Akvaarioliikkeet Oulussa, Roissa, Kemissä ja Haaparannalla?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Akvaarioliikkeet Oulussa, Roissa, Kemissä ja Haaparannalla?
En haulla löytänyt oikein tietoa (tai sitten en vain osannut), mutta millaiset akvaarioliikkeet ko. paikkakunnilla on ja missä mahtavat sijaita? Mikä liike on asiantuntevin ja missä on paras valikoima?
Itse olen joutunut sinnittelemään vuodesta -97 ilman akvaarioliikettä noin 200 kilsan säteellä ja nyt alkaisi alkaisi olla pikkuhiljaa aika täydentää niin kasveja kuin kaloja. Missä liikkeissä paikkakuntalaiset suosittelevat käymään? Millaisia kokemuksia ihmisillä on tuosta Haaparannan putiikista, joudunko puhumaan tönkkö-ruotsia, miten on maksu, kelpaavatko eurot?
Kova on kyselykausi, mutta netistä en ole oikein löytänyt sellaista tietoa että sen perusteella lähtisin jossain liikkeessä käymään, ilman autoa. Oulun ja Roin liikkeissä on tullut pyörähdettyä viimeksi 5-6 vuotta sitten, joten mielikuvat paikoista ovat olemattomia.
Itse olen joutunut sinnittelemään vuodesta -97 ilman akvaarioliikettä noin 200 kilsan säteellä ja nyt alkaisi alkaisi olla pikkuhiljaa aika täydentää niin kasveja kuin kaloja. Missä liikkeissä paikkakuntalaiset suosittelevat käymään? Millaisia kokemuksia ihmisillä on tuosta Haaparannan putiikista, joudunko puhumaan tönkkö-ruotsia, miten on maksu, kelpaavatko eurot?
Kova on kyselykausi, mutta netistä en ole oikein löytänyt sellaista tietoa että sen perusteella lähtisin jossain liikkeessä käymään, ilman autoa. Oulun ja Roin liikkeissä on tullut pyörähdettyä viimeksi 5-6 vuotta sitten, joten mielikuvat paikoista ovat olemattomia.
-
- Kivenpyörittäjä
- Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: Akvaarioliikkeet Oulussa, Roissa, Kemissä ja Haaparannal
Sekä Göran että Johan puhuvat täyttä suomea ja euroilla voi maksaa. Tosin kurssista en osaa sanoa, tahtovat rajakaupat nyppästä aina kurssimarginaalit välistä, joten itse maksan aina ruotsissa kruunuilla. Taitaapa siellä käydä suomalaiset pankkikortitkin, tosin varma en ole kun käteiskaupalla olen hantlannuMalys kirjoitti:Millaisia kokemuksia ihmisillä on tuosta Haaparannan putiikista, joudunko puhumaan tönkkö-ruotsia, miten on maksu, kelpaavatko eurot?
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: FOMA #6
- Viesti:
Hapitsulla, Arkenissa käy Suomalainen pankkikortti. Göranille tulee nyt 4 uutta myyntiallasta á375l, malawi, tanganjika ja eteläameriikka ainaskin. Niin ja täältä löytyy tietoa aukioloajoista jne. http://www.arkman.se/
Viimeksi muokannut patu, 21:09, 05.10.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässäpä omia mielipiteitäni:
Oulun paras liike on mielestäni Senegal. Asiantunteva omistaja, suht edulliset (no, ei ainakaan normaalitasoa kalliimmat) hinnat ja välillä jotain harvinaisempaakin löytyy. Parasta kuitenkin hyvinvoivat kalat; en ole kertaakaan tästä liikkeestä sairasta kalaa saanut/ muistaakseni edes nähnyt.
Oulun akvaariosoppeihin ei kannata rahojaan kantaa, välillä niin kamalan näköisiä altaita (raatoja yms) ja jyrsijäpuolella myös ollut sanomista.
Oulun lilzoo on muuten ihan ok paikka, mutta kalat tuppaavat olemaan joskus hiukan heikossa hapessa - täällä itse katson altaita hyvin pitkään ennen kuin ostan, raatoja on useampaan kertaan näkynyt.
Oulunsalon lilzoo on kiva akvaristille, paljon altaita ja mielestäni aika kiva valikoima. En ole kauhean monesti käynyt mutta ihan positiivisen mielikuvan on paikka jättänyt. Avulias myyjä!
Taitotassu Kempeleessä on ok paikka, kannattaa katsastaa.
Arken Haaparannalla näytti kohottaneen kasvojaan omistajavaihdoksen jälkeen, mutta nyt on taas päässyt hiukan repsahtamaan. Useamman kerran olen nähnyt kuolleita ja heikkokuntoisia kaloja, levää yms. altaissa. (ja ne loiset yhdellä marsulla viime näkemällä..) Ystävällinen suomenkielinen palvelu tosin.
Tässä yhteystiedot liikkeisiin: http://oas.icesus.org/liikkeet.shtml
------------------------

