Palataan(ko) yhdistysasiaan
Valvoja: Moderaattorit
Palataan(ko) yhdistysasiaan
Pidemmän hiljaiselon jälkeen ajattelin jälleen kysellä löytyykö kiinnostusta labyrinttiyhdistyksen perustamiseen! Ajatus tosiaankin on muhinut päässäni jo kauemman aikaa ja nyt saattaisi vihdoin olla aika alkaa tekemään sille jotakin.
Minun kokemukseni tältä yhdistyssaralta on varsin vähäistä, mutta mikäli meitä kiinnostuneita löytyy tarpeeksi niin alan selvittelemään asioita. Sanomattakin lienee selvää, että näistä asioista enemmän kokemusta omaavat henkilöt olisivat kultaakin kalliimpia.
Ajatuksia, ehdotuksia ja KAIKENLAISIA keskustelunavauksia otetaan myös mielellään vastaan!!!
Minun kokemukseni tältä yhdistyssaralta on varsin vähäistä, mutta mikäli meitä kiinnostuneita löytyy tarpeeksi niin alan selvittelemään asioita. Sanomattakin lienee selvää, että näistä asioista enemmän kokemusta omaavat henkilöt olisivat kultaakin kalliimpia.
Ajatuksia, ehdotuksia ja KAIKENLAISIA keskustelunavauksia otetaan myös mielellään vastaan!!!
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Akvariets dag on perinteisesti ollut tilaisuus, jossa erikoisseurat kokoontuvat. Erikoisseurathan ovat yleensä koko maata käsittäviä, ja niihin lähteminen vain kokouksen takia taitaa yleensä jäädä monilta väliin.
Kannattaa huomioida mahdollisuus:
http://www.aquahoito.info/suomi/akvliit ... kv-dag.htm
Tilaisuun päättyy sunnuntaina noin klo. 14 jälkeen, ja silloin olisi sopivaa aikaa!
Kannattaa huomioida mahdollisuus:
http://www.aquahoito.info/suomi/akvliit ... kv-dag.htm
Tilaisuun päättyy sunnuntaina noin klo. 14 jälkeen, ja silloin olisi sopivaa aikaa!
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Aihe ei ainakaan vielä ole herättänyt kovin suurta intohimoa eikä palavaa innostusta
! Vaikkakin kiinnostuneita on (kai) ollut.
Ottakaa rohkeasti kantaa... puolesta tai vastaan! Tässä ei etsitä pelkästään vastuuhenkilöitä ja aktiiveja, vaan yritän myös selvittää löytyykö yleistä kiinnostusta.
Jos tämän tyyppinen yhdistys olisi olemassa, niin saattaisitko olla kiinnostunut jäsenyydestä??? Mitä yhdistyksen tulisi "tarjota", jotta olisit kiinnostunut? Miksi et taatusti olisi kiinnostunut moisesta? Mitä ajatuksia nyt sattuukaan heräämään.
Ottakaa rohkeasti kantaa... puolesta tai vastaan! Tässä ei etsitä pelkästään vastuuhenkilöitä ja aktiiveja, vaan yritän myös selvittää löytyykö yleistä kiinnostusta.
Jos tämän tyyppinen yhdistys olisi olemassa, niin saattaisitko olla kiinnostunut jäsenyydestä??? Mitä yhdistyksen tulisi "tarjota", jotta olisit kiinnostunut? Miksi et taatusti olisi kiinnostunut moisesta? Mitä ajatuksia nyt sattuukaan heräämään.
Yhdistys yhdistyksen vuoksi? Missä on tarve? Tuoda maahan mielenkiintoisia lajeja? Ei mutta jotkin kauppiaatkin kyllä palvelevat siinä. Kirjoittaa hyviä artikkeleita? Sen voi tehdä jokainen, jolla kokemuksia on.
Mutta tokihan yhdistys voi monessa auttaa ja inspiroida, jos halua kokoontumisiin löytyy. Jos netitsekään ei kokemuksia aiheessa kauheasti vaihdeta, voi kuitenkin epäillä koko yhdistyksen tarvetta.
