Taistelukala
Valvoja: Moderaattorit
Taistelukala
Hei,
Kiinnostaisi hommata taistelukala, tai siis uros ja naaras.
100 litraisen muutin aasialais teemaiseksi. eli siellä on aika paljon kasveja ja kirsikkabarbeja 14 kpl. Sopiiko taistelukala mukaan kuvioihin? Nyppiikö kirsikkabarbit taitelukalojen eviä? Mahtuuko tuon kokoiseen altaaseen sekä uros että naaras? Jos tappelevat, voin vielä lisätä kasveja sinne ja järjestää enemmän piilopaikkoja. Mielestäni siellä kyllä niitä on jo.
En ole viitsinyt myydä pois noita kirsikkabarbien poikasia, jotka ovat tosin jo aika suuria. Siksi niitä on noin paljon.
Kiinnostaisi hommata taistelukala, tai siis uros ja naaras.
100 litraisen muutin aasialais teemaiseksi. eli siellä on aika paljon kasveja ja kirsikkabarbeja 14 kpl. Sopiiko taistelukala mukaan kuvioihin? Nyppiikö kirsikkabarbit taitelukalojen eviä? Mahtuuko tuon kokoiseen altaaseen sekä uros että naaras? Jos tappelevat, voin vielä lisätä kasveja sinne ja järjestää enemmän piilopaikkoja. Mielestäni siellä kyllä niitä on jo.
En ole viitsinyt myydä pois noita kirsikkabarbien poikasia, jotka ovat tosin jo aika suuria. Siksi niitä on noin paljon.
-
Partamonni89
- Junior Member

Re: taistelukala
Monet barbit ovat evien nyppiöitä esim. Tiikeribarbit, leväbarbit.Tiarella kirjoitti:En ole viitsinyt myydä pois noita kirsikkabarbien poikasia, jotka ovat tosin jo aika suuria. Siksi niitä on noin paljon.
Minä en ottaisi tollaista riskiä, paitsi jos hommaat taisto naaraan niin ei ole pelkoa että ne nyppisi eviä.
taistelukaloista
Mä en nyt ymmärtänyt mitä tarkoiti..
"paitsi jos otat taistonaaraan, ei ole pelkoa että nyppivät eviä"
tarkoittaako tuo sitä, että taistonaaras on niin äksy, että vetää turpaan muille? Muut eivät siis uskalla sen eviä nyppiä tai saavat itse selkäänsä?
Olisiko joillain muilla kokemuksia asiasta?
"paitsi jos otat taistonaaraan, ei ole pelkoa että nyppivät eviä"
tarkoittaako tuo sitä, että taistonaaras on niin äksy, että vetää turpaan muille? Muut eivät siis uskalla sen eviä nyppiä tai saavat itse selkäänsä?
Olisiko joillain muilla kokemuksia asiasta?
-
Adrianna
- Elite Member

- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Taistonaaraalla on suht pienet evät, siksi sitä ei niin herkästi nypitä kuin liehuvaa poikaa 
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
Lisa
- Katalysaattori

- Viesti:
Re: Taistelukala
Miltä kuulostaisi pienempi kirsikkabarbien parvi, muutama taistoakka, pieni lauma piikkareita ja muutama leväkatka 100 litraiseen purnukkaasi? 
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
-
tuplakupla
- Junior Member

Re: taistelukala
Mutta kirsikkabarbit ja taistelukala ovat minulla(kin) sopineet keskenään elelemään. Ilman nyppimisiä.Partamonni89 kirjoitti:Monet barbit ovat evien nyppiöitä esim. Tiikeribarbit, leväbarbit.
Eikös tuo kirsikka ole vähän omaa pientä reviiriä tai ainakin yöpaikkaa kaipaava? Kannatan Lisan ehdotusta pienemmästä parvesta 100-litraiseen. Sitäpaitsi leväkatkat on tosi kivoja..
taistoista
Kiitos vastauksista!
Olenkin vähentämässä kirsikkabarbien määrää. Samoin olen ajatellut niitä piikkareita ja leväkatkoja onkin jo tankissa muutama.
Ilmeisesti pari taistonaarasta sitten voisi lisätä ja yksi taistoukkeli, jos löytää mieleisensä. Kirsikat kun ovat punaisia, olisi sininen taistouros oikein mukava altaassa. Taistonaaraiden värillä ei väliä.
Olitte lukeneet ajatukseni ! Halusin vain saada varmuutta kirsikkabarbien ja taistelukalojen yhteensopivuudesta, kyllähän ne asuvat samalla puolella maapalloa. Kasvit ovat jo aasialaisia kaikki tuossa tankissa, eilen sitä vähän laittelin. Oikein mukavan näköinen.
Ehkä vielä muutamia piilopaikkoja voisin lisätä, vaikka siellä onkin jo aika rehevä kasvisto.
Olenkin vähentämässä kirsikkabarbien määrää. Samoin olen ajatellut niitä piikkareita ja leväkatkoja onkin jo tankissa muutama.
Ilmeisesti pari taistonaarasta sitten voisi lisätä ja yksi taistoukkeli, jos löytää mieleisensä. Kirsikat kun ovat punaisia, olisi sininen taistouros oikein mukava altaassa. Taistonaaraiden värillä ei väliä.
Olitte lukeneet ajatukseni ! Halusin vain saada varmuutta kirsikkabarbien ja taistelukalojen yhteensopivuudesta, kyllähän ne asuvat samalla puolella maapalloa. Kasvit ovat jo aasialaisia kaikki tuossa tankissa, eilen sitä vähän laittelin. Oikein mukavan näköinen.
Ehkä vielä muutamia piilopaikkoja voisin lisätä, vaikka siellä onkin jo aika rehevä kasvisto.
-
Lisa
- Katalysaattori

- Viesti:
Toivottavasti taistiksien yhteiselämä on sopuisaa, sillä 100 litraisessa tulee nopeasti seinät vastaan. Siinä ei silloin riitä suuret määrät rehujakaan, kun joku taistolaisista on sangen pahapäistä sorttia.
Täytyy myös toivoa, etteivät kirsikat innostu taistoherran liehuvista evistä. Vaara on toki olemassa, uteliaita veijareita kun ovat.
Täytyy myös toivoa, etteivät kirsikat innostu taistoherran liehuvista evistä. Vaara on toki olemassa, uteliaita veijareita kun ovat.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
taistoista
No, onneksi minulla on yksi ylimääräinen akvaario, mikäli taistot alkavat riehumaan niin, että ovat pakko erottaa.
-
Partamonni89
- Junior Member