pidetään.

JukkaV:n kysymys on varsin aiheellinen. Minua on itseänikin vaivannut, että viemme täällä tilaa muilta ja nostot pudottavat muita aiheita... En ole koskaan kuullutkaan mistään jahuugroupsista, mutta se voisi olla ihan hyvä? Juu, netinkäyttöni on hyvin rajoittunutta... :roll:
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Kerron lyhyesti: http://groups.yahoo.com on muistaakseni osoite. Sinne sitten lukemaan... :)
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
haukka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja haukka »

minä olisin kiinnostunut lähtemään reissuun mukaan... en ole vielä seuran jäsen mutta kiinnostusta kylläkin olisi:) hankimme loppu vuodesta 450 litraisen niin olisi kiva löytää näin kesällä sinne jotain millä sitten sisustaa..
mutta tuo kellon aika pitäisi saada selville?? eli monenkohan aikaan olette lähdössä liikkeelle??
haukka
Senior Member
Senior Member

eikö kukaan tiedä kellon aikaa milloin lähtö on.. vai onko reissu jo peruttu??
Kasparov
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Koska porukka on näköjään jälleen lähes yliaktiivista, niin "ehdotan" ajaksi klo 09.00, kodan lähettyvillä. Itse aion käydä sillon katsomassa, onko siellä kantoja tai edes muita kantojen hakijoita.
haukka
Senior Member
Senior Member

en ole kauheasti käynyt tuolla alajärvellä joten voi olla et en löydä mainitsemaanne paikkaa.. aika käy kyllä ihan hyvin mutta jos vaikka linkkinä saisi jonkinlaiset ajo ohjeet perille niin minä ainakin olisin tulossa :)
Onia
Member
Member

Minullekin sopii tuo 9.00, mutta en lainkaan tiedä, missä se Alajärvi on :|
Reissuun mukaan tulisi ilmeisesti myös sihteerikkömme, minun kyydissäni. Kai se retki nyt kannattaa pitää, jos kuitenkin kuusi ihmistä on tulossa.

Löytyykö se Alajärvi kartasta, vai voitaisiinko tehdä niin, että tavataan vaikka Hämeenlinnan keskustassa, ja mennään yhtä matkaa Alajärvelle? Voisimme tavata vaikka linja-autoaseman parkkipaikalla 8.30, tms.

Minulla on sitten vielä sekin ongelma, että en ole enää myöhemmin illalla netin ääressä; nytkin tulin vartavasten...
Voisiko joku teistä soittaa tai tekstata mulle, mitä päätätte tapaamisesta ja ajasta. Nummeroni on 050-3425829. Kiitos!

-Aino-
haukka
Senior Member
Senior Member

juu nähdään vaan linja-auto asemalla silloin puoli yhdeksän aikaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”