Kissankarvoja akvaariossa

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Kissankarvoja akvaariossa

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Ajattelin laittaa tännekin tästä eli tonkiessani akvaariota sinne ajautui liuta kissankarvaa ja omia hiuksianikin.. Nyt ne ovat osa menneet suodattimeen ja osa tarrautuneet kasveihin. Eikö se ole aika paha jos kala tollasen vetää kitusiinsa?
avain
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja avain »

Noh.ei ole ongelmaa kun ei ole kissaa eikä itselläkään taida olla nyt mitään karvanlähtöaikaa. :mrgreen:

No oikeesti siis; yritä nyt onkia niitä hiuksia sieltä pois. Suodatin on varmaan jo osan imaisut. Muistaakseni on olemassa myös jokin levälaji joka kasvattaa sellaista kasvustoa joka näyttää todellakin pitkältä hiukselta altaassa. :roll:
Tässä seurassa on parempi olla hullu kuin tervejärkinen, silloin on paljon helpompaa.
Toffeli
Junior Member
Junior Member

Onhan noita.

Viesti Kirjoittaja Toffeli »

Kun talossa on kaksi kissaa, koira ja pari pitkätukkaa voi olla varma että altaista löytyy silloin tällöin jokunen karva.
Kaikki mitkä kykenee, kannattaa onkia pois ja muut hoitaa suodatin.
Ei ne mitään vaarallisia ole ellei käytä mahdottomia määriä esimerkiksi hiuslakkaa, joka liukenee veteen.
Ei mitään paniikkia, haavia vaan ja huumoria! :D
-KaTa-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja -KaTa- »

No itsellänikin hiuksia akvassa.... ongin pois silloin tällöin.
''Mä maistoin äsken kalanruokia! Oli tosi hyvää!'' Niilo 4v.
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Jep ei noiden omien hiusten noukkiminen tuota ongelmaa mut noi kissankarvat on niin onnettoman lyhyitä ja niit on niin paljon... Lohduttavaa kuitenkin kuulla ettei muiden kalat ole niitä kitusiinsa imeneet ja henkeään heittäneet...
iiputti
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja iiputti »

Kyllä niitä karvoja löytyy akvaariostakin, kahden kissan ja kahden suuren koiran.
Sielläpä sitten lilluvat, kunnes katoavat suodattimen uumeniin tai takertuvat johonkin kasviin(josta ne onkin helppo imaista pois vettä vaihtaessa). En ole viitsinyt stressata niistä, koirankarva on niin jäykkää ettei se kietoudu kaloihin, kissankarva niin pehmeää ja lyhyttä ettei sekään taida tarttua kaloihin.
Hiuksia en ole bongannut koskaan akvaariosta...Johtuu varmaan siitä, että ainoa joka akvaarioon koskee olen minä, ja pistän pitkän tukan aina nutturalle puuhaillessani altaassa.
Suojele mastiffia pienenä, niin se suojelee sinua suurena.
Jessi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jessi »

Mulla on kaksi kisua ja itsekin omaan pitkät hiukset, muttei akvassani ole juuri minkään sortin karvoja näkynyt... Hiukset pesen muualla ja kissatkaan eivät uimisesta tykkää. :mrgreen:
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Minun taistelukalanaaraani nielaisi hiuksen tuossa pari viikkoa sitten. Toinen pää pilkisti pepusta ja pitkä osa sojotti suusta. Otin kalan käteen ja varovasti katkaisin sen suusta pilkistävän osan ja sitten otin kiinni pepusta pilkistävään ja vedin hyyyyyvin varovasti hiuksen ulos.

Eli juu, on tuokin mahdollista, mutta aika epätodennäköistä. Itse kyllä ongin aina kaikki ylimääräiset jutut pois akvaariosta jos ne helposti saa pois.
Justi
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Justi »

rain- kirjoitti:Minun taistelukalanaaraani nielaisi hiuksen tuossa pari viikkoa sitten. Toinen pää pilkisti pepusta ja pitkä osa sojotti suusta. Otin kalan käteen ja varovasti katkaisin sen suusta pilkistävän osan ja sitten otin kiinni pepusta pilkistävään ja vedin hyyyyyvin varovasti hiuksen ulos.
8O Toi kertomus aiheutti kyllä harvinaisen kylmät väreet, kun ajattelin tapahtunutta hiukan turhan tarkkaan. [;)] Rainissahan ois ainesta kirurgiksi, jos kykenee tekemään moisen operaation kalalle! :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”