Mutta tokihan yhdistys voi monessa auttaa ja inspiroida, jos halua kokoontumisiin löytyy. Jos netitsekään ei kokemuksia aiheessa kauheasti vaihdeta, voi kuitenkin epäillä koko yhdistyksen tarvetta.
Niinpä. Olisikohan postituslistalle kysyntää(ja ennenkaikkea tarjontaa), mihin lähetettäisiin informaatiota saatavuudesta: erikoisista lajeista, tavallisten taistojen mielenkiintoisista muodoista, uusista lajeista, omista viljelyistä ja poikasten tarjonnasta yms.? Tämä voisi olla alku. Yhdistys joskus myöhemmin, jos kiinnostusta riittää.
Uusin laji taitaa muuten olla tämä:
http://rmbr.nus.edu.sg/exanambas/rbzs11 ... 7-115).pdf
Antti
Uusin laji taitaa muuten olla tämä:
http://rmbr.nus.edu.sg/exanambas/rbzs11 ... 7-115).pdf
Antti
Hyvä, nyt on keskustelu avattu!
Ei kai kukaan tahdo kuluttaa omaa aikaansa ja vaivaansa perustaakseen yhdistyksen sen itsensä takia? Tottakai sen täytyy lähteä jostain ideasta ja perustua todelliseen "tarpeeseen"! Minun ymmärtääkseni yhdistysten tarkoitus on nimenomaan luoda samoista asioista kiinnostuneille foorumi, jonka kautta tutustua. Ajatuksena lienee myös tuoda yhteen ihmisiä, joilla on erilaisia "erikoistaitoja". Esimerkiksi postituslista on hyvin varteenotettava ehdotus, mutta jonkun täytyy ottaa asiakseen sellaisen perustaminen... löytyykö halukkaita ja osaavia?? Sieltä näppäimistöjen äärestä löytyy taatusti myös niitä, joille tällaisten perustaminen ja ylläpitäminen on huomattavasti tutumpaa puuhaa kuin minulle. Minä kun en todellakaan kuulu internet-velhoihin tai sen "suurkuluttajiin", se näkyy jo tänne kirjoittamieni viestien määrissä
. Jotenkin olisi myös mukavaa kyetä yhdistämään nimi joihinkin kasvoihin, tai edes ääneen... jos ymmärrätte mitä tarkoitan
.
Mitä sitten tulee näihin uusiin lajeihin ja muihin: Onneksi löytyy paljon asiansa osaavia ja palveluhalukkaita kauppiaita! Täytyy kuitenkin ymmärtää, että siinä asiassa emme ole kaikki aivan samalla lähtöviivalla. Kaikki eivät voi vain kävellä läheiseen akvaario-/eläinliikkeeseen ja sanoa haluavansa tuon tai tuon lajin... läheskään kaikki kauppiaat eivät ota asiakseen tilata marginaalilajeja ja Suomessa on paikoin varsin pitkät etäisyydet. Olen itse aloittanut akvaarioharrastukseni sellaisessa paikassa, jossa täytyi ostaa sitä mitä liikkeestä löytyi tai olla kokonaan ilman. Ajokorttia en vielä siinä vaiheessa omistanut, joten en voinut vaan ajaa muualle. Toisekseen vaikka erikoisempia lajeja olisikin saatavilla niin monet todella mielenkiintoiset kalat uiskentelevat (ja lisääntyvät) nimenomaan meidän harrastajien altaissa. Mahdollisista poikasista kuulee monesti vain "puskaradion" kautta ja silloinkin usein myöhässä... eikö niin?
Ja tottahan toki jokainen meistä voi kirjoittaa omia artikkeleitaan, mutta joskus olisi kiva jos joku jopa lukisi niitä
. Vaikkakin minä ehkä jätän sen mielummin kirjallisesti lahjakkaammille!
