Kouvolan akvaarioliikkeet
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kouvolan akvaarioliikkeet
Huomenna mennään Kouvolassa pyörähtämään ja suunnitelmissa olisi käydä joko Keskusakvaartiossa tai faunattaressa. aikaa ei ole poiketa kun yhteen liikkeeseen.
Tarkoitus olisi ostaa jotakin somisteita/luolia tms altaaseen, kummassa on paremmat valikoimat?
Jos suinkin ehdin niin molemmissa käyn, tosin lompakko ei anna myöden kamalasti mällätä joten olis kiva tietää että kummassa on tällä hetkellä paremmat valikoimat (Mikkelissä on _todella_ huonot valikoimat yhtään mitään...)
Tarkoitus olisi ostaa jotakin somisteita/luolia tms altaaseen, kummassa on paremmat valikoimat?
Jos suinkin ehdin niin molemmissa käyn, tosin lompakko ei anna myöden kamalasti mällätä joten olis kiva tietää että kummassa on tällä hetkellä paremmat valikoimat (Mikkelissä on _todella_ huonot valikoimat yhtään mitään...)
-
- Advanced Member
- Viesti:
kävin sitten siellä faunattaressa ja pettymys oli suuri. Luulin kyseistä paikkaa kuitenkin tosi asialiseksi ja asiantuntevaksi....
Yhdessä altaassa killui tiikeribarbin raato pinnalla. Muutkin altaassa olevat kalat oli todella sairaan oloisia, mahat oli sisäänpäin kuopalla ja kalat kyhjötti vaan paikallaan.
Sanoin asiasta myyjälle. hän totersi että "en ole meidän akvaatiovastaava" ja otti kuolleen kalan pois. Heti tämän jälkeen paikalle tuli joku nainen ja osti kaloja siitä kyseisstä altaasta. Kun tämä ostajanainen oli kalansa saanut niin myyjä teippasi akvaarion lapun jossa luki "Karanteenimme on kesken joten emmen ole vielä myytävänä".
Tää toiminta ei mun mielestä ole hyvän akvaarioliikkeelle ominaista toimintaa.
Kun muita altaita katselin niin niissä kalat näytti olevan ihan ok, paitsi yksi taistelukala. Se vaan makasi altaan pohjalla paikallaan, koko sen ajan kun olimme liikkeessä niin oli samalla paikalla /olimme siellä noin puoli tuntia).
Käytiin sitten vielä keskusakvaariossa kun aikaa oli. Siellä kaikki valikoimat oli huomattavasti pienemmät mutta eipä ollut altaissa kalanraatoja tai selvästi sairaita kaloja. Noh, sinne liikkeeseen menikin rahaa sitten reilu 80 euroa
Ja faunattareen ei yhtään.
Yhdessä altaassa killui tiikeribarbin raato pinnalla. Muutkin altaassa olevat kalat oli todella sairaan oloisia, mahat oli sisäänpäin kuopalla ja kalat kyhjötti vaan paikallaan.
Sanoin asiasta myyjälle. hän totersi että "en ole meidän akvaatiovastaava" ja otti kuolleen kalan pois. Heti tämän jälkeen paikalle tuli joku nainen ja osti kaloja siitä kyseisstä altaasta. Kun tämä ostajanainen oli kalansa saanut niin myyjä teippasi akvaarion lapun jossa luki "Karanteenimme on kesken joten emmen ole vielä myytävänä".
Kun muita altaita katselin niin niissä kalat näytti olevan ihan ok, paitsi yksi taistelukala. Se vaan makasi altaan pohjalla paikallaan, koko sen ajan kun olimme liikkeessä niin oli samalla paikalla /olimme siellä noin puoli tuntia).
Käytiin sitten vielä keskusakvaariossa kun aikaa oli. Siellä kaikki valikoimat oli huomattavasti pienemmät mutta eipä ollut altaissa kalanraatoja tai selvästi sairaita kaloja. Noh, sinne liikkeeseen menikin rahaa sitten reilu 80 euroa

No huh huh! Sairaita kalat todellakin ovat olleet ja lääkityksen alaisina. Tuo toiminta ei kuulu faunattareen, ei todellakaan, ei ainakaan pitäisi. Kylläpä olet huonoon aikaan sinne mennyt, ei varmasti jäänyt hyvä maku suuhun, liike kun on vielä kouvolan parasnikita kirjoitti:kävin sitten siellä faunattaressa ja pettymys oli suuri. Luulin kyseistä paikkaa kuitenkin tosi asialiseksi ja asiantuntevaksi....
