Aquarell akvaariot?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Heka
Junior Member
Junior Member

Aquarell akvaariot?

Viesti Kirjoittaja Heka »

En ole ihan varma minne tämä keskustelu kuluu, mutta kai akvaariokin on osa akvaariotekniikkaa. Eli minkälaisia kokemuksi on Aquarell akvaarioista? Olen itse ajatelllut tilaavani ison aquarell akvaarion (tai tilaisin heti jos saisin vanhemmilta luvan :roll: ).
Plekopää
Aquados
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Aquados »

Mulla oli 160l Aquarellin akvaario kolme vuotta käytössä ja ihan tyytyväinen olin hankintaani!
Aquarellin akvoihin saa valmistajan tekemän kaapiston alle, värivaihtoehtoja löytyy, samoin tankin koristelistoissa on valinnanvaraa.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Ei kait ne ihan yktä laadukkaita ole kuin Suomen akvaarovalaisimen altaat, mutta aivan kelpoaltaita. En näe syytä miksi ei kannattaisi ostaa jos tykkää. :D
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Heka
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Heka »

Kiitos vastauksista. Nyt täytyy enää saada vanhemmat suostumaan :mrgreen: .
Plekopää
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Heka: mulla oli vähän alle 90 litrainen akvaario, ja kyllästyin siihen, halusin isomman. No kyllä rahaa oli itsellä ja halua mut vanhemmat eivät oikein ymärtäneet eivätkä halunneet isompaa akvaariota huusholliin. Kyllä siinä oli suostuttelemista, no onneksi sain luvan hankkia isomman, tietysti omilla kesätyörahoillani.

Inhottavaa kun on sellaset vanhemmat jotka ei ymmärrä akvaarioiden päälle mitään ja vaikka ite hoitais kaikki kustannukset, niin silti jarrutellaan. Se on ärsyttävää. Akvaario on kuitenkin erittäin hyvä harrastus ja siinä saa paljon vastuuta.
Dixie
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Missä hinnoissa nuo aquarellin altaat kaapistoineen pyörii?Pitäisi yksi allas saada vielä :roll:(niin ja isompi kämppä :mrgreen: )
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

En tiedä mitä kaapistoineen päivineen, mutta pelkkä allas maksoi minulla 180 euroa. Kokokehyksisenä, eikä ihan standardikokoinen akvaario. Kaappi tähän alle olisi maksanut sellaiset 140-160 euroa muistaakseni, ja päätin itse päästä halvemmalla.
Kurnan keinoemo
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kurnan keinoemo »

Aquarell-Tuote tekee noita Turun seudulla Liedossa, niitä myytiin ainakin Puutorin Akvaariossa.
mariana
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mariana »

No täältä löysin jotain hintoja aquarell akvaarioille.... [;)]
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Minulta löytyy 343 litrainen Aquarell, ihan olen ollut tyytyväinen. Vedet pysyneet sisällä ja kaapistokin kestää. :) Myös 112 litraiseni alta löytyy saman firman valmistama kaapisto (piti saada saman värinen kuin isomman alla).

Nyt jos olisin hankkimassa isoa allasta, saattaisin hyvin pitkään harkita kokolasista (jossa ei ole koristelistoja). Pienemmät altaat on kokolasisia ja tykkään paljon.
m.n
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja m.n »

Yksi Aquarell akvaario löytyy, kokoa 160 l. Ikää sillä on arviolta noin 10 v. Akvaario on ollut yhtämittaisessa käytössä. Kyllä se koossa tuntuu pysyvän, mutta miinuksena on "parempiin" merkkeihin verrattuna heikommat silikonit (tämän päivän tilannetta en tiedä, puhun vain tuosta omasta altaastani). Silikonit ovat nyt siis noin 10 v käytön jälkeen aivan irti. Lisäksi kaapisto on alkanut antaa myöden, eli kaapin sivuseinät ovat alkaneet "vääntyä". Tämän näkee hyvin saumoihin syntyneinä rakoina. En tiedä onko siitä varsinaista haittaa, mutta tarkoitus olisi kuitenkin asia tarkastaa samassa yhteydessä kun silikoneja alan uusimaan.
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Kehottaisin unohtamaan. Meille töihin tarjotaan jatkuvasti ko firman valmistamia akvaarioita.
Altaat tehdään liian ohuista laseista, joka samalla tarkoittaa sitä, että saumoja ei saada riittävän paksuiksi. Tämä korostuu varsinkin altaissa joissa ainoastaan ylä ja alakehykset.
Skunk
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Skunk »

Minkälaisia nuo AQUARELL-akvaarion pöydät ja kaapit ovat?
Tuolla lemmikkiexpressissä niitä on myynnissä mutta ei ole kuvaa, enkä ole hakemallakaan löytänyt. Kylpyankan kuvista kokeilin tiirailla mutta en oikein saanut minkäänlaista mielikuvaa, kun kuvissa oli sänky edessä : ). Ja minkälaisia nuo ovat kestoltaa, tuollainen tulisi 112litraisen alle.
kasiko
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kasiko »

Kyseinen firma ei vissiin myy suoraan akvaarioita, ei ainakaan vastaa sähköpostikyselyihin [}:)]
Eikä Puutorin akvaariokaan myy näitä enää, tietääkö joku, mistä näitä Turun seudulla saisi?
Hoc non credo; toga mea iterum surrepta est!
Ei voi olla totta! Togani on taas varastettu.
ninuska
Member
Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja ninuska »

Zoojatar Suikkilassa myy ainakin noita altaita.
itaki
Member
Member

Viesti Kirjoittaja itaki »

Eräässä kaupassa näin eri vaihtoehtoja tutkiessani kyseisiä altaita useammankin. Mustareunusteinen versio olisi silmääni miellyttänyt kunnes näin silikoonit.. Näytti melko hätäsesti levitetyiltä ja joissain kohtaa melko ohueltakin. Tämä siis vain minun mielipiteeni, mutta ostamatta jäi [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”