Ajattelin että sinulla olisi jokin selitys vaikkapa että tehdas ei myy kuin yhdelle yhteen maahan.

Valvoja: Moderaattorit
Jaaps no eiväthän nämä mitään niin kovin edullisia olleetkaan! Compact 600 tampereella 28€ ja nuo 2048 varmaan just jotain 65-70€liina kirjoitti:Eheim 1248 65 eur
Eheim Compact 600 26 eur
Ovatko nuo sitten kalliimpia akvaarioliikkeissä?
(Ostin oman 1250 pumpun noin 60 eurolla Tikkurilasta akvakaupasta, mutta onhan siitä jokunen vuosi, itse asiassa kahdeksan.Ei kun siis, olikohan se sittenkin jopa lähemmäs viisisataa, siis 85 euroa.)
Ainakaan Saksasta ostettujen Eheimien takuu ei Suomea koske eli pitää lähettää takaisin Saksaan. Minulle kävi juuri niin - jouduin lähettämään Eheimin suodattimen Saksaan huoltoon/vaihdettavaksi. Postikulut n. 23 euroa meni omasta pussista (tuskin ovat velvoitettuja korvaamaan). Lisäksi viikkotolkulla ylimääräistä odotusta. Eli halpa voi tulla kalliiksi, mutta harvemminhan noita takuuongelmia onneksi tulee.jari75 kirjoitti:Takuun kanssa voi olla vaikeuksia, kuten pleko_88 asiasta jo vihjaisi. EU:ssa kun ollaan, niin uskoisin takuun kattavan myös ulkomailta ostetun tekniikan. Tosin tästä ei omia kokemuksia.
Minä jouduin olemaan sen saksankielisen firman kanssa sähköpostiyhteydessä tuon takuuasian tiimoilta. En osaa kovin hyvin saksaa, joten kirjoitin englanniksi. No, selvisi ettei siellä päässä osata englantia pätkääkään, koska vastausviesti oli selvästi väännetty jollain automaattisella käännösohjelmalla. "We become after gets the program a new pump delivers" - ilmeisesti siis aikovat lähettää joskus uuden tilalle.suomijäbä kirjoitti:Itse ostin meriallasta varten kaiken Siniriutasta, vaikka saksasta tilatessa olisin säästänyt yli 500€, Miksi? Koska haluan täyden takuun ja en osaa englantia kovin hyvin.
Antanevatko uuden tilalle ilman, että ollaan katsottu voiko tuotetta korjata?jarvij kirjoitti:takuun puitteissa uuden tilalle kenties jo samana päivänä
Mahtaa.jarvij kirjoitti:Mahtaako tulla Saksasta paljonkin edullisemmaksi.
Ainakin voisi sanoa hölmöläiseksi kauppiasta, joka ei myy mattoa ja näin menee moni tilaus Saksaan. Samalla tietenkin ostetaan toimituskulujen kattamiseksi niin paljon pakettiin kuin vain tarvitaan ja voidaan.aqua2002 kirjoitti:Aletaankos seuraavaksi syyllistämään räkmixin tekijöitä, kun eivät osta suomalaisesta liikkeestä ruokia?Tai mattosuodattimia, kun jäävät kalliit suodattimet hyllyyn? Haukutaan vielä Tamlakin pystyyn, kun akvaristit ostavat monimetallinsa sieltä.
Olisi kiva tietää, kuinka monelta akvaariokauppiaalta löytyy tilastot hinnanvaikutuksesta myyntiin ja kuinka moni edes harrastaa optimointia? Optimointi (matematiikkaa) on helppoa, kun sen osaa!liina kirjoitti:Tietysti liiketaloudellinen ajattelu jätettäköön kauppiaalle. Voi hyvinkin tietää paremmin, miten kassa eniten kilahtaa.