Sanoin asiasta myyjälle. hän totesi että "en ole meidän akvaariovastaava" ja otti kuolleen kalan pois. Heti tämän jälkeen paikalle tuli joku nainen ja osti kaloja siitä kyseisstä altaasta. Kun tämä ostajanainen oli kalansa saanut niin myyjä teippasi akvaarion lapun jossa luki "Karanteenimme on kesken joten emmen ole vielä myytävänä".

*edit*
Viimeksi muokannut Cofu, 21:33, 21.10.2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ex-nick: Cofeingirl
-
- Advanced Member
- Viesti:
Juu ei jäänyt ei. Kouvolan suunalla asuessani (silloin liike vanhoissa tiloissa) kävin vaan ja ainoastaan fauunattaressa ostamassa kaloja. Mutta myyjät ovat mielestäni kovasti vaihtuneet joten ilmeisesti ei asiantuntemusta ole? Jotenkin kummastutti kaiksita eniten se, että kun altaasta löytyy kuollut kala niin silloin lätkäsitään se karanteeni-lappu siihen altaaseen. Mielestäni kalojen kuntoa pitäisi tarkkailla päivittäin niin, ettei asiakkaan tarvitse huomauttaa että altaassa on kuollut kala ja muutkin ovat sairaita..... Eli myyjien pitisi tietää että altaassa on sairaita kaloja ilman, että asiakas sanoo siitä. tämä oli eka kerta kun minä näen että liikkeen altaassa on tällainen tilanne... en tiedä että olenko sitten ennen ollut niin tietämätön etten ole sairaita kaloja tunnistanut vai eikö niitä tosiaan ole ollut missään....
No, täytynee kuitenkin käydä uudelleen joku toinen päivä, toivottavasti toteamassa että liike on samantasoinen ellei parempi kun ennen muuttoa. Ehkä tällainen tilanne sattuu jokaiselle liikkeelle joskus ja nyt tällä kertaa se sattui minun silmiini.
No, täytynee kuitenkin käydä uudelleen joku toinen päivä, toivottavasti toteamassa että liike on samantasoinen ellei parempi kun ennen muuttoa. Ehkä tällainen tilanne sattuu jokaiselle liikkeelle joskus ja nyt tällä kertaa se sattui minun silmiini.
Tein samantyyppisiä havaintoja tässä parin viikon sisään kun Kouvolassa kävin. Keskusakvassa kalat vaikuttivat pirteiltä, vaikkei valikoimat kaksiset olekaan. Rihmakala-allas (iso) näytti oikein siistiltä. Ihan periaattesta kannoin koiranruokarahat sinne ja jätin Faunan ruoat ostamatta. Bongasin myös Faunassa heiveröisiä lommomahoja kaloja. Joissain altaissa oli myös aika väsähtänyt suodatus, vesi seisoi paikallaan ja suodatin retkotti miten sattui...
"I'll rise but I refuse to shine"
Dodii, nyt kun edellistä on hieman ruodittu voidaan jatkaa siitä itse asiasta. Eli kauppiaan puolesta kun hän ei nyt jostain syystä tänne saanut kirjoittaa
.
Altaassa todellakin oli sairaita kaloja, mutta siitä altaasta ei ainuttakaan kalaa ole myyty. Kauppias itse on asian moneen otteeseen varmistanut ja yhtään kalaa ei kukaan muu ollut myynyt sinä päivänä kuin omistaja itse, ja vasta iltapäivällä täysin eri altaasta, joten mistä tuo "se myi sieltä kaloja"-juttu nyt ilmestyi, mielikuvituksestako. Ja tottakai akvaariokaupassa on välillä sairaita kaloja, vai voiko joku sen kieltää. Huono sattuma sisänsä että näin on käynyt viime aikoina usein mutta kuka niitä kaloja voi terveeksi käskeä jos ne ovat juuri saapuneet tukkurilta, ei ne kalat katso mihin ne saapuivat, ne sairastuvat jos sairastuvat ja sille ei voi mitään.
Ihmetyttää nyt molempia että miksi fauna on näin kovan suurennuslasin alla? Koska on oikeasti tasokas ja pikkuvirheisiinkin tartutaan kuin hyeenalauma saaliiseensa? Omasta mielestäni paremmin voisi tuijotella sitä "saat kultakalan maljaasi"keskusakvaariota, jossa asiat on reilusti retuperällä jo eettisesti. Mistäköhän se porukka käy kalat kouvolasta hakemassa kun niitä ei faunattaressa myydä, i wonder
.

