Oskari ja lehtikala
Valvoja: Moderaattorit
-
waterfreak
- Starting Member

Oskari ja lehtikala
Mitä mieltä olette, sopiiko 550L akvaan 2 oskaria, 2 lehtikalaa, 2plekoa.
-
Oskareita!
- Starting Member

-
Mari Kurki
- Elite Member

- Sukupuoli: Nainen
Oskareille allas on mun mielestä vähän nafti ja plekojen mahtuminen riippuu lajista. Useimmat myynnissä olevista lajeista mahtunevat tuohon, mutta laji tosiaan täytyy selvittää.
Lehtikalat mahtuvat hyvin, mutta eivät sovi askujen kanssa samaan pyttyyn.
Lehtikalat mahtuvat hyvin, mutta eivät sovi askujen kanssa samaan pyttyyn.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
waterfreak
- Starting Member

Allas on vähän nafti tosiaan, mutta ei hätää, törmäsin http://www.thecichlidgallery.com/article_cornertank.htm ja ajattelin toteuttaa tuollaisen meidän takkahuoneeseen, upee!! 
Lehtikalat unohdan, mutta mitkä affenet sopis oskareiden kanssa? Sekin houkuttelis että hommais muutaman oskarin lisää... Olen siis ihan tosissani tekemässä samantyppistä allasta kuin linkissä
Onko se totta että oskari "syö" 10cm kokosen kalan jos itse on 30cm?
Tulisuu on aina kiehtonut mua, mutta en ole sitä ostanut koska on kuulemma niin äkänen kalaksi, mutta en usko että sekään oskulle uskaltaa uhitella joka päivä? Niin ja plekot ovat : Isopurjepleko ja mustaeväpleko <- tuosta en ole varma muistako täysin oikein. Kummatkin kasvaa 30cm kuulemma. Nykyisessä altaassa on paljon putkimaisia onkaloita missä ne tykkäävät majailla. Oskarit ovat nyt 25cm ja viihtyvät oikein hyvin, iloisia ja aktiivisia ovat ja tykkää syödä kädestä
Lehtikalat unohdan, mutta mitkä affenet sopis oskareiden kanssa? Sekin houkuttelis että hommais muutaman oskarin lisää... Olen siis ihan tosissani tekemässä samantyppistä allasta kuin linkissä
Onko se totta että oskari "syö" 10cm kokosen kalan jos itse on 30cm?
Tulisuu on aina kiehtonut mua, mutta en ole sitä ostanut koska on kuulemma niin äkänen kalaksi, mutta en usko että sekään oskulle uskaltaa uhitella joka päivä? Niin ja plekot ovat : Isopurjepleko ja mustaeväpleko <- tuosta en ole varma muistako täysin oikein. Kummatkin kasvaa 30cm kuulemma. Nykyisessä altaassa on paljon putkimaisia onkaloita missä ne tykkäävät majailla. Oskarit ovat nyt 25cm ja viihtyvät oikein hyvin, iloisia ja aktiivisia ovat ja tykkää syödä kädestä
Heh, kaveri aina muistaa kertoa mulle, että jos haluat joskus päästä kaloistasi eroon, niin osta pari oskaria tankkiin
Taitavat olla tosiaan sellaisia, että kaikki mikä on edes jotenkin samankokoisia kuin osku itse, niin se menee suuhun. Esimerkiksi kaverin oskari oli vasta muutamia viikkoja ollut tankissa, kun se rääpäle yritti monta tuntia ihan tosissaan syödä omenakotiloa.. Kala ei juuri isompi ollut itsekään
Tosi veikeitä ja mukavia tapauksia kunnon isossa lajialtaassa! Ihan vaan villi veikkaus, olisiko joku tonkija hyvä kumppani, esim timantti jne.. Muistaakseni näitä oli Korkeasaaren altaassa ja sitten siellä oli muistaakseni ritarimonneja.
Ja isopurjepleko venähtää parhaimmillaan (pahimmillaan?) noin 50 senttiseksi
Taitavat olla tosiaan sellaisia, että kaikki mikä on edes jotenkin samankokoisia kuin osku itse, niin se menee suuhun. Esimerkiksi kaverin oskari oli vasta muutamia viikkoja ollut tankissa, kun se rääpäle yritti monta tuntia ihan tosissaan syödä omenakotiloa.. Kala ei juuri isompi ollut itsekään
Tosi veikeitä ja mukavia tapauksia kunnon isossa lajialtaassa! Ihan vaan villi veikkaus, olisiko joku tonkija hyvä kumppani, esim timantti jne.. Muistaakseni näitä oli Korkeasaaren altaassa ja sitten siellä oli muistaakseni ritarimonneja.
Ja isopurjepleko venähtää parhaimmillaan (pahimmillaan?) noin 50 senttiseksi
Tuossa Norjalaiskaverin altaassa alkaa jo olla asennetta ja yritystä.waterfreak kirjoitti:Allas on vähän nafti tosiaan, mutta ei hätää, törmäsin http://www.thecichlidgallery.com/article_cornertank.htm ja ajattelin toteuttaa tuollaisen meidän takkahuoneeseen, upee!!![]()
Jos tosiaan vastaavanlaisen rakennat niin nostan hattua
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
waterfreak
- Starting Member

Riippuu varmaankin kalasta. Meillä laitettiin 7-8 cm oskarinpennut samaan altaaseen lähes täysikasvuisten oskujen kera. Hyvin ovat tulleet juttuun.waterfreak kirjoitti: Onko se totta että oskari "syö" 10cm kokosen kalan jos itse on 30cm?
Toisten lajien kaloja saattavat napostella innokkaammin. Joskus on ollut platyja yksinäisen oskarinpojan seurana ja platyt hävisivät salaperäisesti, vaikka ei hirveästi kokoeroa fisuilla ollut.
Tuo ison kotilon "syöminen" saattaapi olla enemmänkin kotilon siirtelyä. Meillä kannetaan välillä isoja kiviä suussa altaan päästä toiseen, kun ovat mokomat ihan väärässä paikassa.
Meillä laitettiin viikonloppuna pienen pieni (5 cm:ä) oskarin poikanen altaaseen ja hengissä on pysynyt 25-30 cm:sen oskun latuskan kanssa. Iso kaveri tosin on hieman äskynä uutta tulokasta kohtaan, liekö yrittää näyttää pikkuiselle, että kuka on altaan pomo. Periaatteessa osku syö sellaiset otukset, jotka suusta menee sisään.
-
aquaristo
- Aasian kirjeenvaihtaja

- Sukupuoli: Mies
Kyllä on tosiaankin upea, aivan sanattomaksi vetää tuommoinen allas.jartzu65 kirjoitti:Tuossa Norjalaiskaverin altaassa alkaa jo olla asennetta ja yritystä.waterfreak kirjoitti:Allas on vähän nafti tosiaan, mutta ei hätää, törmäsin http://www.thecichlidgallery.com/article_cornertank.htm ja ajattelin toteuttaa tuollaisen meidän takkahuoneeseen, upee!!![]()
Jos tosiaan vastaavanlaisen rakennat niin nostan hattua