Ovatko kannosta irtoavat, aivan pienet palaset, omiaan huonontamaan
veden laatua.
Mittasin tänään useallakin testillä akvaarioni veden arvot ja ne näyttävät olevan ihanteelliset kiekoille ja lehtikaloille, mutta nämä kalat tulevat kotiin vasta ensi viikon loppupuolella.
Tänään toin kuitenkin kotiin kasvit. Kääpiökirjoahvenia 6, topaasiplekon, mangoplekon, harjaplekon ja verkkopiikkiplekon.
Edit: korjattu kirjoitusvirhe otsikossa.
Kannosta irtoavat palaset
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Panetko nuo ihanteelliet arvot esille. Mielellään sähkönjohtavvuden kera.
Kalliit kalat = kallit mittausvälineet, jotta kalat pysyvät kunnossa ja terveinä.
Eiköhän tuo kiekkojen ja lippulehtikalojen yhdistäminen aikanaan selviä. Monelle lienee jo selvinnyt miten siinä voi pahimmoillaan käydä.
Kalliit kalat = kallit mittausvälineet, jotta kalat pysyvät kunnossa ja terveinä.

Eiköhän tuo kiekkojen ja lippulehtikalojen yhdistäminen aikanaan selviä. Monelle lienee jo selvinnyt miten siinä voi pahimmoillaan käydä.
Viimeksi muokannut jarvij, 21:44, 07.07.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Meillä on 400litraisessa yksi suuri kanto ja toinen hieman pienempi.. pienempi on ilmeisesti pehmeämpää puuta ja partamonnit sitä mutustaessaan palaisia irrottavat. En ole itse huomannut sen huonontaneen veden laatua. Meillä virtaus kuljettaa palaiset useimmiten yhteen kohtaan, josta ne on helppo imuroida pois veden vaihdon yhteydessä.
Itse jynssäsin kantoja ennen akvaan laittamista hammasharjalla, jotta sain ne pienet irtonaiset palaiset pois ja muut roskat, kyllä niitä aika paljon lähtikin
Itse jynssäsin kantoja ennen akvaan laittamista hammasharjalla, jotta sain ne pienet irtonaiset palaiset pois ja muut roskat, kyllä niitä aika paljon lähtikin