Altaassa todellakin oli sairaita kaloja, mutta siitä altaasta ei ainuttakaan kalaa ole myyty. Kauppias itse on asian moneen otteeseen varmistanut ja yhtään kalaa ei kukaan muu ollut myynyt sinä päivänä kuin omistaja itse, ja vasta iltapäivällä täysin eri altaasta, joten mistä tuo "se myi sieltä kaloja"-juttu nyt ilmestyi, mielikuvituksestako. Ja tottakai akvaariokaupassa on välillä sairaita kaloja, vai voiko joku sen kieltää. Huono sattuma sisänsä että näin on käynyt viime aikoina usein mutta kuka niitä kaloja voi terveeksi käskeä jos ne ovat juuri saapuneet tukkurilta, ei ne kalat katso mihin ne saapuivat, ne sairastuvat jos sairastuvat ja sille ei voi mitään.
Ihmetyttää nyt molempia että miksi fauna on näin kovan suurennuslasin alla? Koska on oikeasti tasokas ja pikkuvirheisiinkin tartutaan kuin hyeenalauma saaliiseensa? Omasta mielestäni paremmin voisi tuijotella sitä "saat kultakalan maljaasi"keskusakvaariota, jossa asiat on reilusti retuperällä jo eettisesti. Mistäköhän se porukka käy kalat kouvolasta hakemassa kun niitä ei faunattaressa myydä, i wonder

-
- Advanced Member
- Viesti:
Kumma juttu, tiedä sitten että mitä tässä enää uskoa - omia silmiä vai näitä vakuutteluja.
Juupa, ei voi muuta sanoa kun että maineensa paranrtamiseksi on hyvä laittaa muut ihmiset puhumaan/kirjoittamaan puolestaan.
No, tiedän nyt että mistä kaupasta en enää mitään osta, kun ei voi edes asiaa selvittää niin kun se on.
Juu ja ei muuten ollut keskusakvaariossa yhtään kultakalamaljaa. Ihan omin silmin sekin totesin.
Juupa, ei voi muuta sanoa kun että maineensa paranrtamiseksi on hyvä laittaa muut ihmiset puhumaan/kirjoittamaan puolestaan.
No, tiedän nyt että mistä kaupasta en enää mitään osta, kun ei voi edes asiaa selvittää niin kun se on.
Juu ja ei muuten ollut keskusakvaariossa yhtään kultakalamaljaa. Ihan omin silmin sekin totesin.
Toistanpa itseäni...
Kauppias itse yritti vastata tännekkin, sinun yksityisviestien lisäksi nikita, mutta hänen viestit eivät näkyneet joten otti minuun yhteyttä, ja lupasin selvittää asiaa.Cofeingirl kirjoitti:Eli kauppiaan puolesta kun hän ei nyt jostain syystä tänne saanut kirjoittaa.
Mikset sitten voi kertoa kauppiaalle mistä altaasta kalat on myyty, minulle kerrottiin ettei vastausta ole tullut. Kenenkään myyjän myyntirekisterissä ei ole kalamyyntejä kyseiseltä ajalta, kukaan ei ole tunnustanut myyneensä kaloja, joten ei voi muuta sanoa kuin mitä ihmettä. Ja jos yhtään mieltä rauhoittaa niin kauppias on tällä hetkellä jokseenkin raivoissaan kyseisestä asiasta, eli siis siitä että voiko tälläistä muka edes tapahtua ja mieltä vaivaa taatusti vielä pitkään. Asiaa selvitetään koko ajan ja varmasti kunhan vain saa tämän aw:n toimimaan niin kuin sen pitäisi toimia, tulee itse vastailemaan kysymyksiin.nikita kirjoitti:Kumma juttu, tiedä sitten että mitä tässä enää uskoa - omia silmiä vai näitä vakuutteluja.
Kun faunattaressa ei myydä sitä kultakalaa maljaan tai jotain suurta muuta kalaa liian pieneen altaaseen, asiakas marssii toiseen kouvolan liikkeeseen ja ostaa sen sieltä, ja kehtaa tulla vielä kehuskelemaan tällä asialla. Ja eiköhän tästä maljojen eettisyydestä ole keskusteltu ihan tarpeeksi. Tieto on ollut kyseisessä liikkeessä pahasti vanhentunutta jo vuosia.Cofeingirl kirjoitti: "saat kultakalan maljaasi"keskusakvaariota, jossa asiat on reilusti retuperällä jo eettisesti. Mistäköhän se porukka käy kalat kouvolasta hakemassa kun niitä ei faunattaressa myydä, i wonder.
