Mitä ruoaksi platyn poikasille?

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Martha Focker
Starting Member
Starting Member

Mitä ruoaksi platyn poikasille?

Viesti Kirjoittaja Martha Focker »

Tulin hankkineeksi viikko sitten 5 platya ja nyt sitten poikasia odotellaan. Kestää varmasti vielä hetken ennen kuin niitä siunaantuu, mutta sitten kun niin käy, mitä ihmettä minä niille syötän? 8O

Aikanaan syötin miljoonakalojen vauvoille jotain eläinkaupasta saatavaa jauhetta (se oli sellainen pakkaus, jossa oli ruokaa eri ikävaiheessa oleville poikasille). Se likasti heti veden ja poikashäkkiä piti koko ajan olla siivoamassa.

Tarvitseeko niitä poikasia erikseen ruokkia, vai selviävätkö ne vedessä olevilla pieneliöillä? Mitä niille voisi antaa?
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Tuolla on juttua kalanpoikasten ruokkimisesta:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... kasruok%2A
Fisustaja
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisustaja »

Platyn poikaset syövät myös levää, ja varsinkin jos emojen altaassa ei ole kaloja jotka voisivat syödä poikaset ja siellä on kasvillisuutta kannattaa antaa poikasten kasvillisuuden seassa. Silloin ne löytävät yleensä ruokaa ihan riittävästi ilman erillistä ruokintaa.
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
Asherah
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Asherah »

mä oon syöttäny poikasille ihan tavallisia hiutaleita tosi pieneks muussattuna. ja hyvin näyttää kelpaavan. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”