60-litraisen pohjakalat ja muuta kysyttävää
Valvoja: Moderaattorit
60-litraisen pohjakalat ja muuta kysyttävää
Minkälaisia pohjakaloja voi laittaa 60 litran akvaan, jossa on hiekkapohja? Siis sellaisia, jotka mahtuu olemaan noin pienessä akvaariossa. 120 liran akvassa kuparimonnit ovat kuteneet kahesti, kaikki on syöty pois viikossa. Minne voisin siirtää ne että muut eivät söisi niitä? Jokin isompi lasipurkki. Mulla on ylimääräinen kuplakone. Voisko sen sijoittaa sinne? Vai jätänkö ruuaksi aina kun innostuvat kutemaan?
Eläinrakas multasormi
Eikös kuparimonnisille voisi hankkia pienen kelluvan poikashäkin vai miksikä sitä nyt sitten oikeaoppisesti kutsutaan? Pysyisi vesiarvotkin samana kuin isossa altaassa etkä tarvitsisi erillisiä suodattimia, lamppuja ja muita värkkejä?
60litrasen pohjakaloista kertokoon viisaammat 
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Tässä seurassa on parempi olla hullu kuin tervejärkinen, silloin on paljon helpompaa.
Tosiaan tuonne toiseen altaaseen voisit hankkia sellaisen esim. nurkkaan kiinnitettävän poikashäkin. Muistaakseni se maksaa akvaarioliikkeestä ostettuna 25-35 auroa (mutta sellainen on helppo rakentaa itsekin).
Pohjakaloiksi tuonne on hiukan vaikea mitään sanoa kun ei tiedä vesiarvoja. Mahdollisesti jotkut nuolimonniset tai muut pienet oliot jotka jäävät alle 5cm:siksi. Tai sitten mahdollisesti muutama piikkisilmä, niitä mahtuisi mielestäni ehkä 2-3 kappaletta mikäli muita pohjakaloja ei tule.
Jos olen pahastikkin väärässä saavat viisaammat korjata.
Pohjakaloiksi tuonne on hiukan vaikea mitään sanoa kun ei tiedä vesiarvoja. Mahdollisesti jotkut nuolimonniset tai muut pienet oliot jotka jäävät alle 5cm:siksi. Tai sitten mahdollisesti muutama piikkisilmä, niitä mahtuisi mielestäni ehkä 2-3 kappaletta mikäli muita pohjakaloja ei tule.
Jos olen pahastikkin väärässä saavat viisaammat korjata.
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: 60-litraisen pohjakalat ja muuta kysyttävää
Mitäs muita kalasia pytyssä on? Vesiarvot?eijuli kirjoitti:Minkälaisia pohjakaloja voi laittaa 60 litran akvaan, jossa on hiekkapohja?

Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.