-
- Advanced Member
- Viesti:
"Mikset sitten voi kertoa kauppiaalle mistä altaasta kalat on myyty, minulle kerrottiin ettei vastausta ole tullut. "
Taas ihmettelen. Laitoin iellee tälle kaupan omistajalle yksityisviestinä että mikä allas oli kyseessä, niin tarkkaan kun osasin selittää - ilmeisesti hän ei sitten ole käynyt viestejään lukemassa?
Joo, täytyy sanoa että faunattaressakaan ei aina niin hyvin niitä kaloja myydä. Pari vuotta sitten kaverini osti 20-litraisen "altaan" (sellainen jyrsijöiden muoviboxi) ja sinne kaksi lehtikalaa, seeprakaloja 4 kpl ja partamonnin. Et jee jee
Taas ihmettelen. Laitoin iellee tälle kaupan omistajalle yksityisviestinä että mikä allas oli kyseessä, niin tarkkaan kun osasin selittää - ilmeisesti hän ei sitten ole käynyt viestejään lukemassa?
Joo, täytyy sanoa että faunattaressakaan ei aina niin hyvin niitä kaloja myydä. Pari vuotta sitten kaverini osti 20-litraisen "altaan" (sellainen jyrsijöiden muoviboxi) ja sinne kaksi lehtikalaa, seeprakaloja 4 kpl ja partamonnin. Et jee jee

No noista vanhoista jutuista en tiedä joten niitä en mene kommentoimaan, tiedän vain nykyisen tilanteen. Nykyään asiakkaalle tarjotaan kumista kalaa, on vaikka minkä sorttista, helppo hoitaa, ei tarvi ruokkia, eikä vaihtaa vesiä, on myös pitkäikäinen
. Jos nyt vähääkään kauppiasta tunnen niin minun on kyllä vaikea uskoa että hän itse olisi myynyt noin pieniin tiloihin kaloja
.

Vastaampa kyseisen liikkeen kauppiaana, jos tämä tulee läpi.
Kysyessänin mitä on pussitettu vastaus oli että se ja se allas. Kyllä minä sen tiedän altaan meinaan. Kyllä meillä on ollut 1 allas 39 altaasta kipeänä ilman että olen aamulla sitä tajunnut. Olen selvitellyt asiaa myyjältä väittää ettei ole myynyt, kassajärjestelmästä saa kaikki myyntitapahtumat myös jos korvataan jotain joka päivältä myyjittäin ja kelloajottain ja tavaroittain ulos ja se näyttää että kyseisenä päivänä olen vain minä myynyt kaloja. Asian selvittämistä jatketaan yv puolella edelleen.
Kalojen läääkitsemisestä, ohjeet uusille myyjille ovat seuraavat: kipeä allas myyntikieltoon ja siitä tieto minulle. Kukaan muu ei lääkitse altaita kuin minä ja hoitovapaalta ensi viikolla palaava Mari, ihan sillä että lääkitys onnistuisi kerralla ja kunnolla.
Muuten toivoisin asiakaspalautetta suoraan oli se sitten negatiivista tai positiivista . Ei millekään liikkeelle ole palstoilla tulevasta palautteesta hyötyä jos sitä ei saateta myös liikkeen tietoon. Asiakkaan etu on antaa palautetta, sillä niin voi auttaa liikettä kehittymäään eteenpäin ja korjaamaan virheensä.
Maljoista emme ole niitä sinä aikan myyneet kun olen ollut kaupiaana, taistiksia varmaan silloin alussa kyllä, mutta nykyisin myymme maljaan ihan muovikaloja emme muuta. Asiakkaita joilla maljoja on ja haluvat sinne uuden kultakalan käy edelleen ihan viikottain. Toinen tyytyy muovikalaan toinen lähtee suuttuneena.
