Letkut olen laittanut kumisten läpivientien läpi ja vielä perään silikoonannut huolellisesti, ettei vuoda. Korkit olen vielä lisäksi tiivistänyt alhaalta sinitarralla sekä kierteisiin laittanut teflonteippiä. Takaiskuventtiilin liitokset olen myös varmuudeksi tiivistänyt sinitarralla. Kuitenkaan ilmastinkivi ei päästä kuplia, vaikka systeemissä ei siis pitäisi olla vuotokohtia ja kiljukin käy - tosin ilmeisesti aika rauhallisesti (?): pesupullo kuplii vain n. 10 kertaa minuutissa. Olen kokeillut kahdella ilmastinkivellä (vanha ja upouusi) ilman tulosta.
Kaapissa jossa pullot on, voi haistaa lievästi kiljun eli ilmeisesti kuitenkin jostain vuotaa? Silikonia on kuitenkin laitettu niin runsaasti ja huolellisesti, ettei vuoto voi olla niistä kiinni. Voiko limsapullon korkit vuotaa? Olen kyllä kiertänyt ne niin kireälle kuin suinkin saan. Vai eikö paine ilmastinkiveen riitä? Luulisi silloin kiljupönttöjen pullistelevan mutta kun ei. Pitäisikö kiven alkaa kuplia saman tien vai kestääkö jonkin aikaa että painetta kertyy?
Ilmastinkiven olen vaihtamassa aktiiviseen pumpulla varustettuun systeemiin, mutta tuskin siitäkään iloa on, jos hiilidioksidia ei kiveenkään asti mene