Moi pitkästä aikaa! Kamala ikävä jo ollutkin teitä, kun en ole palstalla pahemmin hengaillut. Muutto on tehty jo kaksi kk sitten ja en enää täällä asu, jossa tätä viestiä kirjoittelen. Kalat kuitenkin polskivat vielä lammikossa ja niitä haikein mielin aina silloin tällöin poikkean moikkaamaan. Mieli maassa heittelin niille juuri äsken vesisateessa ruisleipää...

Nooh, mutta katse tulevaisuuteen ja olenkin päättänyt rahdata nyt myös koikarppeja kerrostaloon! En siis mitään isoja pötkylöitä, vaan tämän kesäisen (tällä hetkellä poikaset hieman yli sentin mittaisia) koikarppien jälkikasvun reilu 100-litran akvaan kasvamaan. Onko tyhmä ajatus? Ei noita poikasia ole kuin 6-7 kipaletta, mitä lie muille tapahtunut? Kultakalojen jälkikasvu on myös mystisesti tuhoutunut, ellei sitten allasta tyhjennettäessä löydy yllätyksiä.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Katsoo nyt tarkemmin miten toimin noiden kalojen kanssa, mutta näillä näkymin muuttavat talveksi autotalliin ja uudet poikaset kasvamaan pituutta minun luokseni kerrostaloon reilun 100-litran akvaan.
Mutta niin sitten itse asiaan. Onko joku jo roudannut kalansa sisälle? Ihan mukavan leutoa keliä vielä minun mielestäni pitelee, joten itse en ole ainakaan vielä nähnyt tarvetta alkaa kaloja siirtelemään. Lokakuun loppupuolella ne viimeksikin vasta sisälle tuotiin.