Meille voit antaa asiakaspalautetta ihan suoraankin osoitteeseen sari.kuutti@zoodog.inet.fi
Sari Kuutti
Faunatar Kouvolan kauppias
Kysyessänin mitä on pussitettu vastaus oli että se ja se allas. Kyllä minä sen tiedän altaan meinaan. Kyllä meillä on ollut 1 allas 39 altaasta kipeänä ilman että olen aamulla sitä tajunnut. Olen selvitellyt asiaa myyjältä väittää ettei ole myynyt, kassajärjestelmästä saa kaikki myyntitapahtumat myös jos korvataan jotain joka päivältä myyjittäin ja kelloajottain ja tavaroittain ulos ja se näyttää että kyseisenä päivänä olen vain minä myynyt kaloja. Asian selvittämistä jatketaan yv puolella edelleen.
Kalojen läääkitsemisestä, ohjeet uusille myyjille ovat seuraavat: kipeä allas myyntikieltoon ja siitä tieto minulle. Kukaan muu ei lääkitse altaita kuin minä ja hoitovapaalta ensi viikolla palaava Mari, ihan sillä että lääkitys onnistuisi kerralla ja kunnolla.
Muuten toivoisin asiakaspalautetta suoraan oli se sitten negatiivista tai positiivista . Ei millekään liikkeelle ole palstoilla tulevasta palautteesta hyötyä jos sitä ei saateta myös liikkeen tietoon. Asiakkaan etu on antaa palautetta, sillä niin voi auttaa liikettä kehittymäään eteenpäin ja korjaamaan virheensä.
Maljoista emme ole niitä sinä aikan myyneet kun olen ollut kaupiaana, taistiksia varmaan silloin alussa kyllä, mutta nykyisin myymme maljaan ihan muovikaloja emme muuta. Asiakkaita joilla maljoja on ja haluvat sinne uuden kultakalan käy edelleen ihan viikottain. Toinen tyytyy muovikalaan toinen lähtee suuttuneena.
Meille voit antaa asiakaspalautetta ihan suoraankin osoitteeseen sari.kuutti@zoodog.inet.fi
Sari Kuutti
Faunatar Kouvolan kauppias
Jo on! Eikö tällaiset asiakaspalautteet hoideta suoraan liikkeeseen eikä tällaiselle yleiselle keskustelupalstalle! Asiat saa yleensä liian suuret mittasuhteet ihan syyttä!
Mikä tahansa elävä olento voi sairastua, on se sitten kasvi tai kala, eikä se katso paikkaa, onko se kotona vai liikkeessä!
Itse painelen kuitenkin Faunattareen suoraan ja sinne toiseen vasta sitten katselemaan, jollen syystä tai toisesta löydä sitä mitä haluan ensimmäisestä paikasta!
Jos nyt sai mielipiteen ilmaista!
Mikä tahansa elävä olento voi sairastua, on se sitten kasvi tai kala, eikä se katso paikkaa, onko se kotona vai liikkeessä!
Itse painelen kuitenkin Faunattareen suoraan ja sinne toiseen vasta sitten katselemaan, jollen syystä tai toisesta löydä sitä mitä haluan ensimmäisestä paikasta!
Jos nyt sai mielipiteen ilmaista!

Dixi et animam levavi
-Olen sanonut ja mieltäni keventänyt-
-Olen sanonut ja mieltäni keventänyt-
Minä myös liputan Faunan etusijalle.
Kertaakaan en ole pettynyt ostoksiini tai palveluun ja aina olen löytänyt etsimäni. Keskusakvaa käytin, kun se sijaitsi manskilla ja en muista liikkeistä tiennyt.
Itsekkin hätkähdin aikoinani kupsahtaneesta kalasta eläinkaupassa, mutta kuten marjukka1 sanoi, niin käy kotona, liikeessä, ei katso aikaa eikä paikkaa.
Ja tämän viestiketjun aloittajalle: suosittelen uusintakäyntiä!
*poistuu takavasemmalle ilmaistuaan mielipiteensä*
Kertaakaan en ole pettynyt ostoksiini tai palveluun ja aina olen löytänyt etsimäni. Keskusakvaa käytin, kun se sijaitsi manskilla ja en muista liikkeistä tiennyt.

Itsekkin hätkähdin aikoinani kupsahtaneesta kalasta eläinkaupassa, mutta kuten marjukka1 sanoi, niin käy kotona, liikeessä, ei katso aikaa eikä paikkaa.
Ja tämän viestiketjun aloittajalle: suosittelen uusintakäyntiä!
*poistuu takavasemmalle ilmaistuaan mielipiteensä*
-
- Advanced Member
- Viesti:
Minäpä kävin eilee uudelleen tässä liikkeessä.
