Kehyksettömän akvaarion kestävyys?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
SonjaSelena
Member
Member

Kehyksettömän akvaarion kestävyys?

Viesti Kirjoittaja SonjaSelena »

Minä en varmasti nuku ensi yönä 8O

Täyttelimme juuri tuossa 240 litraisen kehyksettömän akvaarion *miettii päänsä puhki* jokun 'waterhome' se oli, ja se on varmasti ihan hyvä ja vedenpitävä, mutta kun olen kovin epäluuloinen ihminen...

Sanokaa minulle, että se kestää kasassa ilman kehyksiäkin 8O
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Jos on riittävän paksusta lasista oikein tehty, kestää siinä missä vastaavan paksuisesta lasista tehty kehysakvaariokin.

Akvaario voidaan nimittäin tehdä siten että lasit liimataan yhteen, ja kun silikoni on kuivunut, liimataan mittoihin sakatut listapätkät särmien pääle.

Toinen tapa on tehdä ensin kehys, tällöin mittoihin sahatut lista kiinnitetään toisiinsa eräänlaisilla "ankkuripalasilla" sisäpuolisiin nurkkiin.

Molemmissa tavoissa kehykset ovat somiste, ja ne peittävät mahdollisesti rumannäköiset saumat.

Eri asia olisivat vahvat kulmaraudasta hitsaamalla kasatut kehykset, mutta lienevät museoesineitä nykyään.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

En sano että se kestää kasassa koska koskaan ei voi tietää.... mutta lupaan tulla auttamaan siivouksessa jos se leviää. :mrgreen: Helpottiko yhtään?

Ai ei vai.

No kyllä se suurella todennäköisyydellä kestää, tosin itse olen tykännyt täyttää kaikki altaat ensin vuorokaudeksi vain puoliksi ja vasta sitten kokonaan, en tiedä mikä ihme siinä on, mutta moinen menettely saa minut luottamaan siihen ettei se varmasti hajoa.

Niin ja olen nähnyt huomattavasti isompiakin kehyksettömiä altaita ja ihan hyvin ovat vetensä pitäneet, että hyvää yötä vain ja onnea uudesta mukavan kokoisesta tankista.
Dixi et animam levavi.
matte78
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja matte78 »

Terve!
Täällä on kaksi kokolasi allasta 250 ja 720 ja hyvin on vedet pysynyt sisällä.
E pur, si muove! Ei [sensuroitu], se on muovia!
SonjaSelena
Member
Member

Tässä tämä pikkuinen purkki sitten olisi. Wish me luck. :mrgreen:

Kuva
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Taustaan voisit jotenkin paneutua.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
SonjaSelena
Member
Member

en ole vielä kerenny :mrgreen: tuolla on odottamassa rullalla sellaista ruskeaa pakkauskartonkia, kiitos vaan hänelle, joka jossain keskustelussa laittoi kuvia siitä rypistellystä, hiilellävärjätystä taustasta, se on tosi kaunis... ja kasvejakin tulee lisää sitä mukaa kun rahaa löytyy, mutta kiireköstuolla on tuossa muhia...
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

SonjaSelena kirjoitti:ja kasvejakin tulee lisää sitä mukaa kun rahaa löytyy, mutta kiireköstuolla on tuossa muhia...
Heh kuulostaa tutulta! Itse kun hankin tuota 780L akvaariota niin hankin kaikki vermeet osissa ja pitkällä aikavälillä sitä mukaa kun sain työtunteja. Kokonaisuus ei ole itseasiassa vieläkään valmis vaikka sen kokoamisen aloittamisesta on kuukausia. :mrgreen:
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”