Se aika vuodesta....

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Raymondo
Junior Member
Junior Member

Se aika vuodesta....

Viesti Kirjoittaja Raymondo »

On taas se aika vuodesta kun on aika ravata akvaariokauppaan ostamaan ''ne isommat ostokset''. Tämähän kärjistyy nimenomaan niille jotka asuvat kaukana akvaariokaupoista. Siis MINULLE!!!
Noh. Ostoslistalla on paaaaaaaaljon kasveja, lannotetta, uudet lamput, uus suodatin ja massat, kalanruokaa plus tietty niitä kaloja. Yhteensä 335 euroa... Luulisi kauppiaankin nuoleskelevan koko rahalla. Ja melkoista nuoleskelua onkin odotettavissa nimittäin viime vuoden ''vuosiostoksilla'' ollessani kauppakori ojennettiin, nätisti hymyiltiin ja puhuttiin ja ovetkin avattiin ja toivotettiin tervetulleeksi toistekin... Sillon ostin vaan 100 eurolla. Tällä kertaa varmaan kengät nuollaan ja annetaan fleecetakki firman logolla varustettuna kaupan päälle... :? :roll: [;)] :D

Meinaan että mikäpä siinä... Onko vastaavia kokemuksia että ne suurimmat ostot ja rahanmenot kertyy syksyyn?

Mutta eihän harrastuksiin tuhlattuja rahoja lasketa ( :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) ja minusta tuntuu että joka penni on sen arvoinen! Kauppakin on asiantunteva ja hyvin palveleva.
Siis maailma olkoon osteri jonk' avaan miekallain

-William Shakespeare-
maspe
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja maspe »

Ilmoititko erikseen ovella että nyt olet tulossa vuosiostoksille, vai onko siellä aina noin palvelualtista väkeä? [;)]

Omat ostokset ajoittuivat akvaarion ostoviikkoon. Sen jälkeen ei olekaan tehty kauppaa kuin noin kymmenellä eurolla per kerta, ei osamaksua vaan osa-ostoa. Eipä ole ollut isompia hankintoja listalla viime aikoina akvaariopuolella.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Itse olen ostanut onnistuneesti ihsn yksityisiltä ihmisiltä tavaraa. Mutta kyllä, sen kerran kun vein paikalliseen liikkeeseen 200 euroa niin olivat myyjät yhtä sädekehää. Toisaalla taas (liike, missä nykyjään käyn), palvellaan hyvin viakka mitään ei edes ostaisi. Kun kysyn niin saan vastauksen. Eikä myyjä yhtään nyrpeile tms kun sanon vaan että katselen ja kyselen [;)]

Tämän syksyn aikana olen saanut "harrastuksen uudelleenelvyttämiseen" tuhlattua rahaa yhteensä noin 900 euroa. Ostettu siis kaksi 190-litraista allasta, niille jalustat, tekniikka, kalat, kasvit, hiekat, lisää tekniikkaa, 23-litrainen karanteeniallas vaihtui 40-litraiseen jne.....
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Se aika vuodesta....

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Raymondo kirjoitti:On taas se aika vuodesta kun on aika ravata akvaariokauppaan ostamaan ''ne isommat ostokset''. Tämähän kärjistyy nimenomaan niille jotka asuvat kaukana akvaariokaupoista.
Taitaa olla juuri noin.. Itse asun parin korttelin päässä kaupungin eräästä akvaariokaupasta ja ostokset tulee tehtyä sujuvasti, silloin kun on tarvis eli jatkuvalla syötöllä :D.. Tampereella asuessa, ei varmaan kokonaista viikkoa ole mennyt ettenkö olisi jonkinlaisessa kalapuljussa käynyt kääntymässä.
Raymondo
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Raymondo »

Ei vaan heti alettiin hymyilemään ja kolme myyjää tuli pörräämään minun ympärille kun aloin luettelemaan listaa... Siis niinku olisin ollu joku isompiki pamppu... ja mulla tulee käytyä akvaariokaupassa jotain 4 kertaa vuodessa. Oon tainnut sinne jo aika paljon kylvääkin tota rahaa.
Siis maailma olkoon osteri jonk' avaan miekallain

-William Shakespeare-
Merri
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Merri »

Eipä ole vielä koskaan tullut tehtyä liikkeessä mitään kovin suuria ostoksia. Ainut (suurin) kertaosto on ollut yksi sisäsuodatin... ja no, yksi uusi allas ja valaisin eräästä loppuunmyynnistä polkuhintaan. Kaiken muun tilbehöörin olen ostanut käytännössäkatsoen käytettynä (tai ulkomailta). Kasvit, kalat, ruoat tms ostan tipoittain pitkin vuotta. Suuria ostopäiviä en vietä.
"I'll rise but I refuse to shine"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”