Johan minä aiemmin kirjoitin että faunatar on ihan ok liike, kun asuin kouvolan seudulla niin käytin vaan sitä liikettä.
Mutta se, että asiakas on se, joka huomaa altaassa lilluvan kuolleen kalan, ei ole ihan oikein. Kala oli jo niin vettyneen näköinen että se ei takuulla ollut kuollut päivän aikana vaan aamulla se oli ollut kuolleena altaassa.
Altaat pitäisi joka aamu tarkistaa kunnolla.
minusta jo se on ikävää että jouduin ylipäätään sanomaan asiasta myyjälle. Hänen huoleton suhtautumisensa asiaan
No, ehkä minä olen tottunut siihen, että jos eläin on sairas niin se otetaan vakavasti eikä naureskellen heitetä kalaa roskikseen.
Mitä niihin kassanseuraamisiin tulee, varmasti liikkeen omistajakin on tietoinen siitä että joku voi näppäillä kalat esim. koiratarvikkeeksi. Eihän ne viivakoodisysteemillä pelaa ne eläinkaupan systeemit (en ole nähnyt kalaa minkä kyljessä olisi viivakoodi
).
Anyway, tän asian jauhaminen loppuu mun osalta tähän.
tiedän kuitenkin että mitä näin. Ole pitänyt faunatarta erittäin hyvänä ja asiantuntevana liikkeenä (muita parempana) muttä ei se näköjään kuitenkaan ole sen kummempi kun monet muutkaan.
Johan minä aiemmin kirjoitin että faunatar on ihan ok liike, kun asuin kouvolan seudulla niin käytin vaan sitä liikettä.
Mutta se, että asiakas on se, joka huomaa altaassa lilluvan kuolleen kalan, ei ole ihan oikein. Kala oli jo niin vettyneen näköinen että se ei takuulla ollut kuollut päivän aikana vaan aamulla se oli ollut kuolleena altaassa.
Altaat pitäisi joka aamu tarkistaa kunnolla.
minusta jo se on ikävää että jouduin ylipäätään sanomaan asiasta myyjälle. Hänen huoleton suhtautumisensa asiaan

No, ehkä minä olen tottunut siihen, että jos eläin on sairas niin se otetaan vakavasti eikä naureskellen heitetä kalaa roskikseen.
Mitä niihin kassanseuraamisiin tulee, varmasti liikkeen omistajakin on tietoinen siitä että joku voi näppäillä kalat esim. koiratarvikkeeksi. Eihän ne viivakoodisysteemillä pelaa ne eläinkaupan systeemit (en ole nähnyt kalaa minkä kyljessä olisi viivakoodi

Anyway, tän asian jauhaminen loppuu mun osalta tähän.
tiedän kuitenkin että mitä näin. Ole pitänyt faunatarta erittäin hyvänä ja asiantuntevana liikkeenä (muita parempana) muttä ei se näköjään kuitenkaan ole sen kummempi kun monet muutkaan.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
nikita kirjoitti:Mitä niihin kassanseuraamisiin tulee, varmasti liikkeen omistajakin on tietoinen siitä että joku voi näppäillä kalat esim. koiratarvikkeeksi. Eihän ne viivakoodisysteemillä pelaa ne eläinkaupan systeemit (en ole nähnyt kalaa minkä kyljessä olisi viivakoodi)
Voi elämän kevät! Et taida nikita olla myyntialalla itse? Tuote näppäillään sen omalla nimellä, sillä joka sille on annettu kun se koneelle on laitettukin! Periaatteessa kun kalalasti tulee, kirjataan kaikki ylös: 20 tiikeribarbia, 10 taistelukalaa crowntail jne jne. Jos myyt kultakalaa koiranruokana, se selviää seuraavassa kassaraportissa/inventaariossa! Koiranruokaa tai kumileluja tms. kukaan tuskin varastaa, vielä vähemmän kaloja. Tällaisesta vilunkipelistä siis jäisi kiinni. Itse olen töissä optiikan ketjuliikkeessä, joten nämä myyntijutut on aika tuttuja. Ei siis keksitä mitään päättömiä salaliittoteorioita kauppiaan kiusaksi, jookos?SariK kirjoitti:kassajärjestelmästä saa kaikki myyntitapahtumat myös jos korvataan jotain joka päivältä myyjittäin ja kelloajottain ja tavaroittain ulos ja se näyttää että kyseisenä päivänä olen vain minä myynyt kaloja.
