Timanttinaaraalle kaksi koirasta?
Valvoja: Moderaattorit
Timanttinaaraalle kaksi koirasta?
Mulla on yksinäinen timanttikirjoahven naaras, jolle olen hankkimassa ukkoa. Olen päätynyt ostamaan kaksi täysikokoista koirasta. Onko kuitenkaan viisasta laittaa niitä samaan altaaseen? Ajaisiko nuo kaksi koirasta naarasta takaa, tai tappelisivatko ne keskenään naaraasta? Vai kävisikö siinä niin, että naaras pariutuisi ehkä toisen kanssa ja sille "ylimääräiselle" voisi etsiä uuden kodin? Tietysti sekin sopisi, että pitäisi kaikki 3 (jos eivät tappelisi), mutta ei taida mahtua. Altaan koko on 220-litraa.
Minulla on 3 ukko- ja 2 akkatimanttia 420 l altaassa. Ukoilla on jokaisella oma reviirinsä ja akat käyvät vuorotellen heilastelemassa jokaisen luona, taitavat nauttivan olostaan.
Uskon kahden ukon mahtuvan tuo kokoiseen altaaseen. Paljon kantoja ja kasveja reviirirajoiksi.

Vähät siitä kuinka pitkälle väärää tietä
olet kulkenut, käänny takaisin.
- Turkkilainen sananlasku
olet kulkenut, käänny takaisin.
- Turkkilainen sananlasku
Hyvä siitä tulee kahdella koiraalla ja yhdellä naaraalla. Tai ainakin paljon poikasia. Jonka takia kannattaakin olla varustautunut, sillä jossain vaiheessa 220-litrainen on aika pieni kun altaassasi on 25 timanttia. Näin kävi minulle ja nyt perhesuunnittelun epäonnistumisen myötä alkaa iskeä paniikki mihin ne poikaset antaa, että saavat varmasti hyvän kodin... 

Tulipas yllättäviä vastauksia! Mä olin varautunut "ei missään nimessä" -kommentteihin, mutta ei onneksi
Täytyypä kokeilla ja katsoa mitä siitä tulee. Edellisen ukon kanssa naaras oli ainakin koko ajan kuhertelemassa, otollisten olosuhteiden myötä litteälle kivelle ilmestyi reilu 10 munaa
Sellainen määrä kerralla olisi kyllä kiva,mutta taitaapa niitä normaalisti tulla 10x määrä 

-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Yllättäviä vastauksia tulee siksi että kirjoahvenet ovat:
1) yksilöitä, joiden käytösmalleissa on eroja
2) akvaariot on erilailla sisustettuja, jolloin toisilla on selvemmät reviirit kaloilla
Tällöin ne eivät "astu toistensa varpaille", yhteiselo sujuu
1) yksilöitä, joiden käytösmalleissa on eroja
2) akvaariot on erilailla sisustettuja, jolloin toisilla on selvemmät reviirit kaloilla
Tällöin ne eivät "astu toistensa varpaille", yhteiselo sujuu

Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.