Haaveissa synnyttävien allas
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
Haaveissa synnyttävien allas
Kun harrastusta pitää koko ajan kehittää, niin rupesin suunnittelemaan isompaa akvaariota synnyttäville. (täytyy nain saada ylipuhuttua toi avosiippa). Suunnitelmissa olisi siis n 350 litranen akvaario, johon kalastoksi ajattelin:
8 miekkapyrstöä
8 mollia
18 platyä
(18 miljoonakalaa)
1 omenapallokotilo
3 seepraleväkotiloa
3 partamonnia
Vesiarvot olisi pH 7- 8, kovuus 10- 20, lämpötila 24-26°C.
Voisiko noihin vesiarvoihin ottaa joitain muitakin pohjakaloja? Mitä? Onko määrät ok? Onko teillä jotain muita ehdotuksia? Kaikki otetaan vastaan kun allasta ei siis vielä ole. Vielä.
8 miekkapyrstöä
8 mollia
18 platyä
(18 miljoonakalaa)
1 omenapallokotilo
3 seepraleväkotiloa
3 partamonnia
Vesiarvot olisi pH 7- 8, kovuus 10- 20, lämpötila 24-26°C.
Voisiko noihin vesiarvoihin ottaa joitain muitakin pohjakaloja? Mitä? Onko määrät ok? Onko teillä jotain muita ehdotuksia? Kaikki otetaan vastaan kun allasta ei siis vielä ole. Vielä.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Aika hyvältä vaikuttaa. Tuota risteytymistä on muualla käsitelty, mutten pidä sitä niin kamalan vaarallisena...
Yksi synnyttävä laji muuten olisi perhostoka, Ameca splendens. Silloin tosin ei voi pitää pitempieväisiä kaloja. Miten olisi? Voit myös tilata esim. Limia-suvun kaloja tai vaikkapa metallihammaskarppeja.
Yksi synnyttävä laji muuten olisi perhostoka, Ameca splendens. Silloin tosin ei voi pitää pitempieväisiä kaloja. Miten olisi? Voit myös tilata esim. Limia-suvun kaloja tai vaikkapa metallihammaskarppeja.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Jos innostut kunnolla noista synnyttävistä, niin http://www.poecilia.org/
eli Poecilia Scandinavia voisi olla harkitsemisen arvoinen yhteys.
eli Poecilia Scandinavia voisi olla harkitsemisen arvoinen yhteys.

Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-
- Junior Member
Kuulostaa poikastehtaalta kun siellä on partikset ja millikset, miten ajattelit säilyttää nuo kalamäärät? Näen jo silmissäni ison tankin täynnä vilskettä, kuten akvaariokauppojen myyntiakvaariot. Itse asiassa olen lapsuudessani nähnyt ison millistankin, joka näytti kaupan myyntiakvaariolta. Makuasia. Minun makuuni on harvempi kalapopula oli tankki iso tai pieni.
Itse tykkään sikana milliksistä pienemmässä akvaariossa. Käsittääkseni eivät alunperinkään ole isojen jokien kaloja, vaan ojien tai riisipeltojen. Miekkapyrstöjä ja platyja minäkään en sekoittaisi keskenään.
Itse tykkään sikana milliksistä pienemmässä akvaariossa. Käsittääkseni eivät alunperinkään ole isojen jokien kaloja, vaan ojien tai riisipeltojen. Miekkapyrstöjä ja platyja minäkään en sekoittaisi keskenään.
On muuten ihan totta että allas on pian täynnä vauva kaloja.. Mollit ja platyt tuntuvat omassa altaassani lisääntymän riesaksi asti.
Ja voipi olla nipotusta, mutta mollit pitävät hyvinkin lämpöisestä (28)vedestä ja itselläni on kokemus että myös stressaantuvat helposti. Mollieni asustaessa platyjen kanssa samassa alataassa niillä oli ajoittain acnea. Mutta kun pääsivät omiin oloihinsa ja nostin lämpötilaa, acne hävisi ja niiden toraileva käytöskin rauhottui.
Platyjen kanssa minulla on kaverina kuparimonnisia. Hyvin tulevat juttuun ja samoissa vesiarvoissa keskenään.
Mutta hammaskarpit ovat värikkäitä ja pirteitä. Suht helppoja! Iloista, nälkäistä väkeä
Ja voipi olla nipotusta, mutta mollit pitävät hyvinkin lämpöisestä (28)vedestä ja itselläni on kokemus että myös stressaantuvat helposti. Mollieni asustaessa platyjen kanssa samassa alataassa niillä oli ajoittain acnea. Mutta kun pääsivät omiin oloihinsa ja nostin lämpötilaa, acne hävisi ja niiden toraileva käytöskin rauhottui.
Platyjen kanssa minulla on kaverina kuparimonnisia. Hyvin tulevat juttuun ja samoissa vesiarvoissa keskenään.
Mutta hammaskarpit ovat värikkäitä ja pirteitä. Suht helppoja! Iloista, nälkäistä väkeä

Hammaskarppi tyttö
-
- Junior Member
hei kiitoksia kommenteista. Mollit tippu porukasta jo aiemmin kun aattelin, et tulee vähän sekalainen seurakunta. Ja miljoonakalatkin aattelin toiseen pienempään kun tuntuvat "sekoittuvan" helposti toisiin kaloihin, ovat mielenkiintoisempia yksinään.
Lisäksi altaaseen on tulossa parvi intiaanisulkia, jotka luultavasti hoitavat heikoimmat poikaset pois. Ja kyllähän noi vanhemmatkin niitä syö jos vaan tielle osuu. Ja loput voin viedä eläinkauppaan johon muutenkin vien poikasia.
Lisäksi altaaseen on tulossa parvi intiaanisulkia, jotka luultavasti hoitavat heikoimmat poikaset pois. Ja kyllähän noi vanhemmatkin niitä syö jos vaan tielle osuu. Ja loput voin viedä eläinkauppaan johon muutenkin vien poikasia.