1. Alusta. Allas tulee tukevan "penkkisysteemin" päälle (samaisella penkillä on kilpikonnien 200 litrainen pytty joten se kestää kyllä hyvin). Noin pieni pönttö ei myöskään ole ihan kauhian painava tai mitään mutta pitääkö sinne laittaa alle styroksia, solumuovia tai jotain? Solumuovia on muistaakseni parissa paikassa suositeltu, mistä sitä saa?
2. Lämmitin joudutaan ostamaan erikseen mutta mietin että onkohan sille loppujen lopuksi tarvetta vai ei. Kalastoksi olen alustavasti haaveillut vaikkapa tetraparvea, amanorapuja ja mahdollisesti taistoherraa tai -neitiä. "Minimonniset" kiinnostavat myös. Mutta mikäli pytyn pH näyttää asettuvan yli seitsemän niin sitten varmaan milliksiä tai jotain. Takaisin asiaan

3. Tämä allas ja sen perustamiseen ja hoitoon tarvittavat jutut joudun maksamaan itse joten suhteellisen halvalla olisi tarkoitus päästä. Lähinnä mietin että mahtaako esim. vesitestien ja lannoitteiden hinta olla kovin hirveä, vesitestitkin kun olisi kai ostettava kaikki erikseen tippatesteinä...? Osaisiko joku arvoida paljon testien hinnaksi mahtaa tulla, myydäänkö niitä minkäänlaisina pakkauksina tai olisiko tämä alkuhässäkkä mahdollista selvitä liuskatesteillä? Mitenkäs lannoitteet, riittäisikö joku pelkkä hmm... se veteen ruikattava lannoite vai pitääkö pohjallekkin laittaa jotain? Kasveiksi olin ajatellut vaikkapa intianvesitähdikkiä, kierteisvallisneriaa, jaavansaniaista ja ehkäpä jotain pieniä miekkakasveja tai melalehtiä.
Kypsyttelyn kanssa tulevan varmaan sitten tänne hyperventiloimaan kunhan se akva tulee