Mijoonakalamme lisääntyvät hurjaa vauhtia

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Reppuli
Starting Member
Starting Member

Mijoonakalamme lisääntyvät hurjaa vauhtia

Viesti Kirjoittaja Reppuli »

Kivahan niiden pienten kasvua on seurailla mutta kun akvaario alkaa pikkuhiljaa täyttyä miljoonakaloista :roll: Yksi ainoa koiras meillä on ja se saattaa alta aikayksikön jokaisen naaraan raskaaksi... Poikasia syntyy koko ajan lisää.

Olemme harkinneet koiraan luovuttamista pois. Myös osa poikasista pitäisi luovuttaa, muuten tulee ahdasta. Ottavatko akvaariokaupat miten innokkaasti miljoonakaloja vastaan? Entä akvaarion perustajat tms harrastajat? Mihin kaloja kannattaisi kaupitella? Mikä on sopiva luovutusikä poikasille? Ja miten poikaset kuuluu kuljettaa uuteen majapaikkaansa?
Ida-Maria
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ida-Maria »

Ihan viisasta pistää tuo uros muualle. Akvaarioliikkeet ottavat harvemmin miljoonakaloja, koska niitä on tungokseen asti. (miksiköhän :D )
Voisit pistää ilmoituksen, että luovutat niitä ihan ilmaiseksi tai vaihdat vaikka kasveihin vaikka tänne aqua webiin tai kaupan ilmoitustaululle yms. Luovutusiästä en mene sanomaan ihan tarkasti, mutta kyllä ne passaa pistää semmosina eläinkaupassa olevien pienten neontetrojen kokoisina.
Itse laittaisin naaraat pois ja säästäisin urokset, koska ne ovat huomattavasti komeampia. Sinulle voi myös syntyä muutama poikue vielä uroksen poislaittamisen jälkeen...
Poikaset kuljetetaan vaikkapa muovipussilla, jossa on pyöreät kulmat. Sellaiset saa vaikka teippaamalla kulman pussin ulkopuolelta.
Partamonni89
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Partamonni89 »

Miljoonakala on saanut siitä nimensä että naaras synnyttää ekana muutaman poikasen ja sitten miljoonittain poikasia siitä se on saanut nimensä.
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Kannattaa muistaa että miljoonakala synnyttää poikasia vielä useat kerrat senkin jälkeen kun koiras on poistettu. Eli se pystyy säilömään siittiöitä/hedelmöittyneitä munasoluja.
Reppuli
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Reppuli »

sani kirjoitti:Kannattaa muistaa että miljoonakala synnyttää poikasia vielä useat kerrat senkin jälkeen kun koiras on poistettu.
Juu, toki tämän tiedän. Luultavasti luovumme myös osasta naaraita kunhan kasvavat luovutusikäisiksi...
marjukka1
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja marjukka1 »

Meillä oli aikoinaan sama ongelma, muttaa naaraan poislähdön jälkeen tilanne rauhoittui! Säästin poikasista kaikki urokset ja ovat kyllä kieltämättä kivan näköisiä! :D
Dixi et animam levavi
-Olen sanonut ja mieltäni keventänyt-
salmix
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja salmix »

Poikamiesboksiksi taitaa minunkin akvaarioni muuttua. [;)]
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Korva »

Niist poikasisti tulee äkkii sukukypsiä...
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Majqua
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Majqua »

Minä aioin luopua miljoonakaloista reilu vuosi sitten. Mutta sitten päätinkin pitää koiraat, sillä olin saanut luotua itselleni vahvan kannan kokoamalla kaloja eri suunnilta ja eri linjoista, ja siitä en halunnut luopua. Nyt siis kymmenkunta koirasta polskii tyytyväisinä yhdessä altaassa.
tinkero
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tinkero »

voiko pitää pelkästään miljoonakalakoiraita samassa altaassa?
depeche
Member
Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja depeche »

tinkero kirjoitti:voiko pitää pelkästään miljoonakalakoiraita samassa altaassa?
Voi vallan hyvin.
Jenu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Jenu »

mulle voi antaa niitä miljoonakaloja :mrgreen: .
Elven
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Elven »

Mulla on myös jonkin verran miljoonakalat lisääntyneet. Mutta tarkoitus onkin hommata kaksi akvaariota lisää. yhdessä akvassa olisi koiraat, yhdessä naaraat, ja yksi sitten poikasia varten. Aina silloin tällöin kun kuitenkin tekee mieli saada lisää poikasia, niin koiras ja pari naarasta vain poikasaltaaseen vähäksi aikaa, ja taas on kiva seurata pienten millisten kasvua! :D
Ja saisi ihan itse päättää mitä koirasta käyttää, etteivät vaan itsekseen sikiä miten sattuu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”