Asuinkumppaneidenne yleisimmät kommentit?
Valvoja: Moderaattorit
Meikäläinen jakaa kämpän kuuden koiran kanssa, joten kukaan ei kritisoi. Ja noilla koirilla ei olisi mitään saumaakaan, kun ne läträä vedellä enemmän kuin minä! Vettä pitää juoda niin että ROISKUU ja sen jälkeen pitää lurtsata ja valuttaa sitä kuolaista vettä suupielistä pitkin parketteja. Miten koiran poskiin voi mahtua niin paljon vettä?!
Pentu harrastaa myös mullan varastamista kukkapurkeista, joten hiekkaa ja multaa löytyy milloin mistäkin. Jutun juju on seuraava: napataan purkista multakokkare, siirrytään sen kanssa sohvalle tai vaaleimmalle / puhtaimmalle matolle ja nyrpitään se mahdollisimman pieneksi sotkuksi.
Eli akvaarioiden hoito ei tuo mitään ihmeempää lisähäslinkiä tähän talouteen...
Pentu harrastaa myös mullan varastamista kukkapurkeista, joten hiekkaa ja multaa löytyy milloin mistäkin. Jutun juju on seuraava: napataan purkista multakokkare, siirrytään sen kanssa sohvalle tai vaaleimmalle / puhtaimmalle matolle ja nyrpitään se mahdollisimman pieneksi sotkuksi.
Eli akvaarioiden hoito ei tuo mitään ihmeempää lisähäslinkiä tähän talouteen...

Täällä ollaan satunnaisesti rahasta huolestuneita (aina kun kannan salaperäisiä pusseja eläinkaupasta kotiin), mutta ensisijainen kommentti on:
-Kohta menee yli! -Näin siis vedenvaihtopäivinä. Koskaan ei ole yli mennyt kylläkään, mutta mieheni tapaa varoittaa ennalta, jos vaikka olisin unohtanut tehtäväni (olen kyllä tosi hajamielinen...).
Toinen suosittu kommentti on:
-Tarvitseeko kaloja ruokkia kun olet töissä? -jota seuraa: -Laitanko taas kuusi tablettia siitä vihreästä purkista ja hiutaleita, vai jotain muuta?
Olen tällä hetkellä viikonloput töissä ja silloin työpäiväni on 12-tuntinen, joten ruokinta-apu on mukavaa. Kuivaruokaa suostuu syöttämään, mutta pakasteöttiäisiin en ole saanut häntä koskemaan, -vielä
. Muuten kyllä hän pitää kalojen ruokkimisesta ja kertoilee mielellään, jos joku kala teki jotain jännää
.
-Kohta menee yli! -Näin siis vedenvaihtopäivinä. Koskaan ei ole yli mennyt kylläkään, mutta mieheni tapaa varoittaa ennalta, jos vaikka olisin unohtanut tehtäväni (olen kyllä tosi hajamielinen...).
Toinen suosittu kommentti on:
-Tarvitseeko kaloja ruokkia kun olet töissä? -jota seuraa: -Laitanko taas kuusi tablettia siitä vihreästä purkista ja hiutaleita, vai jotain muuta?
Olen tällä hetkellä viikonloput töissä ja silloin työpäiväni on 12-tuntinen, joten ruokinta-apu on mukavaa. Kuivaruokaa suostuu syöttämään, mutta pakasteöttiäisiin en ole saanut häntä koskemaan, -vielä
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Olen vasta hankkimassa akvaariota (hiljaa hyvä tulee.. lähes kolmen viikon intensiivisuunnittelun jälkeen on jo tankki, pari karahkaa ja lannoitteita, vedenparannusaineita ja haavi;)) , mutta olen kumppanini onnistunut ilmeisesti jo hermostuttamaan jatkuvalla akvaariointoilullani. Yleiset kommentit:
"Ei taas niistä pallokaloista!"
"sä ajattelet ihan varmaan taas vaan sitä akvaariota!" (milloin tahansa, kun olen hetken hiljaa ja mietteliään näköinen. Usein myös oikeassa)
"hanki sitten iso akvaario, että voin hukuttaa sut sinne kun kyllästyn lopullisesti tohon vaahtoomiseen."
Mutta uskon, että pallokalojen saapuminen muuttaa kommentteja suopeampaan suuntaan =)
Sitten joskus kuukauden päästä kun on koti kypsytetty ja kasvistettu...
"Ei taas niistä pallokaloista!"
"sä ajattelet ihan varmaan taas vaan sitä akvaariota!" (milloin tahansa, kun olen hetken hiljaa ja mietteliään näköinen. Usein myös oikeassa)
"hanki sitten iso akvaario, että voin hukuttaa sut sinne kun kyllästyn lopullisesti tohon vaahtoomiseen."
Mutta uskon, että pallokalojen saapuminen muuttaa kommentteja suopeampaan suuntaan =)
Sitten joskus kuukauden päästä kun on koti kypsytetty ja kasvistettu...
-
- Member
Loppujen lopuksi mies kommentoi aika vähän. Yleisin kommentti on "Sovitaanko nyt sitten, että enempää altaita ei tähän kämppään enää osteta?" Välillä mies kertoo, mitä jokin kala on päivän mittaan tehnyt (on siis ilmeisesti ainakin jollakin tasolla kiinnostunut). Eipä paljon muuta. Lattialle roiskuneista vesistä ei ole sanonut mitään - meillä minä olen se, joka huomauttelee märistä lattioista, kun joku kävelee suoraan suihkusta parketille 

