Postiennakkotoimitukset ulkomailta

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Liisa
Junior Member
Junior Member

Postiennakkotoimitukset ulkomailta

Viesti Kirjoittaja Liisa »

Viitaten aiempaan keskusteluun ajattelin laittaa tähän Aquaristikshopista saamani vastauksen tiedusteluun tarvittavien tietojen saamisesta paketteihin, jotta välttyisimme ylimääräisiltä postikuluilta. Näin tieto välittynee parhaiten muillekin kuin meriharrastajille. ( http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... c&start=45 )

"Dear Mrs,

thank you again for your mail. We know these problem and we have contact our post about this. For the next days we can only wright our BIC and IBAN on the package and we hope your post accept this in this way. For the future we will clear that these informations are included in the postpapers.

With kind regards
Happy Diskus customerservice"

Mikäli joku saa postiennakkopaketteja ko. paikasta (tai muualtakin) lähiaikoina, niin kerrottehan, jos jouduit maksamaan maltaita armaalle postillemme tai mikäli kaikki meni ihan sujuvasti. Tiedetäänhän sitten, missä mennään. [;)]
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Korva »

Vähä tyhmää, ku amerikassa ei tunneta postiennakkoa :|
Meinaan isovelikin tarttis tilata sieltä vaikka mitä, mut ei oikein uskalla. Ne haluis pankkikortin numeron ja jotai muitki juttui...

Äh, miks mä edes kirjotin tän? :mrgreen:
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
bettaboy85
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

Joo joku paypal pitäisi olla tai ainakin luottokortteja. Siellä ilmeisesti kaikki maksetaan luottokorteilla.
mardu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja mardu »

Pari viikkoa sitten sain tilaamani suodattimet (kuukauden odottelun jälkeen!!!) ja postiennakolla maksoin. Summa oli sama mitä Aquaristicin loppusumma. Eli posti ei periny mitään ylimäärästä. Voi tietty olla että täällä ei vaan tajuttu ottaa mitään extraa.
27e ja risat siinä tais olla postitus-kulut.
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

mardu kirjoitti:Pari viikkoa sitten sain tilaamani suodattimet (kuukauden odottelun jälkeen!!!) ja postiennakolla maksoin. Summa oli sama mitä Aquaristicin loppusumma. Eli posti ei periny mitään ylimäärästä. Voi tietty olla että täällä ei vaan tajuttu ottaa mitään extraa.
27e ja risat siinä tais olla postitus-kulut.
Eikös se posti alkanut perimään ylimääräistä koodien puuttumisesta vasta 10.5, eli muutama päivä sitten.
Liisa
Junior Member
Junior Member

jusa kirjoitti:Eikös se posti alkanut perimään ylimääräistä koodien puuttumisesta vasta 10.5, eli muutama päivä sitten.
Tämä on siis todellakin ihan uusi käytäntö. Kertokaa kokemuksistanne, jos pakettinne on saapunut tuon maagisen kymmenennen päivän jälkeen.
Skroik
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Skroik »

Liisa kirjoitti:Kertokaa kokemuksistanne, jos pakettinne on saapunut tuon maagisen kymmenennen päivän jälkeen.
Kovin on hiljaista, pitänee itse testata hyväksyykö postilaitos sen pakettiin läntätyn tiedon. Vai jokohan ne numerot löytyisivät siitä postilapusta aquaristikshopin lupauksen mukaan?
Vickis
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Vickis »

Eilen tuli pakettikortti, mutten vielä joutanut hakemaan. Kortissa ei noita koodeja ole, mutta puhelimessa Aquaristikshopin nainen kertoi koodit pakettiin laittaneensa. Tänään illalla olen viisaampi :) Täytyy varmuuden vuoksi ottaa nuo koodit paperilapulla mukaan, vaikken tiedäkään huoliiko posti niitä vastaanottajalta :?
Liisa
Junior Member
Junior Member

Vickis kirjoitti:Eilen tuli pakettikortti, mutten vielä joutanut hakemaan. Kortissa ei noita koodeja ole, mutta puhelimessa Aquaristikshopin nainen kertoi koodit pakettiin laittaneensa. Tänään illalla olen viisaampi :) Täytyy varmuuden vuoksi ottaa nuo koodit paperilapulla mukaan, vaikken tiedäkään huoliiko posti niitä vastaanottajalta :?
Minulle postin täti kertoi, ettei vastaanottajalla olevista koodeista ole apua. Ulkomaanposti nimittäin lajittelee paketit niiden saavuttua Suomeen koodillisiin ja koodittomiin, ja maksut peritään postitoimistossa sitten sen mukaan.

Mutta toivotaan parasta eli että ne Aquaristikshopin pakettiin lisäämät koodit auttaisivat. [;)]
Mja
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Mja »

Onko uutta tietoa Aquaristikshopin pakettimerkinnöistä?
Vickis
Starting Member
Starting Member

Koodit olivat Aquaristikshopin paketissa kunnossa, enkä joutunut maksamaan mitään ylimääräistä. Olivat painettuina osoitelapussa (eivät käsinkirjoitettuna), joten ovat A-shopissa ilmeisesti saaneet järjestelmänsä kuntoon noiden osalta :D

Jotain postin täti mutisi viitteen puuttumisesta, mutta sillä ei ollut merkitystä hinnan suhteen.
Melinda
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Melinda »

Vickis kirjoitti:Koodit olivat Aquaristikshopin paketissa kunnossa, enkä joutunut maksamaan mitään ylimääräistä. Olivat painettuina osoitelapussa (eivät käsinkirjoitettuna), joten ovat A-shopissa ilmeisesti saaneet järjestelmänsä kuntoon noiden osalta :D
Mä laitoin kans hädissäni postia A-shoppiin, ja vastasivat, että kyseiset tarvittavat tiedot ovat pakettikortissa, eikä mitään ylimääräistä saa maksaa (you must not pay these expensive extra costs).
Saas nähdä sit ku paketti tulee, kuinka toimii... :roll:
Pieni_Punainen
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Pieni_Punainen »