Kyllä tämä keskustelu menee enemmän julkiseksi mustamaalaamiseksi kun ei osata faktoissa pysyä... Viittaan tällä mm. edelliseen lainaukseeni.marjukka1 kirjoitti:Jo on! Eikö tällaiset asiakaspalautteet hoideta suoraan liikkeeseen eikä tällaiselle yleiselle keskustelupalstalle! Asiat saa yleensä liian suuret mittasuhteet ihan syyttä!
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Tämä tapahtui minun läsnäollessani, muistaakseni 2 vko sitten maanantaina? Olin Cofun kanssa tsekkailemassa altaita kun asia nousi esille. Sari Kuutti oli kieltäytynyt tilaamasta (muistaakseni) niilinhaukea asiakkaalle ja sanonut ettei se sovi hänen altaasensa. Asiakas haki muualta ja tuli kehumaan kuinka hyvää palvelua muualta saa! Kyseessä oli juuri tämä toinen liike Kvlassa.cofeingirl kirjoitti:Kun faunattaressa ei myydä sitä kultakalaa maljaan tai jotain suurta muuta kalaa liian pieneen altaaseen, asiakas marssii toiseen kouvolan liikkeeseen ja ostaa sen sieltä, ja kehtaa tulla vielä kehuskelemaan tällä asialla
Muuten, silloin kun kävin huomasin itsekkin että jotkin kalat olivat hurjan pieniä, ainakin tiikerinuoliaiset ja muistaakseni tulipyrstöt. Mutta toisaalta, puhuimme Sarin kanssa junglen uudesta kalanruoasta ja Sari näytti kuinka se maistuu. Sinne tipahti teelusikallinen rakeita ja hyvin söivät ja uivat kaikki kalat. Terveeltä meno näytti, ostinpa jopa perhosplekoni sieltä, joka voi muuten loistavasti, kiitokset kysymästä. Omat kokemukseni liikkestä ovat positiivisia, palvelu on hyvää. Palvelualan ammattilainen tunnistaa kyllä toisen kun sellaiseen törmää!
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nyt olen sanaisen arkkuni sulkenut, kiitos sananvapaus

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
- Advanced Member
- Viesti:
Pakkoo kai se on vielä komentoida....
"Voi elämän kevät! Et taida nikita olla myyntialalla itse? Tuote näppäillään sen omalla nimellä, sillä joka sille on annettu kun se koneelle on laitettukin! Periaatteessa kun kalalasti tulee, kirjataan kaikki ylös: 20 tiikeribarbia, 10 taistelukalaa crowntail jne jne. Jos myyt kultakalaa koiranruokana, se selviää seuraavassa kassaraportissa/inventaariossa! Koiranruokaa tai kumileluja tms. kukaan tuskin varastaa, vielä vähemmän kaloja. Tällaisesta vilunkipelistä siis jäisi kiinni. Itse olen töissä optiikan ketjuliikkeessä, joten nämä myyntijutut on aika tuttuja. Ei siis keksitä mitään päättömiä salaliittoteorioita kauppiaan kiusaksi, jookos? "
Olen ollut myyntialalla ja tiedän että tosiaan niitä virheitä sattuu.
Itse olen näppäillyt koneella huolimattomuuttani esimerkiksi metsästäjänleikkeen keitetyillä perunoilla wieninleikkeeksi muusilla.
Tupakka-askin 1,5 litran colapulloksi.
Oluttuopin pullokaljaksi, sekä kossudrinkiksi.
Eli miksi siis eläinkaupassa ei voisi käydä tällaisia virheitä?? ihmettelen vaan, muualla tätä sattuu ja tapahtuu niin miksi ei eläinkaupoissa?? Pikavalintanäppäimillä tai plu-tuotteilla voi käydä tällainen moka.
Itse olen ostanut Mikkelin reporangasta kylmäpuristettua pellavaöljyä, kuitissa luki että akvaariotarvike.
"Voi elämän kevät! Et taida nikita olla myyntialalla itse? Tuote näppäillään sen omalla nimellä, sillä joka sille on annettu kun se koneelle on laitettukin! Periaatteessa kun kalalasti tulee, kirjataan kaikki ylös: 20 tiikeribarbia, 10 taistelukalaa crowntail jne jne. Jos myyt kultakalaa koiranruokana, se selviää seuraavassa kassaraportissa/inventaariossa! Koiranruokaa tai kumileluja tms. kukaan tuskin varastaa, vielä vähemmän kaloja. Tällaisesta vilunkipelistä siis jäisi kiinni. Itse olen töissä optiikan ketjuliikkeessä, joten nämä myyntijutut on aika tuttuja. Ei siis keksitä mitään päättömiä salaliittoteorioita kauppiaan kiusaksi, jookos? "
Olen ollut myyntialalla ja tiedän että tosiaan niitä virheitä sattuu.