-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mies on sangen kiinnostunut altaista - räpsii jatkuvasti kuvia, ilmoittaa vähän väliä myytävistä pytyistä (vielä se oikea tärppää!), tarkkailee fisujen elämää (kultaiset monnit ovat rakkaimmat) sekä tahtoo jatkuvasti akvaariokauppoihin kiertelemään. Ei ole sanallakaan valittanut ämpäreistä sun muista releistä, ei altaiden määrästä tai märästä lattiastakaan. Hyvä näin, mutta kellon äänellä on tapana muuttua 

Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
"Ne vois ottaa kaikki pois", kun karsin pistioita pinnalta.
"Tuu kattomaan mikä tuolla on, joku kuollu kala." (Näyttää kasvinosaa altaan pohjalla.)
Ja viimeisin kommentti mieheltäni:
"Tuu kattomaan tos on piikkisilmä", näyttää anubiaksen juurta, joka tosiaan vähän voisi muistuttaa muumioitunutta piikkisilmää, ja kommentti saa sydämen pompahtamaan pari ylimääräistä lyöntiä kunnes parin sekunnin kuluttua tajuan mikä "piikkisilmä" tällä kertaa oli kyseessä.
"Tuu kattomaan mikä tuolla on, joku kuollu kala." (Näyttää kasvinosaa altaan pohjalla.)
Ja viimeisin kommentti mieheltäni:
"Tuu kattomaan tos on piikkisilmä", näyttää anubiaksen juurta, joka tosiaan vähän voisi muistuttaa muumioitunutta piikkisilmää, ja kommentti saa sydämen pompahtamaan pari ylimääräistä lyöntiä kunnes parin sekunnin kuluttua tajuan mikä "piikkisilmä" tällä kertaa oli kyseessä.
Viimeksi muokannut sonja, 23:44, 31.07.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Junior Member
Näin meillä...
"Voi helekatti miten paljon nuo kalat vie rahaa..nehän on vaan kaloja"
"Puhut sä kaloille!?...onko toi ihan tervettä."
"Ei kai tuo ala vuotamaan sillä aikaa kun ollaan reissussa"
" Taas uusia kaloja"
"Kohta saadaan kalasoppaa kun tuo patteri putkilo hajoaa" (lämmitin)
"Puhut sä kaloille!?...onko toi ihan tervettä."
"Ei kai tuo ala vuotamaan sillä aikaa kun ollaan reissussa"
" Taas uusia kaloja"
"Kohta saadaan kalasoppaa kun tuo patteri putkilo hajoaa" (lämmitin)
Onpas pääasiassa ollut hauskoja kommentteja! 
Meillä mies ei ole eritysen innostunut akvaarioista. Ne ovatkin tavallaan minun omiani. Jos pyydään ruokkimaan kalat; sen hän tekee, ei juuri muuta. No kyllä hän jokus nirhaa kotiloita, kun niitä alkaa taas olemaan turhan paljon. Kuviakin hän otti yhdessä vaiheessa aika lailla. Joskus kuultuja kommentteja:
"Tuo letku tossa lattialla näyttää ihan sper***pumppauslaitteelta".
"Älä lorisuta sitä vettä" (tai ärsyyntyneitä katseita sohvalta kun hän puhuu puhelimeen, ja veden lorina aiheuttaa niiiin kovaa ääntä).
"Mä olisin halunnu niitä, onko ne ny lehtikaloja".
"Tää ruoka haisee kamalalta".
"Miksi toi (kiljupullo) pitää olla tossa vieläkin, eikö se johtunu vaan siitä valosta (kasvien kitukasvuisuus)".

