Akvaarioharrastuksenne kesällä?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
aapo
Junior Member
Junior Member

Akvaarioharrastuksenne kesällä?

Viesti Kirjoittaja aapo »

En tiedä olenko poikkeus vai onko tämä yleistä akvaristien keskuudessa.
Nimittäin vaikka olen talvella/syksyllä hyvinkin innoissaan akvasta, niin Keväällä kun luonto alkaa heräillä kiinnostus hiipuu ja kesällä se on semmosta että kalat pysyy juuri ja juuri hengissä, mitä nyt paria hyttystoukkaretkeä lukuun ottamatta. Ja kun syksy tulee kiinnostus nousee taas kun muu luonto on unten mailla.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Istun tämän koneen vieressä, akvaarioni ääressä useimmiten päivisin kesälläkin. Kauniilla ilmoilla olen toki mökillä, mutta palaan illaksi kotiin. Harvakseltaan tulee viikonloppureissuja ympäri vuoden, mutta eipä juuri pitempiä poissaoloja. Innostus on siis ympärivuotista.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Olen ympäri vuoden poissa viikon silloin, toisen tällöin eikä kesä tee poikkeusta. Työkiireet painottuvat voimakkaasti talvikauteen joten voisipa melkein sanoa että kalani ovat säännöllisemmällä hoidolla kesäkuukausina.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Kyllä se minullakin on enempi ympärivuotista. Tuota isoa akvaariota kun ei hevillä jätetä hoitelematta. Oli se ja sen sisältö senverta kallis. :mrgreen:
mirlin
Member
Member

Viesti Kirjoittaja mirlin »

itse myönnän kuuluvani tuohon poppooseen jolle innostus on ympärivuotista..... :) ( vast ikään sain hommatua ensimmäiset kiekot ja täytyy myöntää ett "oon intoo täynnä kuin pieni ilmapallo" :D
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Ei ole kuukausilla mitään tekemistä meikäläisen akvaarioharrastuksessa - pyttyjä hoidetaan samaan tahtiin, oli kesä tahi ei :)

Pikkulikkana altaat saivat olla enemmän oman onnensa nojassa, kun kesäloma alkoi ja mökille oli pakko lähteä vanhusten kanssa. Pari, kolme viikkoa ilman yhtäkään vedenvaihtoa, joskus ei ollut ruokkijaakaan. Kyllä sitä lähti aina huoli rinnassa, jos altaassa lilli elämääkin tärkeämmät tsiljoonannet partisvaavit tai joku millisrouvista oli viimeisillään :P
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
aquaario
Member
Member

Viesti Kirjoittaja aquaario »

Mulla alkaa aina kesäisin pyöriä uudet akvaariosuunnitelmat mielessä ja syksyn pimeinä iltoina toteutan kesähaaveitani. Kesällä on kyllä enemmän aikaa hoidella akvaariota, talvella ollaan kaikki vähän horroksessa, akvaario-into mukaan lukien.
Olen perustanut kaikki altaani syksyisin. ;)
Ellei viime hetkiä olisi, mitään ei tulisi tehdyksi. aquaario.tk
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Korva »

Ite jouduin vähä järkkää silleen, että en oo yli viikkoa putkeen poissa kotoa. Eli oon esim loppukesästä kolmeviikkoa yksin himassa (tosin kesätöitä samalla). Koska en voi laittaa vanhempiani, tai isoveljeäni vaihtelemaan vettä akvoihi :mrgreen: :roll:

Mut talvella on kyl enemmän aikaa hoidella noita akvoja, kesäisi saattaa meinaan olla muitakin kiinnostuksen aiheita... [;)]
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Fisustaja
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisustaja »

Minulla kesä on usein ollut harrastuksen kulta-aikaa, kun kerrankin on aikaa hoitaa allasta kunnolla, vaikka olenkin ollut kesätöissä viimeiset 5 kesää. Saa nähdä miten akvaariolle käy tänä kesänä kun tulee armeijaan lähtö heinäkuun 12 päivä ja... [;)]
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
Azkhaeracan
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Azkhaeracan »

Kyllä täälläkin päässä se on ympärivuotista innostusta. Vuoden aikaan katsomatta ajoittain innostus lisääntyy ja taas hetken päästä palaa normaaliin innostus-tilaan :D
Fishy fella.
hs75
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja hs75 »

Kyllä innostusta akvaarioon on syksyllä ja talviaikaan paljon enemmän, vaikka hoidon olen yrittänyt pitää säännöllisenä. Viihtyisin perennapenkeissä ja pihasuunnitelmissa vaikka ympärivuorokautisesti näin kesällä, ellei huolestuttais mitä naapurit ajattelee mullassa tonkimisesta puoliltaöin... :roll: Kun syysillat pimenevät, siirryn juolavehnän tutkimisesta keihäslehtiin, huonekasvitkin (jotka hengissä kesän jäljiltä) tulee välillä kasteltua. :mrgreen:
Cofu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Cofu »

Täytyy myöntää että nyt kun on töissä rankkaa ja vapaapäivät kortilla niin on nuo akvaariot jääneet vähemmälle ja avo on ne melkein kokonaan hoitanut viime aikoina.

Eilenkin yöllä kotiin päästyäni rättiväsyneenä jupisin avolle kun on sitä ja tätä ja akvaariot on hoidettava ja jussi painaa päälle, eikä ole kuin kaksi päivää nyt vapaata niin avo onneksi vain tuumasi että makaa sinä huomenna koko päivä sängyssä ja lataa akut täyteen, kyllä minä ne hoidan :mrgreen: . Tostaina alkaa se jussihulina ja juhlakansan ruodussa pitäminen, maanantaina vasta seuraavat vapaat :? .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”