Ei kai kukaan tahdo kuluttaa omaa aikaansa ja vaivaansa perustaakseen yhdistyksen sen itsensä takia? Tottakai sen täytyy lähteä jostain ideasta ja perustua todelliseen "tarpeeseen"! Minun ymmärtääkseni yhdistysten tarkoitus on nimenomaan luoda samoista asioista kiinnostuneille foorumi, jonka kautta tutustua. Ajatuksena lienee myös tuoda yhteen ihmisiä, joilla on erilaisia "erikoistaitoja". Esimerkiksi postituslista on hyvin varteenotettava ehdotus, mutta jonkun täytyy ottaa asiakseen sellaisen perustaminen... löytyykö halukkaita ja osaavia?? Sieltä näppäimistöjen äärestä löytyy taatusti myös niitä, joille tällaisten perustaminen ja ylläpitäminen on huomattavasti tutumpaa puuhaa kuin minulle. Minä kun en todellakaan kuulu internet-velhoihin tai sen "suurkuluttajiin", se näkyy jo tänne kirjoittamieni viestien määrissä
Mitä sitten tulee näihin uusiin lajeihin ja muihin: Onneksi löytyy paljon asiansa osaavia ja palveluhalukkaita kauppiaita! Täytyy kuitenkin ymmärtää, että siinä asiassa emme ole kaikki aivan samalla lähtöviivalla. Kaikki eivät voi vain kävellä läheiseen akvaario-/eläinliikkeeseen ja sanoa haluavansa tuon tai tuon lajin... läheskään kaikki kauppiaat eivät ota asiakseen tilata marginaalilajeja ja Suomessa on paikoin varsin pitkät etäisyydet. Olen itse aloittanut akvaarioharrastukseni sellaisessa paikassa, jossa täytyi ostaa sitä mitä liikkeestä löytyi tai olla kokonaan ilman. Ajokorttia en vielä siinä vaiheessa omistanut, joten en voinut vaan ajaa muualle. Toisekseen vaikka erikoisempia lajeja olisikin saatavilla niin monet todella mielenkiintoiset kalat uiskentelevat (ja lisääntyvät) nimenomaan meidän harrastajien altaissa. Mahdollisista poikasista kuulee monesti vain "puskaradion" kautta ja silloinkin usein myöhässä... eikö niin?
Ja tottahan toki jokainen meistä voi kirjoittaa omia artikkeleitaan, mutta joskus olisi kiva jos joku jopa lukisi niitä
-
Kaizu
- Imperaattori

- Viesti:
Voisin tietenkin luoda tänne AW:hen ryhmän labyrintti-ihmisille ja näille käyttäjille sitten oman osaston mihin voisi kirjoitella ja joka näkyisi vain ryhmään kuuluville ihmisille... mutta olisiko siitä iloa?Kivitassu kirjoitti:Esimerkiksi postituslista on hyvin varteenotettava ehdotus, mutta jonkun täytyy ottaa asiakseen sellaisen perustaminen... löytyykö halukkaita ja osaavia?? Sieltä näppäimistöjen äärestä löytyy taatusti myös niitä, joille tällaisten perustaminen ja ylläpitäminen on huomattavasti tutumpaa puuhaa kuin minulle. Minä kun en todellakaan kuulu internet-velhoihin tai sen "suurkuluttajiin", se näkyy jo tänne kirjoittamieni viestien määrissä. Jotenkin olisi myös mukavaa kyetä yhdistämään nimi joihinkin kasvoihin, tai edes ääneen... jos ymmärrätte mitä tarkoitan
.
Entä pitäisikö tuo ryhmä olla avoin, eli kuka tahansa voisi liittyä siihen vai suljettu, eli ryhmän moderaattorin pitäisi hyväksyä uudet käyttäjät?
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
Jotenkin minusta tuntuu että tässä haluttaisiin nyt kokonaan pois A-W:n "voinko ottaa taistelukalan 60-litraiseen" -labyrinttimaailmasta ja luoda suhteita eurooppalaisiin labyrinttiyhdistyksiin, mahdollisesti tuoda kaloja Saksasta ja Ruotsista porukalla toteutettavilla matkoilla ja kehitellä muutenkin enemmän Monniklubin tyyppistä toimintaa-
Presiis!! Tätähän tässä nyt ajetaan takaa. Eivät nämä postituslistat yms. ole lainkaan huonoja ehdotuksia, mutta ne sulkevat kokonaan ulkopuolelleen sellaiset ihmiset, joiden internetinkäyttö on vähäistä tai hyvin vaihtelevaa (kuten minun itseni). Tietysti on hiukan huvittavaa käydä tällaisessa foorumissa keskustelua ihmisistä jotka eivät tällaista käytä... hih! Kyllähän liikkeelle voidaan lähteä vaikka tällaisesta suljetusta keskustelu ryhmästä, mutta kuten kysyttyä onko siitä meille iloa ja oletteko sitä mieltä, että se riittää?maisu kirjoitti:Jotenkin minusta tuntuu että tässä haluttaisiin nyt kokonaan pois A-W:n "voinko ottaa taistelukalan 60-litraiseen" -labyrinttimaailmasta ja luoda suhteita eurooppalaisiin labyrinttiyhdistyksiin, mahdollisesti tuoda kaloja Saksasta ja Ruotsista porukalla toteutettavilla matkoilla ja kehitellä muutenkin enemmän Monniklubin tyyppistä toimintaa-
-
JukkaV
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Viesti:
Kiitos maisu! Nyt puhuit asiaa!