Meillä mies ei ole eritysen innostunut akvaarioista. Ne ovatkin tavallaan minun omiani. Jos pyydään ruokkimaan kalat; sen hän tekee, ei juuri muuta. No kyllä hän jokus nirhaa kotiloita, kun niitä alkaa taas olemaan turhan paljon. Kuviakin hän otti yhdessä vaiheessa aika lailla. Joskus kuultuja kommentteja:
"Tuo letku tossa lattialla näyttää ihan sper***pumppauslaitteelta".
"Älä lorisuta sitä vettä" (tai ärsyyntyneitä katseita sohvalta kun hän puhuu puhelimeen, ja veden lorina aiheuttaa niiiin kovaa ääntä).
"Mä olisin halunnu niitä, onko ne ny lehtikaloja".
"Tää ruoka haisee kamalalta".
"Miksi toi (kiljupullo) pitää olla tossa vieläkin, eikö se johtunu vaan siitä valosta (kasvien kitukasvuisuus)".
"Oletko hullu, älä laita paljaita käsiäsi sinne, tuostahan voi saada vaikka mitä tauteja!"
(Poikaystäväni kommentti kun näki ensimmäistä kertaa minun siivoavan akvaariota. Miten ihmeessä se allas pitäisi ilman käsiä siivota, ajatuksen voimalla vai?
)
"Toi kalahan hymyilee!" (rusokirjoahven)
"Otatkohan tuon harrastuksen VÄHÄN liian vakavasti? Ne on vaan kaloja." (Raivotessani akvaarioliikkeessä näkemistäni haimonneista.)
"Hullu." (Lyhyt ja ytimekäs toteamus kun kerroin ostaneeni 30 e maksavan plekon.)
Eräästä keväisestä kannonhakureissusta olen saanut kuulla pitkään. Ei ole kuulemma terveen ihmisen hommaa rämpiä tuntikausia metsässä puolen metrin lumihangessa etsimässä sitä täydellistä kantoa. Vielä kun pakotin hänet repimään kantoja ylös jäisestä maasta yksi toisensa jälkeen niin oli ukko aika myrtsinä. Minkäs sille voi jos löytää vielä hienomman kannon juuri kun yksi on saatu irti?
(Poikaystäväni kommentti kun näki ensimmäistä kertaa minun siivoavan akvaariota. Miten ihmeessä se allas pitäisi ilman käsiä siivota, ajatuksen voimalla vai?

"Toi kalahan hymyilee!" (rusokirjoahven)
"Otatkohan tuon harrastuksen VÄHÄN liian vakavasti? Ne on vaan kaloja." (Raivotessani akvaarioliikkeessä näkemistäni haimonneista.)
"Hullu." (Lyhyt ja ytimekäs toteamus kun kerroin ostaneeni 30 e maksavan plekon.)
Eräästä keväisestä kannonhakureissusta olen saanut kuulla pitkään. Ei ole kuulemma terveen ihmisen hommaa rämpiä tuntikausia metsässä puolen metrin lumihangessa etsimässä sitä täydellistä kantoa. Vielä kun pakotin hänet repimään kantoja ylös jäisestä maasta yksi toisensa jälkeen niin oli ukko aika myrtsinä. Minkäs sille voi jos löytää vielä hienomman kannon juuri kun yksi on saatu irti?

