Vettä on eilen vaihdettu 30%, auttoi hetkeksi mutta tänään aamulla oli taas vihertävä ja sumuinen vesi.

Vesiarvot tänään:
PH 7
KH 2
GH 5
NO2 <0,3
NO3 5-10
Lämpötila 26 astetta
Kasveille olen antanut PMDD:tä, eilen ~18 ml ja viikko sitten 10 ml. Hiekan alla on Seran ravinneseosta (floredepot). Hiilidioksidia lisään tabletteina, tiedä sitten olisiko sitä mennyt liikaa ja levät siitä innostuneet. Olen annostellut 200 litraisen vesimäärän mukaan (akvaariossa on vettä noin 270 litraa), mutta voihan hiilidioksidia silti olla mennyt yli tarpeen.
Kalat: 22 sitruunatetraa ja 2 partamonnia. Niitä sumu ei näyttäisi haittaavan. Ruokaa olen antanut tetroille kaksi kertaa päivässä pienissä erissä (hiutaleruokaa ja kerran pakasteötököitä). Monneille olen pari kertaa tiputtanut pohjanapin, joka on mennyt tetrojen suihin. Monnit ovat syöneet levää ja kesäkurpitsaa.
Ilmeisesti pimentäminen olisi ensimmäinen keino saada vesi kirkkaaksi. Sitä siis kokeilemaan. Ei millään raatsisi.

Annanko kaloille ennen pimennystä esim. pakasteöttiäisiä? Helpottaisiko paastoamista? Voisiko monneille laittaa kesäkurpitsan palasen? Kuulostaa vähän omilta paastoamisiltani - syön vielä vähän tota ja tota.

Lisäänkö hiilidioksidia pimennyksen aikana?
Kiitoksia neuvoista ja pahoittelut iänikuisesta aiheesta.