Kääpiömonnisten lisääntyminen?
Valvoja: Moderaattorit
Kääpiömonnisten lisääntyminen?
Onko mahdollisuuksia lisääntyä seura-akvaariossa, jossa on taistelukala ja intiaaninsulkia? Purkki on suunnilleen 100 litrainen. Kuinka lämmintä vettä saa olla?
Mulla on kääpiömonnisia seitsemän kappaletta 63l altaassa. Kaksi naarasta ja viisi urosta. Joukossa on nuolimonneja syömässä levää.
Minulla oli paljon kotiloita altaassa, joten ne ehtivät tehdä munista selvää aika nopeasti. Olisin varmaankin voinut kerätä munat talteen, mutta kun kerran yritin niin kaikki muna putosivat pohjalle:( Noh... Ostin sitten 40l litran altaan kahdelle pallokalalle (uros ja naaras) ja käytin pariskunnan kerran tuolla 63 litrasessa. Lopputulos: 4 kääpiömonnin poikasta:)
Minulla oli paljon kotiloita altaassa, joten ne ehtivät tehdä munista selvää aika nopeasti. Olisin varmaankin voinut kerätä munat talteen, mutta kun kerran yritin niin kaikki muna putosivat pohjalle:( Noh... Ostin sitten 40l litran altaan kahdelle pallokalalle (uros ja naaras) ja käytin pariskunnan kerran tuolla 63 litrasessa. Lopputulos: 4 kääpiömonnin poikasta:)
Re: Kääpiömonnisten lisääntyminen?
Uskoisin kyllä.-sanna- kirjoitti:Onko mahdollisuuksia lisääntyä seura-akvaariossa, jossa on taistelukala ja intiaaninsulkia? Purkki on suunnilleen 100 litrainen. Kuinka lämmintä vettä saa olla?
Minulla on muutama poikanen selvinnyt hengissä seura-akvassa, jossa on partiksia, Corydoras sterbaita sekä kardinaali- ja punapäätetroja. Yksi on kasvanut aikuiseksi asti altaassa, pari muuta on hakenut vauhtia ulkosuodattimen pohjalta.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Tänä aamuna oli yllästystä kerrakseen kun kääpiömonniseni kutivat tuolla pikkuakvaariossa. Saa nähdä selviääkö yhtään poikasta aikuisikään. Montakohan päivää meneee nuiden mätimunien kuoriutumiseen? Muita kaloja tässä altaassa on vain juovaminirasborat ja muutama sukarapu, joten toivon muutaman pysyvän hengissä.

Tuossa yllä kuva yhdestä munasta.

Tuossa yllä kuva yhdestä munasta.

Jatkan tänne tätä yksinpuhelua. Tänään oli vedenvaihtopäivä, olen joka päivä tiiraillut nuita munia joten vaihdoin veden todella varovasti, koska munat tipahtavat lehdiltä tosi helposti. Siinä tiirailessani akvaa uudet vedet jo altaassa huomasin pari todella pientä siimahäntää uiskentelevan altaassa. Toivon että edes muutama kasvaa aikuiseksi asti.
Muoks.
Muutama siimahäntä pelastettu poikasaltaaseen,kuvan laatu ei parhaimpia

Muoks.
Muutama siimahäntä pelastettu poikasaltaaseen,kuvan laatu ei parhaimpia