Oulun paras liike on mielestäni Senegal. Asiantunteva omistaja, suht edulliset (no, ei ainakaan normaalitasoa kalliimmat) hinnat ja välillä jotain harvinaisempaakin löytyy. Parasta kuitenkin hyvinvoivat kalat; en ole kertaakaan tästä liikkeestä sairasta kalaa saanut/ muistaakseni edes nähnyt.
Oulun akvaariosoppeihin ei kannata rahojaan kantaa, välillä niin kamalan näköisiä altaita (raatoja yms) ja jyrsijäpuolella myös ollut sanomista.
Oulun lilzoo on muuten ihan ok paikka, mutta kalat tuppaavat olemaan joskus hiukan heikossa hapessa - täällä itse katson altaita hyvin pitkään ennen kuin ostan, raatoja on useampaan kertaan näkynyt.
Oulunsalon lilzoo on kiva akvaristille, paljon altaita ja mielestäni aika kiva valikoima. En ole kauhean monesti käynyt mutta ihan positiivisen mielikuvan on paikka jättänyt. Avulias myyjä!
Taitotassu Kempeleessä on ok paikka, kannattaa katsastaa.
Arken Haaparannalla näytti kohottaneen kasvojaan omistajavaihdoksen jälkeen, mutta nyt on taas päässyt hiukan repsahtamaan. Useamman kerran olen nähnyt kuolleita ja heikkokuntoisia kaloja, levää yms. altaissa. (ja ne loiset yhdellä marsulla viime näkemällä..) Ystävällinen suomenkielinen palvelu tosin.
Tässä yhteystiedot liikkeisiin: http://oas.icesus.org/liikkeet.shtml
------------------------
Tiedätkö milloin ilmestyvät? Pitääpä käydä katsomassa.patu kirjoitti:Hapitsulla, Arkenissa käy Suomalainen pankkikortti. Göranille tulee nyt 4 uutta myyntiallasta á375l, malawi, tanganjika ja eteläameriikka ainaskin.

Viimeksi muokannut akirpap, 21:13, 05.10.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kivenpyörittäjä
- Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
- Viesti:
Minusta se on liputtanut niiden kanssa viimeiset puoli vuotta...patu kirjoitti:Soitin just Johanille ja kysyin asiasta mutta tarkkaa ajankohtaa ei ollut vielä tiedossa, asia on menossa eteenpäin. Voin ilmoittaa asiasta kun altaat ovat toiminnassa.

Ei kun kyllä ne sinne varmaan kohta tullee
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
rovaniemeltä minäkin akvaliikkeitä kaipailisin
olen tulossa kotipuoleen (siis roihin)18.12, missäs siellä kannattais käydä kattomassa akvaariopuolta?
Täällä Rollossa on tasan kaks eläinkauppaa. Ainakin, mitä olen löytänyt
Akvaariosoppi ja "Kaarinan" eläinkauppa. Molemmat Kansankadun varressa.
Ja plussat ja miinukset on vähän niin ja näin. Molemmissa ihan jees valikoima, tosin enemmänkin sais olla. Kalojen hinnoissa eroja puolin ja toisin. Monniset edullisempia Kaarinalla, tetrat taas akvaariosopissa. Kasveja aika hintsusti molemmissa elle sitten satu just tilauksen saapumispäivänä asioimaan putiikeissa.
Palvelu on sitten molemmissa mitä on, että ei kannata säikähtää
Akvaariosopin myyjät luulevat tietävänsä kaiken ja just oikein mutta Kaarinalla on oikeasti yli 20 vuoden kokemus alalta. Vähän välillä vanhoja käsityksiä mutta asiantuntevaa palvelua joka tapauksessa.
Saksasta kaikki on niin paljon halvempaa, joten tekniikasta ym en osaa sanoa yhtään mitään hintavertailua.

