Ehkä OT mutta onko lähiaikojen kokemusta aquapro2000.de:stä

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Lentsu
Member
Member
Viesti:

Ehkä OT mutta onko lähiaikojen kokemusta aquapro2000.de:stä

Viesti Kirjoittaja Lentsu »

Niin siis nimenomaan meripuolen tavaroiden toimittajana ... olen pojille laittanut parikin mailia englanniksi enkä toistaiseksi ole vastausta saanut.

Haaga muistaakseni joskus tätä kehui ? vuosi sitten tai jotain ?

Onko kukaan käyttänyt lähiaikoina ?
Beati pauperes spiritu
Atten
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Atten »

Tilasin noin viikko sitten ja tänään oli tavarat perillä.
Lentsu
Member
Member
Viesti:

Kiitos !
Beati pauperes spiritu
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Onko muuten joku sattumoisin tilaamassa kyseisestä liikkeestä pitkää pakettia?

Olin ajatellut laittaa sinne tilausta 2x80w t5 valaisimesta muutaman viikon päästä. Taitaa tulla tuollaiselle 150cm paketille hieman ylimääräisiä postikuluja.

Kimpassa voisi olla postikulut mukavemmat.
Lentsu
Member
Member
Viesti:

Tässä vertailen vielä hintoja mutta mm. 400W polttimo on kohta tilauksessa, tosin minähän asun täällä periferiassa ...
Beati pauperes spiritu
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Minä en ole vielä ottanut yhteyttä koko kauppaan, että kuinka paljon postilkulut suhteellisen pitkälle paketille ovat.... Vahvasti vasta suunnittelu asteella :)
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Kauppa ei aseta kummempia rajoituksia pituudelle.
Kuljetushinnat ovat seuraavat:

Finland : 5-10kg = 23,90 EUR
Finland: 10-20kg = 29,90 EUR

(näin kun kysyin 15.4.04)
Samvais
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: HAS
Viesti:

Aquaristikshop

Viesti Kirjoittaja Samvais »

Kyseisestä kaupasta ei ole kokemuksia, mutta ajattelin varoittaa tästä Aquaristikshop nimisestä webbikaupasta (juuri sen mainoksia näkyy näilläkin sivuilla). Tein sinne tilauksen helmikuussa, laskuttivat väärin korttiani, tavaroita ei kuulunut, yhteenkään mailiin ei vastattu... Sain hommaan liikettä vasta ottaessani yhteyttä TrustedShoppiin, joka on EU:n kuluttajasuojayhdistyksien joku internetkaupan kattojärjestö. Kyseisellä kaupalla on meinaten tämän järjestön sertifikaatti.

Tehtyäni sinne valituksen että teen kohta Suomen luottokunnan kanssa virallisen reklamaation tähän liikkeeseen, ottivat he sieltä suoraa yhteyttä tähän liikkeeseen. Sitten sieltä lähti paketti mulle express kuljetuksella, eivät antaneet mitään selitystä millekään taholle miksi näin vaikeaa. Tämä "express" paketti kesti 2,5 viikkoa tänne... Kun paketti lopulta tuli, huomasin että sieltä puuttui tavaraa josta oli laskutettu... vieläkään asiaa en ole saanut korjattua...

Tämä on kyllä harvinainen poikkeus internetkaupaksi, minkään muun liikkeen kanssa ei ole koskaan ollut pulmia.

-Samvais
elpuri
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elpuri »

Tilasin joskus ennen joulua Aquaristikshopista tavaraa ja kun lähetystä ei kuukauteen peruin tilauksen. Myöhemmin kyselin akvaarioiden toimitushintoja Suomeen eikä maileihin koskaan vastattu vaikka muut samaa asiaa tiedustelleet saivat vastauksen nopeasti. Taisin joutua jollekin shitlistalle tuon perutun tilauksen vuoksi. :D
Fennorama
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Fennorama »

Omia positiviisia kokemuksiani aquapro2000.de-webbikaupasta:

internettilaus+toimitus lähipostiin= viikossa
halpa

Osaavat englantia mutteivät oikein mielellään puhu sitä, saksankielisiin viesteihin vastataan. Kun tilaat etkä saa mitään vahvistusta ei kannata huolestua, tavarat tulee. Heidän www-sivunsa vaan eivät näytä mitään vahvistusta tilaushetkellä.