Itse olen valmis perustamaan uutta yhdistystä.
Itse olen valmis perustamaan uutta yhdistystä.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
Kaizu
- Imperaattori

- Viesti:
Siksi ajattelinkin tuota suljetun ryhmän mahdollisuutta, jotta noita "mitä taistelukalan seuralaiseksi" -viestejä ei siellä näkyisi. Lähinnä ehdotin tätä ryhmä ajatusta tuon postituslistan korvaajaksi ja mahdollisen tulevan yhdistyksen tiedotuskanavaksi (ja kokeiluksi onko oikeasti kannattavaa perustaa uusi yhdistys labyrinttikaloille).maisu kirjoitti:Jotenkin minusta tuntuu että tässä haluttaisiin nyt kokonaan pois A-W:n "voinko ottaa taistelukalan 60-litraiseen" -labyrinttimaailmasta ja luoda suhteita eurooppalaisiin labyrinttiyhdistyksiin, mahdollisesti tuoda kaloja Saksasta ja Ruotsista porukalla toteutettavilla matkoilla ja kehitellä muutenkin enemmän Monniklubin tyyppistä toimintaa-
Itse en lähde yhdistyksen perustamisrumbaan, mutta rivijäseneksi voisin sellaiseen liittyä ja tuollaisen ryhmän voin tänne awhen luoda ja antaa vaikka keskustelun moderointioikeudet perustajille/hallitukselle/muille uskotuille.
Tuosta ryhmän avoimuudesta: mielestäni ryhmään pääsemiseksi täytyisi nähdä vähän vaivaa. Ja vaatimuksena pitäisi olla ainakin etunimi sukunimi, että omistaa joitain labyrinttikaloja ja tuo moderaattorin hyväksyntä. Tuskin mitään näistä kukaan oikeasti tarkistaa, mutta jo periaatteellisella tasolla tuo toivottavasti toisi vähän fiksumman asenteen ryhmään. Ryhmää voisi mainostaa korkeintaan labyrinttikalat ryhmän sisällä, tarkoituksena ei kaiketi ole yksi ylimääräinen labyrinttiryhmä kaikille yhden ylimääräisen klikkauksen takana.
Antti
Antti
Viimeksi muokannut -Antti-, 13:22, 04.09.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
Yhdistyksen perustamiseen tarvitaan ihan selkeä poromoottori tai mieluummin useampikin. Antti nyt luonnollisesti olisi tällainen, mutta riittääkö aika ja olisitko käytettävissä? Kivitassusta löytyisi ilmeisesti toinen ja Jaakkolan Jouniakin voisi ehkä yrittää saada kiinni ja innostettua. Ketkä muut olisivat valmiita sitoutumaan asiaan mahdollista jäsenyyttä pidemmälle?
Minusta ajatus kokoontumisesta Akvariets Dagin yhteydessä olisi ihan hyvä.
Minusta ajatus kokoontumisesta Akvariets Dagin yhteydessä olisi ihan hyvä.
-
Kaizu
- Imperaattori

- Viesti:
Lähdetään näillä olettamuksilla liikenteeseen. Loin siis ryhmän Labyrinttiyhdistys, johon voi liittyä nyt aluksi lähettämällä minulle YV.-Antti- kirjoitti:Tuosta ryhmän avoimuudesta: mielestäni ryhmään pääsemiseksi täytyisi nähdä vähän vaivaa. Ja vaatimuksena pitäisi olla ainakin etunimi sukunimi, että omistaa joitain rihmakaloja ja tuo moderaattorin hyväksyntä.