Akvaariosoppi ja "Kaarinan" eläinkauppa. Molemmat Kansankadun varressa.
Ja plussat ja miinukset on vähän niin ja näin. Molemmissa ihan jees valikoima, tosin enemmänkin sais olla. Kalojen hinnoissa eroja puolin ja toisin. Monniset edullisempia Kaarinalla, tetrat taas akvaariosopissa. Kasveja aika hintsusti molemmissa elle sitten satu just tilauksen saapumispäivänä asioimaan putiikeissa.
Palvelu on sitten molemmissa mitä on, että ei kannata säikähtää

Akvaariosopin myyjät luulevat tietävänsä kaiken ja just oikein mutta Kaarinalla on oikeasti yli 20 vuoden kokemus alalta. Vähän välillä vanhoja käsityksiä mutta asiantuntevaa palvelua joka tapauksessa.
Saksasta kaikki on niin paljon halvempaa, joten tekniikasta ym en osaa sanoa yhtään mitään hintavertailua.
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Kaippa niitä mielipiteitä on yhtä monta kuin niiden antajaa. Omani taas poikkeaa edellisistä jonkin verran. Senegal oli mulle kyllä täys pettymys, kovasti kaikki kehuneet, mut koko liike oli jotenkin vanhahtava kokonaisuudessaan, puhelimessa palvelu melkein tylyä
joskin asian osaavaa
. Oulunsalon lilzoo ehdottomasti oulun paras, paljon valikoimaa, kohtuu hinnat ja mukavaa ja asian tuntevaa palvelua
. Akvaarisopit ovat myös mielestäni hyviä, paljon olen joutunut kyselemään ja aina on apua löytynyt
, joskin paljetien akvaariosopissa aina kun olen käynyt useammassakin altaassa pilkku lääkitys menossa
. Keskustan lilzoossa ehkä paras palvelu ja valikoimat ihan kohtalaiset, hinnatkaan eivät päätä huimaa, myös raatoja altaissa jonkin verran... lopputulos on että varmasti jokaisen makuun ja tarpeisiin löytyy se oma vaihtoehto joka on itselle se PARAS !!

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Oulunsalon Lilzoo
Heheheh, mulla on sitte vissiin ollu aina huono tuuri ku olen Oulunsalon Lilzoossa käynyt. Joka kerta on olut vain leipäkalaa, ei mitään erikoista. Onhan siellä muutama hassu malawi/tanganyika ehkä ollut muttei mitään plekoja, muita erikoisia monneja (sähkömonni tosin oli kerran), eikä kirjoahvenia (muutamia kiekkoja). No ajoitus lienee ollu pielessä ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Oulun Akvaarioseura
http://www.oulunakvaarioseura.net/news.php
http://www.oulunakvaarioseura.net/news.php
hyvä ihme !!!
Täytyypä eka kerran vastata...vaikka olen lukenut jo jonkin aikaa teidän viestejänne...raahessa on aloittanut kauppa nim...haukun paikka kalojen myynnin ja olen kyllä erittäin tyyytyväinen koska siellä on oikeesti erillaisia kaloja myynnissä kuin muualla...kaikki on kondiksessa ,siis meidän kielellä vaikka etelästä tullaankin koulukamujen kanssa.
oiukeesti makeita kaloja ja tilaavat mitä haluavat.
ja niin kuin mun ruskosilmät makso vaan jotain ja ihan sopivasti.jos kuletta ohi niin neuvotaan jos tarvii.ilimotelkaa tänne niin katotaan sopiva aika.
oiukeesti makeita kaloja ja tilaavat mitä haluavat.
ja niin kuin mun ruskosilmät makso vaan jotain ja ihan sopivasti.jos kuletta ohi niin neuvotaan jos tarvii.ilimotelkaa tänne niin katotaan sopiva aika.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: FOMA #6
- Viesti:
Lupasin kertoa kun jotain tapahtuu, nyt on Arkkenissa uudet altaat käynnissä ja kalat tilataan ensi viikolla, jos oikein käsitin niin tukku vaihtuu (www.akvarieteknik.com) sivuilta pystyy katsomaan saatavilla olevat kalat ja eiku liikkeeseen toivomuksia
Ps. en saa provikkaa
mutta kiva kun seudun parhaaseen akvakauppaan saadaan jotain uutta. Oli Arkkenissa taas todella hyvät L-valikoimatkin.
Pasi

Ps. en saa provikkaa
Pasi
Re: Akvaarioliikkeet Oulussa, Roissa, Kemissä ja Haaparannalla?
Tietääkö kukaan mihin asti haparannan "kalakauppa" on auki mielellään vastatkaa pikaisesti
Aika tuoreen ketjun löysit, mahtoiko Arken olla auki vuoteen 2007 tai 2008, sen jälkeen ollut hiljaisempaa. Ikean kyljessä olevan liikkeen aukioloajoilla ei suurempaa merkitystä ole.
/jari
Eli moneen asti se ikean lemmikieläin liike on auki ja mikä mahtaa olla kotisivun osoite Kiitti vaivan näöstä
PS on se hyvä että joku käyttää näitä vanhojakin ketjuja
Edit: Jatketaampa tuoreempaan/ajankohtaisempaan ketjuun: klik.
PS on se hyvä että joku käyttää näitä vanhojakin ketjuja

Edit: Jatketaampa tuoreempaan/ajankohtaisempaan ketjuun: klik.