Korttia laskutettiin pakkaushetkellä kun tavara oli jo heillä, ei kuten näyttäis joskus tapahtuvan eli jo kun tavara tilataan toimittajalta ja sitä sitten odotellaan.
Tatu Vaajalahti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tatu Vaajalahti »

Oman kokemuksen mukaan lähes kaikki internet kaupat Saksassa ovat "ailahtelevaisia": joskus samasta kaupasta saa loistavaa palvelua ja toimitukset tulevat viipymättä ja taas kuukauden kuluttua sama liike söhlää suurin piirtein kaiken.

En tiedä miksi, mutta USA:ssa online kaupat toimivat huomattavasti ammattimaisemmin, nopeammin ja varmemmin. Ehkä EU:ssa ei sittenkään ole tarpeeksi kilpailua vielä ?
fumiv
Junior Member
Junior Member

aquaristikshopista

Viesti Kirjoittaja fumiv »

viime vuonna tekemäni tilaus meni niin kuin pitikin, lasku ok ja tavarat tuli sanotaan kk sisään joulusesongin aikoihin.
Haaga
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haaga »

Täytyy jälleen kerran kehua aquaPro2000 liikettä kun kerran aihetta on. [;)]

Tilasin viikko sitten keskiiviikko illalla tavaraa em. liikkeestä pienehkön laatikollisen verran. Torstaina tavara oli lähtenyt liikkeestä ja tänään keskiviikkona hain paketin Transpointilta kun ei kotona ollut ketään sitä vastaanottamassa.

Ihan rivakkaa palvelua :D
Lentsu
Member
Member
Viesti:

Varmaan hyvä liike, jos osaisi Saksaa, Enkku maileihin siis pojathan eivät vastaa ...

Onko muuten ainoa maksutapa luottokortti tuohon firmaan ? vai voiko maksaa esim. ennakkoon laskulla ?
Beati pauperes spiritu
Haaga
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haaga »

Kyllä he yleensä vastaavat ihan englanniksikin. Soittivatkin allekirjoittaneelle tälläviikolla kun olin tilannut tuotetta jota ei sivuilla mainittu ja jota eivät Saksan maahantuojilta olleet saaneet, ihan englanniksi kommunikoitiin.

Ennakkomaksusta en tiedä, itse olen aina käyttänyt luottokorttia. Ennakkomaksua ei tilauslomakkeessa kyllä mainita.

http://www.aquaterrashop.de/ on toimittanut pari kertaa tavaraa allekirjoittaneelle postiennakolla, ja heillä on erittäin hyvät valikoimat.

Nythän muuten rupeaa jo saamaan suurimman osan tarvittavista tuotteista jo ihan kotimaastakin ja ihan kohtuulliseen hintaan Siniriutan tai www.merivesi.fi kautta.
jumase
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja jumase »

Nostetaanpa tätäkin aihetta hieman ylemmäs, koska tämä aquapro2000.de on erinomainen nettikauppa. Valikoima on erinomainen. Asiakaspalvelu vastaa kyllä kysymyksiin. Itse olen tilannut asiakaspalvelun kautta tuotteita, joita ei varsinaisen nettikaupan listoilta ole edes löytynyt. Ovat soittaneet minulle muutaman kerran, kun maahantuojalta on ollut tavara loppu. Ovat siis ehdottaneet tilalle vaihtoehtoista tuotetta. Ja toimitukset ylleensä viikon kahden sisällä tilauksesta kotiovella tai lähimmässä postissa.

Ja ehdoton tähtihetki tapahtui viime tilauksen yhteydessä. Yksi tilatuista tuotteista oli maahantuojalta loppu, mutta sitä piti tulla kuukauden sisällä. No arvatenkaan tuotetta ei tullut ja lupasin vielä toisen kuukauden lisää toimitusaikaa. Ei vieläkään tullut ja olin jo peruuttamassa tilausta, kun sitten vihdoin pärähti puhelin ja myyjä pahoitteli kovasti tätä myöhästymistä. Korvaukseksi odottelusta toimittivat minulle paremman ja huomattavasti kalliimman version alkuperäisen tilauksen hinnalla. Toki varmistivat että tuote kelpaa minulle. Totta kai se kelpasi.
nalbo
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook

Viesti Kirjoittaja nalbo »

Täältäkin kehua :) Viime ma lähti tilaus, ja pe jo kotiovella (noin 35kg ja postimies tyytyväinen [}:)] ihmetteli onko paketissa pelkästään kiviä :mrgreen: ) Tosin yksi phytoplankton pullo puuttui, otin yhteyttä ja lupasivat heti lähettää niitä kaksi kpl :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”