Ryhmällä on oma keskustelualue, joka näkyy vasta kun käyttäjä kuuluu ryhmään.
Tämän ryhmän tarkoituksena ei siis ole sulkea pois varsinaisen yhdistyksen perustamista
PS. Ja kun siivoilin YV kansiotani poistin juuri kaikki viestit... Eli uudestaan jos ehdit tässä välissä lähettämään
Postitin labyrinttiyhdistys -ryhmään viimeisintä tietoa taistelukalojen sukulaisuussuhteista ja suuhaudonnan kehittymisestä suvussa.
Niin ja ei tarvitse olla niin fiiniä tämän labyrinttiharrastuksen, kaikki kaloista kiinnostuneet seuraamaan vaan ryhmää.
Kyllä voin puuhailla jotain yhdistyksen puitteissa Maisu ja voidaan tavata Akvariets Dagissa, mutta yhdistys kai on tarpeen vasta kun raha jotenkin tulee pakolliseksi toiminnan pyörityksessä, yleensä kai kokoustilan vuokra pakottaa järjestäytymään. Jouni on loistava akvaristi ja olen metsästänyt Akvaariomaailmat, jossa hän kertoi suklaarihmojen ja muiden viljelykokemuksista, toivottavasti kiinnostuu aiheesta.
Katsotaan nyt kuinka monta ihmistä ryhmää alkaa seuraamaan ja onko sillä tai yhdistyksellä edes hitaasti kasvavaa kysyntää.
Antti
Niin ja ei tarvitse olla niin fiiniä tämän labyrinttiharrastuksen, kaikki kaloista kiinnostuneet seuraamaan vaan ryhmää.
Kyllä voin puuhailla jotain yhdistyksen puitteissa Maisu ja voidaan tavata Akvariets Dagissa, mutta yhdistys kai on tarpeen vasta kun raha jotenkin tulee pakolliseksi toiminnan pyörityksessä, yleensä kai kokoustilan vuokra pakottaa järjestäytymään. Jouni on loistava akvaristi ja olen metsästänyt Akvaariomaailmat, jossa hän kertoi suklaarihmojen ja muiden viljelykokemuksista, toivottavasti kiinnostuu aiheesta.
Antti
Hupsista, näinkö tässä nyt kävi. Pitääkö liittyä saadakseen lukea nuo jutut.-Antti- kirjoitti:Postitin labyrinttiyhdistys -ryhmään viimeisintä tietoa taistelukalojen sukulaisuussuhteista ja suuhaudonnan kehittymisestä suvussa.
Minua ainakin alkoi kyllästyttämään että erikseen pitää katsoa mitä siellä nyt tapahtuu. Jos siellä on salaisuuksia vaikkapa lajien saatavuudesta, en sen takia viitsinyt kauempaa roikkua suljetussa ryhmässä. Avoin labyrinttiryhmäkin on tarpeeksi hiljainen kokemuksien jakoon. Ei meitä harrastajia liikaa ole, että kannattaisi kuiskailla tietoja vielä harvemmille.Kivitassu kirjoitti:Kyllähän liikkeelle voidaan lähteä vaikka tällaisesta suljetusta keskustelu ryhmästä, mutta kuten kysyttyä onko siitä meille iloa ja oletteko sitä mieltä, että se riittää?
No, ei kai se nyt kovin vakavaa ole millä puolella kirjoittelee tai on kirjoittamatta. Jos saat poikasiksi asti hienoja labyrintteja joita omistat, niin mielellään yhdistys puolelle ottaisi asiasta vilejelyraportin, vaikka copypastella tältä puolelta. Kaikkihan on vasta aluillaan, mutta toivottavasti ei ainiaan. Jonkunnäköinen viljelytoiminta olisi kiva saada aikaan tuon yhdistyksen puitteissa Suomessa. Siihen voi mennä vuosi tai kaksi, tai enemmän.. Viestien tulvaan ei varmaan tule hukkumaan.
Antti
Antti