Itse olen näppäillyt koneella huolimattomuuttani esimerkiksi metsästäjänleikkeen keitetyillä perunoilla wieninleikkeeksi muusilla.
Tupakka-askin 1,5 litran colapulloksi.
Oluttuopin pullokaljaksi, sekä kossudrinkiksi.
Eli miksi siis eläinkaupassa ei voisi käydä tällaisia virheitä?? ihmettelen vaan, muualla tätä sattuu ja tapahtuu niin miksi ei eläinkaupoissa?? Pikavalintanäppäimillä tai plu-tuotteilla voi käydä tällainen moka.
Itse olen ostanut Mikkelin reporangasta kylmäpuristettua pellavaöljyä, kuitissa luki että akvaariotarvike.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Sikäli mikäli et ole ostanut Faunasta mitään, niin selvennän. Muistaakseni tuotteen (jos kysessä on vaikkapa tiikerinuoliainen) koodi etsitään koneelta ja näpytetään kassaohjelmaan. Sitten sekä näytöllä että kuitissa lukee mikä se on. Ja ainakin minun siellä käydessäni sekä myyjä että minä itse olemme katsoneet että kuitti mätsää ostettuun tavaraan.nikita kirjoitti:Olen ollut myyntialalla ja tiedän että tosiaan niitä virheitä sattuu.
----------
muualla tätä sattuu ja tapahtuu niin miksi ei eläinkaupoissa?? Pikavalintanäppäimillä tai plu-tuotteilla voi käydä tällainen moka.
Jos sellainen säkä käy että näppäilee kalan kohdalla koneelle kumikanan, ei katso mitä on näpyttänyt ja hintakin vielä täsmää (sehän on siellä ohjelmassa valmiina...) niin jo on säkää...

Kuitenkin, puutuin tuohon kirjoitukseesi koska se kuulosti enemmän syytökseltä kuin puhtaalta arvailulta. Ja syytöksestä seuraa toinen syytös jne jne. Ei siis henkilökohtaista, nikita
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
-
- Advanced Member
- Viesti:
Faunasta en ole ostanut yli vuoteen kaloja koska en sillä seudulla enää asu. Mutta kesän aikana on tullut ostettua koiratarvikkeita vähän enemmän jas vähemmän. Niissäkin kuiteissa _on_ pientä häikkää mutta en ole jaksanut alkaa valittamaan. Samoten on kyllä monia kertoja muidenkin liikkeiden kuiteissa ollut jotakin "ei niin kohdallaan".
En tiedä että miten faunattaressa ne kalat on koneelle lyöty mutta eräässä toisessa liikkeessä (ei ole keskusakvario eikä edes akvaariokolo) kaloja ostettaessa myyjä laittaa paperilapulle että mitä on laitettu pussiin ja minkä verran sekä luntataan altaan kupeesta kalan hinta. Tämä sitten näppäilään koneelle (siis se kalan hinta), kerronmerkkiä käyttäen kerrotaan se sen hintaisten kalojen luvulla ja lyödään otsikkoon "kalat". En tiefä että onko mulla sattunut huonoa säkää monessa eri paikassa muttä tästä liikkeestä sain kuitin, missä "kalat"-kohdalla lukikin jyrsijätarvikkeet
En tiedä että miten faunattaressa ne kalat on koneelle lyöty mutta eräässä toisessa liikkeessä (ei ole keskusakvario eikä edes akvaariokolo) kaloja ostettaessa myyjä laittaa paperilapulle että mitä on laitettu pussiin ja minkä verran sekä luntataan altaan kupeesta kalan hinta. Tämä sitten näppäilään koneelle (siis se kalan hinta), kerronmerkkiä käyttäen kerrotaan se sen hintaisten kalojen luvulla ja lyödään otsikkoon "kalat". En tiefä että onko mulla sattunut huonoa säkää monessa eri paikassa muttä tästä liikkeestä sain kuitin, missä "kalat"-kohdalla lukikin jyrsijätarvikkeet