Eheim 2026 käynnistymisongelma
Valvoja: Moderaattorit
Eheim 2026 käynnistymisongelma
Parilla edellisellä suodattimen (Eheim 2026 ulkosuodatin) puhdistuskerralla on ollut hiukan nihkeätä tuo käyntiinlähteminen. Kun virtatöpselin pistää pistokkeeseen, suodatin pitää vain vaimeaa huminaa, eikä hurahda käyntiin niinkuin sen pitäisi tehdä, eli vesi ei lähde kiertämään ollenkaan. Yleensä tähän auttaa kun ottaa töpselin irti ja odottaa hetkisen ja yrittää sitten uudestaan. Hiukan huolestuttaa, että millä kerralla se tekee kokonaan lakon. Onko muilla ollut samankaltaisia ongelmia tai osaatteko arvailla mistä tuo ilmiö voisi johtua? Suodatin on ollut vajaan kolme vuotta käytössä, ei kai sen vielä vanhuuttaankaan pitäisi valittaa?
Roottori ei pyöri, mutta suodatin hurisee, joskin paljon vaimeammin kuin normaalisti käynnissä ollessaan.
Itsekin olen usein täyttänyt suodattimen ihan täyteen jo kylppärissä, ja sitten sillä suodattimen pumpulla vaan imaissut kerran vettä, poistaakseni mahdolliset jäljellejääneet ilmat ennen käynnistämistä. Liekö sinne sitten kuitenkin jää liikaa ilmaa?
Itsekin olen usein täyttänyt suodattimen ihan täyteen jo kylppärissä, ja sitten sillä suodattimen pumpulla vaan imaissut kerran vettä, poistaakseni mahdolliset jäljellejääneet ilmat ennen käynnistämistä. Liekö sinne sitten kuitenkin jää liikaa ilmaa?
kuulostais kovasti siltä , ett suodatimessa ois jonkinverran ilmaa..
eiks tossa 2026 ole tuo käyttäjä ystävällinen "pumppu", jolla saadaan ns. vesikierämään suodattimessa ( ts. saadaan pumppaamalla tuo ilma pois ja suodatin täyteen vettä )
edit ( hitsi , ootko varma ett kaikki ilma on poissa ? muistaakseni sitten on kaik ilma on poissa kun se pumppu ei enään painu pohjaan )
eiks tossa 2026 ole tuo käyttäjä ystävällinen "pumppu", jolla saadaan ns. vesikierämään suodattimessa ( ts. saadaan pumppaamalla tuo ilma pois ja suodatin täyteen vettä )
edit ( hitsi , ootko varma ett kaikki ilma on poissa ? muistaakseni sitten on kaik ilma on poissa kun se pumppu ei enään painu pohjaan )
Juu, siinä on tosiaankin se "käyttäjäystävällinen" pumppu, jossa saa sormensa takuuvarmasti kipeäksi jokakerta. Minulla kun suodatin on vielä sijoitettuna kaappiin akvaarion alle, eivätkä letkut yletä pidemmälle, niin tuo pumppausasentokaan ei ole mikään kovin ergonominen, ei voi käyttää omaa painoaan hyödyksi vaan joutuu sormivoimilla nysväämään sitä pumppua
"muistaakseni sitten on kaik ilma on poissa kun se pumppu ei enään painu pohjaan"
Kyllä se pumppu mulla aina on painunut pohjaan, ehkä minä en sitten koskaan ole saanut ihan kaikkia ilmoja pois. Pitänee kehitellä uusi toimintasuunnitelma kun seuraava puhdistuskerta lähestyy.

"muistaakseni sitten on kaik ilma on poissa kun se pumppu ei enään painu pohjaan"
Kyllä se pumppu mulla aina on painunut pohjaan, ehkä minä en sitten koskaan ole saanut ihan kaikkia ilmoja pois. Pitänee kehitellä uusi toimintasuunnitelma kun seuraava puhdistuskerta lähestyy.
Meillä oli ongelmia saada ensimmäisen puhdistuksen yhteydessä suodatin käyntiin. Aikamme venkoiltuamme huomasimme etteivät massakorien "tötsät" olleet aivan kunnolla asettuneet koloihin. Kun saimme korit aseteltua oikein ei minkäänlaista käynnistysongelmaa enää ollut. Kannattaa tarkistaa että korit tulevat kunnolla paikalleen
"Tärkein matka, minkä kukaan voi tehdä,
on mennä toista puolitiehen vastaan."
on mennä toista puolitiehen vastaan."