Mulle saapui paketti 2.6 ja ilmeisesti oli kaikki tiedot kunnossa, en joutunut maksamaan mitään ylimääräistä.
Juha_L
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Juha_L »

Tuleeko noi teidän toimitukset Aquaristikshopista todellakin rakkalla valtion Postilla, kun tilaatte postiennakolla??? Postihan on kaikin tavoin kiskurilaitos! Töissäkin käytämme Eurooppaan postittaessa ainoastaan kuriiripalveluja (DHL, TNT, UPS jne), koska ovat halvempia ja toimittavat tavaran seuraavaksi päiväksi perille (toisin kuin Posti).

Minä ainakin tilasin Eheim-suodattimeni Aquaristic.net:stä postiennakolla ja tuote tuli UPSilla (eli kuriirilla) suoraan eteiseen! Soittivat edellisenä päivänä ja varmistivat, että milloin sopii tulla sekä pyysivät varata tasarahan maksua varten. Lisähintaa postiennakolla tilaamisesta veloittivat 4,98 eur ja muuten postikulut Suomeen oli 19,98 eur.

Mielestäni homma toimi loistavasti ja toimitusaikakin oli kohtuullinen, eli alle kaksi viikkoa :D
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Minä kyllä mieluummin tilaan aquaristikshopista postin kautta kuin aquaristic.netistä upsin kautta. Ihan siksi että sieltä postin kautta tulee minulle nopeammin eikä tarvitse maksaa minnekään tilille.
Juha_L
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Juha_L »

rain- kirjoitti:Minä kyllä mieluummin tilaan aquaristikshopista postin kautta kuin aquaristic.netistä upsin kautta. Ihan siksi että sieltä postin kautta tulee minulle nopeammin eikä tarvitse maksaa minnekään tilille.
Eipäs ole tarvinnut minnekään tilille maksella vaan suoraan kuriirille... Lisäksi lähetyksen lähtiessä mailasivat vahvistuksen, josta ilmenee UPSin lähetyskoodi. Sillä voi sitten UPSin nettisvuilta käydä tsekkaamassa missä paketti liikkuu, jos kiinnostaa.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Juha_L kirjoitti:
rain- kirjoitti:Minä kyllä mieluummin tilaan aquaristikshopista postin kautta kuin aquaristic.netistä upsin kautta. Ihan siksi että sieltä postin kautta tulee minulle nopeammin eikä tarvitse maksaa minnekään tilille.
Eipäs ole tarvinnut minnekään tilille maksella vaan suoraan kuriirille... Lisäksi lähetyksen lähtiessä mailasivat vahvistuksen, josta ilmenee UPSin lähetyskoodi. Sillä voi sitten UPSin nettisvuilta käydä tsekkaamassa missä paketti liikkuu, jos kiinnostaa.
Minun tarvitsi.

Laittoivat kirjeen että maksa tilille viikon kuluessa tai lähetetään takaisin Saksaan eikä tuoda sulle. Täältä tarkempi selitys asiasta.
Vickis
Starting Member
Starting Member

Juha_L kirjoitti:Tuleeko noi teidän toimitukset Aquaristikshopista todellakin rakkalla valtion Postilla, kun tilaatte postiennakolla??? Postihan on kaikin tavoin kiskurilaitos! Töissäkin käytämme Eurooppaan postittaessa ainoastaan kuriiripalveluja (DHL, TNT, UPS jne), koska ovat halvempia ja toimittavat tavaran seuraavaksi päiväksi perille (toisin kuin Posti).

Minä ainakin tilasin Eheim-suodattimeni Aquaristic.net:stä postiennakolla ja tuote tuli UPSilla (eli kuriirilla) suoraan eteiseen! Soittivat edellisenä päivänä ja varmistivat, että milloin sopii tulla sekä pyysivät varata tasarahan maksua varten. Lisähintaa postiennakolla tilaamisesta veloittivat 4,98 eur ja muuten postikulut Suomeen oli 19,98 eur.

Mielestäni homma toimi loistavasti ja toimitusaikakin oli kohtuullinen, eli alle kaksi viikkoa
Kun merkinnät ovat kunnossa, Posti ei veloita mitään ylimääräistä. Lähtevät Saksasta DHL:llä, tulevat Suomeen ilmeisesti joko laivalla tai lennolla ja molemmat tilaukseni ovat olleet kotipostissa kahden tai kolmen päivän kuluttua maahantulosta. Ihan riittävän nopeaa minulle :D Postiennakosta tuli lisämaksua muistaakseni 3,60 ja postikulut muuten 15,90, painoa paketilla joku 7-8 kg.
Juha_L kirjoitti:Eipäs ole tarvinnut minnekään tilille maksella vaan suoraan kuriirille... Lisäksi lähetyksen lähtiessä mailasivat vahvistuksen, josta ilmenee UPSin lähetyskoodi. Sillä voi sitten UPSin nettisvuilta käydä tsekkaamassa missä paketti liikkuu, jos kiinnostaa.
Maksu suoraan postissa, ja sekä A-shopin sivuilla että heidän lähettämässään sähköpostivahvistuksessa paketin lähdettyä näkyy DHL:n lähetystunnus, jota voi seurata sekä Saksan DHL:n sivuilla että koto-Suomen Postin sivuilla (sama tunnus käy molemmissa). Eli mielestäni noissa ei suuren suurta eroa ole, mielummin haen pakettini asiamiespostistani (avoinna 10-22 joka päivä ;) ).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”