Kai tähän voisi liittää mieheni ja minun välisen keskustelun:
Minä karjaisen :
-Severi (Miehen oma ripsimonni) on taas kaivanu kasvit ylös tuolta ja syöny mun miekkoja!
mies tulee rauhassa paikalle ja toteaa:
-joo mutta Severi onki puutarhuri. Sen täytyy antaa hoitaa hommiaan.
Lähden äristen sivummalle koska totesin tilanteen olevan toivoton. Severi sittemmin lakkasi syömästä kasveja luojan kiitos.
Minä karjaisen :
-Severi (Miehen oma ripsimonni) on taas kaivanu kasvit ylös tuolta ja syöny mun miekkoja!
mies tulee rauhassa paikalle ja toteaa:
-joo mutta Severi onki puutarhuri. Sen täytyy antaa hoitaa hommiaan.
Lähden äristen sivummalle koska totesin tilanteen olevan toivoton. Severi sittemmin lakkasi syömästä kasveja luojan kiitos.

hauskoja juttuja
meillä oli sillain että itse olen ollut pitkään kiinnostunut kunnes sain vihdosta viimein emännänkin puhuttua ympäri. Nyt kun meillä on eka akvaario ( 200l ) ollut kohta vuoden niin olemme hankkimassa jo isompaa ( 450l ) ja kauniimpi osa puoli on jo erittäin kiinnostunut kaloista ja muustakin akvaario toiminnasta että hän haluaisi vielä kasvi altaan ja yhden pienen johon voi laittaa aina karanteeniin uudet ja sairaat kalat. Että kyllä tämä harrastus vie kyllä mennessään.

naimisissa
Akvaariot hankittiin minun aloitteestani ja olen myös ainoa niiden nykyinen ja tuleva hoitaja. Vaimo vastusti aluksi koko hommaa, mutta nyt hänen yleisin kommenttinsa taitaa olla, että "näitä kaloja (tarkoittaa varsinkin A. sajicoja) pitää olla aina - ne ovat niin suloisia!!!" .. Olen siis naimisissa myös akvaarioharrastuksen kanssa. Hoh hoijakkaa, en kuitenkaan valita. 

Onnekseni satuin saamaan myös akvaarioista kiinnostuneen kämppiksen
Tällä hetkellä itsellä on kaksi allasta, kämppiksellä yksi ja toinen (ja kolmas...) tulossa. Tällä hetkellä tila vielä riittää pienellä huonekalujen siirrolla, mutta saas nähdä miltä tilanne näyttää vaikka vuoden päästä
Kovin ihmeellisiä kommentteja ei siis ole tullut, kukaan ei natise letkuista/sankoista/hiekasta, lähinnä vaan vaelletaan akvaarioiden välillä ja välillä kuuluu hihkaisuja tyyliin "hei nyt kiireesti kattomaan, Helge (amano) ui herne sylissä" tai "otto ratsastaa noitamonnin selässä".
Tohon kun tökätään lisäksi vielä kaksi kissaa, koira ja hitonmoinen läjä huonekasveja niin pari vierailijaa on jo ehdottanut, että pitäisikö meille alkaa myymään pääsylippuja
Siis eihän niitä nyt NIIN hurjasti vielä ole??

Kovin ihmeellisiä kommentteja ei siis ole tullut, kukaan ei natise letkuista/sankoista/hiekasta, lähinnä vaan vaelletaan akvaarioiden välillä ja välillä kuuluu hihkaisuja tyyliin "hei nyt kiireesti kattomaan, Helge (amano) ui herne sylissä" tai "otto ratsastaa noitamonnin selässä".
Tohon kun tökätään lisäksi vielä kaksi kissaa, koira ja hitonmoinen läjä huonekasveja niin pari vierailijaa on jo ehdottanut, että pitäisikö meille alkaa myymään pääsylippuja