Heipsis! Tulipa vain mieleeni onko markkinoilla hienoa hiekkaa joka olisi tummaa ja kaloille haitatonta, sellaista josta ei liukene mitään?
Mulla on nimittäin vaaleaa, hiukan punertavaa hiekkaa ja timanttitonkijat eivät juurikaan erotu ja näyttävät hailakoilta. Ovat siis hohtavia, mutta tuon väristä hiekkaa vasten vähän laimean näköisiä. Vaikkapa tummanruskealla hiekalla olisivat näyttäviä... Mikä siis avuksi?
Itse vaihdoin pieninpään purtiloistani (67l) kiihtosorat sisään, jotain 1-2mm halkaisiljaltaan. Ei tosta kai mitään ole liuennut, vesiarvotkin ovat pysyneet samassa kuin vantaan vesijohtovedessä (Eli pehmeää, en nyt jaksais ruveta mittailemaan tarkkoi vesiarvoi...). Eli samassa kuin ennen pohjan vaihtoa.
Ihan hienon näköisiksi kasvit ja kalat tulevat, eli jesjes
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Korva kirjoitti:kiihtosorat sisään, jotain 1-2mm halkaisiljaltaan.
Kiihtosora? Mitä se on, mistä sitä saa ostaa? Onko se mustaa hienoahiekkaa? Itse olen etsiskellyt mustaa hienoahiekkaa tjsp. joka sopisi kääpiömonnisille pohjalle, kaikki vinkit otetaan lämmöllä vastaan. Tampereen seutulaiset varsinkin vinkatkaa!
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
"oppoKiihtosora? Mitä se on, mistä sitä saa ostaa? Onko se mustaa hienoahiekkaa?
Jotkut akvaariokaupat myyvät tota "akvaario kauppojen hintaan," jotain euron kilo, tai sitä luokkaa... Siis se on tosiaankin mustaasoraa/hiekkaa, jossain 2mm taitaa mennä raja, että sora muuttuu hiekaksi
Kyllähän monnisia kai voi pitää ton kokoisessa hiekassa/sorassa? En oo ihan varma....
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "