Tampereen visiittisi on jo takanapäin, mutta mietin, voisiko Hämeenkadulla sijaitsevassa caliQ-liikkeessä olla myytävänä buddha-patsaita... Vai satuitko käymään siellä? Ainakin kaikenlaisia itämaistyyppisiä patsaita on liikkeen näyteikkunassa. Ihania lohikäärmejuttujakin ja kaikkee... Noh, mut saatanpa ohikulkumatkallani seuraavan kerran poiketa liikkeessä niin ilmoittelen vaikka sitten
Erittäin hyvä pointti!
Samoin kuin sekin ettei kumpikaan ollut sitä mitä alkujaan haettiin.
Taisin innostua liikaa pelkästä buddhasta. Tämä todistaa taas kerran sen, että kannattaa keskittyä
a.) lukemaansa
b.) katsomaansa
c.) ehdottamaansa
Maailma on mystinen seikkailu jonka voi kokea omassa nojatuolissa
Projekti idänihme on ollut täysin jäissä, kun sopivaa buddhaa en ole kirveelläkään löytänyt. En netistä, enkä IRL No tämän viikonlopun aikana olisi kuitenkin tarkoitus sisustaa akvaario muuten valmiiksi, upotetaan ukko myöhemmin sinne, jos sellainen jostain saadaan hankittua. Voin laitella ens viikolla kuvia, vaikka ilman patsasta akvaario tuskin näyttää juuri miltään
- Kaikkehen tottuu, paitti puukkohon seljäs ja siihenki tottuu, jos makaa vattallansa -
Mä todella toivon että sä vielä joskus saat sen buddhan! Toi pelkkä allas ja lipasto näyttää niin makeelta, että pakko se buddhakin on sinne jostain ilmestyä!
Odotan innolla kuvia, vaikkei niissä näkyisikään sinä patsasta.
VesiEläin kirjoitti:Olisikos sulla "silmää" ja taitoa tehdä patsas itse? Savestahan saa muotoiltua ihan mitä vaan.
Niin ja jos et jostain syystä omiin kykyihisi luota, niin kyllähän tuollaisen joku tekee, kun pyytää (ja maksaakin vähän). Jos ei sopivaa koulua löydy lähistöltä, niin sitten vaikka käännyt ihan savityökurssien puoleen.
Meille teetettiin aikoinaan ison ripsimonnien mittojen mukainen kanto akvaarion somisteeksi. Tarpeeksi suurta ja silmää miellyttävää kun ei kaupoista valmiina löytynyt.
Hei tuossa voisi olla ideaa Olen kyllä ihan hyvä piirtämään ja maalaamaan, mutta savitöitä ei ole tullut tehty sitten yläasteen keramiikkakurssin. Pistetään mietintään
- Kaikkehen tottuu, paitti puukkohon seljäs ja siihenki tottuu, jos makaa vattallansa -
Sonj@ kirjoitti:Olen kyllä ihan hyvä piirtämään ja maalaamaan, mutta savitöitä ei ole tullut tehty sitten yläasteen keramiikkakurssin. Pistetään mietintään
No sitten ei muuta kuin kurssille vaan näin syksyn tullen. Saat ainakin mieleisesi eikä tule pahan hintaiseksikaan itse tekemällä.
Ei mutta tosiaan, jollei itsellä ole taitoa niin eiköhän joku keraamikko sellasen sulle väkerrä ihan hetkessä jos vaan hinnasta sovitaan! Kannattaa kartottaa sukulaisten/tuttavien/naapureiden harrastukset ja lähestyä kohteliaasti mutta röyhkeästi!
Juu tosiaan noita buddha patsaita luulisi löytyvän, mutta esim kipsinen muuttaa vesiarvoja joten ole tarkkana materiaalejen kanssa ja koita löytää vaikkapa kivinen patsas.
Helmi1978 kirjoitti:mietin, voisiko Hämeenkadulla sijaitsevassa caliQ-liikkeessä olla myytävänä buddha-patsaita... saatanpa ohikulkumatkallani seuraavan kerran poiketa liikkeessä niin ilmoittelen vaikka sitten
Jeps, tänään vihdosta viimein satuin ajan kanssa kulkemaan ko. lliikkeen ohi ja poikkesin sit sisäänkin. Ei ollut sielläkään buddhia , paljon muuta kylläkin.
Kyllä Naanu, allas on jo pystyssä. Se vain näyttää keskeneräisenä ja vähäkasvisena niin karmealta, että aivan silmiin sattuu. Kuvia voin laittaa sitten kun ehdin... ehhh... Minkähänlainen tausta tuohon muuten sopisi? Ihan tavallinen musta kartonkin vai mikä? Mattosuodatin takaseinällä tosin jonkin verran rajoittaa taustapaperin valintaa...
funkyfish kirjoitti:ääk. Oon nyt ihan villinä tohon bambuun.. mistä sitä mahtais noin makeita löytää?
Käypäs kuule kysäisemässä jostain puutarhamyymälästä. Erilaisten köynnöskasvien taimien tukikeppeinä käytetään sellaisia puolimetrisiä bambukeppejä, jotka varmasti sopisivat tarkoitukseen. Siis kannattaa ihan kysyä onko ylimääräisiä. Ainakin kun joskus olin puutarhamyymälässä töissä, niitä pyöri pitkin nurkkia ja roskiin meni kaikki. Nythän on syksyn taimienistutusaika, joten voisi löytyäkin.
Ikeassa myydään eläviä bambun pätkiä euron kappale.
Kuvassa kasvaa yläoikealla. Istutuksessa käytetty reikätiiltä johon työnsin nuo ettei kilpikonna kaada niitä. Kala altaassa pysyvät varmasti pystyssä ihan hiekassakin. jos on kansilasit niin ei välttämättä toimi niin hyvin kun avoinaisessa altaassa.