mikkokoo kirjoitti:
Höpö höpö. On enemmän poikkeus kun sääntö ilmoittaa yrityksen y tunnus nettisivuilla. Tämä johtuu siitä, että y tunnuksen ilmoittamiseen ei yksinkertaisesti ole mitään syytä.
Ei ole myöskään mitään syytä jättää sitä mainitsematta.
Myönnettäköön, että "enemmän sääntö kuin poikkeus" oli ehkäs liian karrikoidusti sanottu. Mutta jos puhutaan liikkeista joiden kanssa suostun itse olemaan tekemissä, tämä lause sinänsä on täysin validi.
Muutenkin se nyt vain on sellainen pikkuseikka mihin itse kiinnitän huomioni, kyse on enemmänkin mielikuvista, imagosta ja periaatteesta. Siitä, minkälaisen "fiiliksen" kaupasta saa. Tämä mielestäni korostuu erityisesti nettikauposta puhuttaessa. Ja vielä aivan erityisesti "uusista pelaajista" puhuttaessa.
Eikä se Y-tunnus sinänsä ole tässä edes se tärkein, itselläni tärkein vaatimus on, että tiedän kenen kanssa käyn kauppaa. Eli kauppiaan nimi on kyllä ihan ehdoton vaatimus. Ja ei, se ei riitä, että sen saa tietää sitten vastaussähköpostissa tmv. Periaatekysymys tämäkin.
Tämä koko juttu on oikeastaan verrattavissa käytöstapoihin; jos ne on hallussa, niitä ei välttämättä noteerata sen kummemin, mutta niiden puuttuminen huomataan aina
Juu no olisi kannattanut jättää tämäkin keksimättä jos et parempaan pysty

Mitä infoa sä saisit y-tunnuksella ko yrityksestä mitä et saa samalla vaivalla muutenkin?
Itseasiassa en ollut tuota kirjoittaessani vielä käynyt ytj:n sivuilla, enkä muistanut, että haku on mahdollista tehdä myös toiminimellä.
Mutta eipä tuolla sinänsä enää mitään väliä, tässä tapauksessa mahdollisen asiakassuhteeni tähän ko. yritykseen ratkaisi (oletettavasti) kauppiaan suhtautuminen asiakaspalautteeseen, yksi potentiaalinen asiakashan minä vain olen, eipä siinäkään mitään.
Suosittelisin kuitenkin herra yksityistä elinkeinonharjoittajaa tarkastamaan vähän asennettaan vastaisuudessa, saattaa kummasti auttaa potentiaalisten asiakassuhteiden aktualisoitumista