Nettikaupoista ja niiden ajattelufilosofiasta

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
arska
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Nettikaupoista ja niiden ajattelufilosofiasta

Viesti Kirjoittaja arska »

Aiheena tämä on aivan pimee, mutta toivottavasti joku joka suunnittelee nettiin muuntisivustoa ottaa opiksi. Elikkä kun katselen vaikka jotain saksalaiselta akvaariotarvikkeita myyviä sivustoja, varsinkin joissain kalliimmissa laitteissa, tekisi mieleni katsella tuotteesta kunnon kuvaa. No sivulla on monensadan euron laitteesta 2x3cm kuva jonka alla lukee "Click to enlarge". No klikkaan kuvaa suurentaakseni sen ja voidakseni paremmin tarkastella sopiiko ko laite mun altaaseen niin mitä vielä, kuva aukeaa samankokoisena tai joskus jopa vielä pienempänä.....Grrr raivostuttavaa :twisted:

Eikö niitä sivuja saa mitenkään sellaseen muotoon että ei tarvis talletella kuvia kiintolevylle ja yrittää suurentaa niitä ja katsella sitten sellaista pikselimössöä. Kaiken kukkuraksi tämä ilmiö esiintyy monen valmistajan omillakin sivuilla.
jarppa82
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jarppa82 »

Mieti asiaa kauppiaan kannalta, esim pikkukuva vie paljon vähemmän kaistaa ladattaessa kuin iso... 10mb(ulos) liittymät maksavat kuitenkin aikas paljon enemmän kuin normaali adsl-liittymä jossa on mahdollisuus max 1mb ulos.

Toinen voi olla että ko kaupalla ei yksinkertaisesti ole tekijänoikeuksia muuta kuin siihen pikkukuvaan joka heille on lähetetty. Ja niitä pikkukuvia ei saada suurennettua kuitenkaan ihan helposti.

Mutta suotavaa olisi että kuvista olisi isompia kuviakin tarjolla, mutta myös portaalin tuottajana myös ymmärrän miksi ei ole tarjolla kuin se pieni.

Tosin voihan se johtua laiskuudestakin :twisted:
Terveisin minä.
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Koss »

Olen huomannut ettei nettikaupoissa ole usein tarvittavaa tietoa laitteesta. Jopa sellaisia ilmoituksia on joissa mainitaan vain tuotteen nimi ja tilauskoodi :? Mielestäni enempi tieto tuotteesta olisi pelkkää plussaa kauppiaalle, silloin asiakkaan ei tarvitsisi itse etsiä tietoja vaikkapa googlella. Montakohan tilausta on tuon takia jäänyt tilaamatta [}:)]
Thompson
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Thompson »

Eniten ärsyttää päivittämättömät kauppojen sivut. Sellaiset viestit hinnastoissa kuten - Tuote tilapäisesti loppu, lisää vkolla 35 - ja eletään sentään viikkoa 45?? Aivan liikaa myydään myös "ei oota", hinta ja speksit on tarjolla, mutta mitään ei löydykään hyllystä kun tekee tilauksen. Onneksi kauppoja joutuu harvoin tekemään netin kautta ja jopa meidän kylältä löytyy lähes kaikki tarpeellinen.
rambi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja rambi »

Itse olen erittäin tyytyväinen Saksalaisiin nettikauppoihin,jos ajattelee millaiset valikoimat siellä on tarjolla niin kuvien laittaminen on aika työläistä ja kaupoissa on henkilökunta minimaalinen että hinnat pysyvät ostajille alhaisena ja aina voi hakea tavarat lähikaupasta jos netistä ostaminen tuntuu vaikealta [;)] ,mutta tuskin ihminen on ikinä tyytyväinen siihen mitä on tarjolla...aina pitää olla parempi.
arska
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arska »

Rambi on tossa varmaan oikeessa, vaikken tässä mitenkään moittinut ko yritysten hinnoittelua toimituksia yms,vaan lähinnä sitä että jos joku on jo kerran käyttänyt aikaa niiden kuvien sinne sivuille laittamiseen ei siinä paljoo enemää aikaa mene kun sen laittaisi koossa josta saa selvää tai toinen vaihtoehto olisi että esim vaahdottimien kohdalla olisi selvästi laitteen fyysiset mitat ilmoitettu vaikka kirjoittamalla, tunzella taitaa olla aika hyvin nämä asiat ilmoitettu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”