Karu meininki?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jfi
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Karu meininki?

Viesti Kirjoittaja jfi »

Hei kaikki.

Tässä aluksi kuva aiheesta.

Minulla on idea, että tämä kantikas enemmänkin korkea kuin leveä MAKEAN VEDEN akvaario (noin 400 litraa) tulee olohuoneeseen nurkkaan sohvien väliin. Sen takia haluaisin mahdollisimman hiljaisen, näkymättömän ja helppohoitoisen suodattimen. (eihän sellaista ole?!?)

Kaloiksi olen ajatellut muutamaa isoksi kasvavaa kaunista kirjoahventa. Onko ideoita lajin tarkemmasta kuvasta? Mistähän ko. lajia voisi saada? Kaloilla olisi seuraa paitsi toisensa, mutta myös kolme lasta pällistelemässä ruudun toisella puolella. Lisäksi jotain monneja levien kimppuun... (eikös kivikoissa niitä kuitenkin ole, siis leviä?)

Sisustukseksi olen siis miettinyt kivikkoa.

Karu meininki? En tiedä, kuulisin mielelläni mielipiteitänne asiasta. Olisikovatkohan ahvenet tarpeeksi kovia tähän ekosysteemiin, vai olisiko muita vaihtoehtoja.

Terveisin Jouni
henene
Member
Member
Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja henene »

Minusta hyvä suodatin voisi olla joku eheimin ulkosuodatin. Sillä niistä ei paljon ääntä tule. Ja olisiko hyvä monnilaji vaikka partaimumonni.
Ja eikös takana voisi olla joku korkea kasvi vähän niitten kivien vastapainona. Joku asiaan enemmän perehtynyt voisi kertoa noista kaloista enemmän.
Suomalainen sotilas ei peräänny, kääntyy vain 180 astetta ja jatkaa matkaansa!
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Mitkäs tuon altaan mitat on?
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Jokeri
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Jokeri »

Hiljaisin suodatin on varmaankin mattosuodatin. Edullinen ja hiljainen ratkaisu, mutta edellyttää hieman omaa halua askarrella. Minulla on sellaiset olohuoneen isossa (yli 800 l) altaassa ja hiljaista on. Rakennusohjeita löytyy tältäkin palstalta hakusanalla mattosuodat*.
- Keittiössäni roikkuu katosta amppeli. Jossain toisaalla se löytyy pöydän äärestä -
höntti
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja höntti »

Ei näytä yhtään 400 litraselta, kuva vissiin hämää
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”