Sopiiko taisto kiilakylkien seuraan?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-Fisu-
Junior Member
Junior Member

Sopiiko taisto kiilakylkien seuraan?

Viesti Kirjoittaja -Fisu- »

Mulla on 112 litraisessa akvaariossa 6 kpl leopardimonnisia, 8 kpl kiilakylkiä ja partamonni. Altaassa olis vielä vähän tilaa ja olin ajatellut, että sinne voisi laittaa yhden taistelukalakoiraan.

Mietin kuitenkin, että miten taistelukala suhtautuu kauniinpunaisiin kiilakylkiin? Onkohan ne liian värikkäitä taistelukalan makuun ja jos se sitten ajaakin niitä vain koko ajan takaa? Mulla on vähän turhankin paljon kokemusta agressiivisista kaloista enkä haluaisi taas pettyä ja luopua kaloista :roll:

Onko sillä muuten väliä että jos esim. taistis on punanen niin se herkemmin kiusaa kiilakylkiä jotka kans on punasia, mutta jos taisto on sininen se ei kiusaa punasia kiilakylkiä? Tiedän että taistoissa on niitä ärhäköitä ja sit niitä lempeitä persoonia ja että yleensä toi homma riippuu vain kalan persoonasta mutta olisko jollain hyviä neuvoja ja kokemuksia jotka vois auttaa tässä tapauksessa?
Onni on pieni koiranpentu pissaamassa jonkun toisen matolle.
Naanu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Naanu »

Mulla on rusokiilakylkiä taiston kanssa ja hyvin menee. 8-)
Sarien
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sarien »

Itse minun piti ottaa kiilakylkiä taistikseni kanssa, mutta kerkesi kuolla ennen niiden tulemista :D Mulle suositeltiin kumminkin niitä(aqua webissä) eli luultavasti sopivat yhteen hienosti.
Tahdonvoimaa.
CrystalCat
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja CrystalCat »

Kyllä sopii laittaa taisto kiilakylkien kanssa. Kiilat ovat tarpeeksi vikkeliä ehtimään alta pois jos vaikka taistolle joku mielenhäiriö tulisikin... Itselläni on myös ollut taisto kiilojen kera ja myös kardinaalitetrojen kanssa. Ei värit välttämättä sinällään laukaise taistoa tappeluun, mutta kun kalassa yhdistyy kirkkaat värit ja liehuvat evät niin taistolla saattaa tulla ego-ongelmia... :)

Eli ihan rauhassa voit sen taiston ottaa.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Sopiiko taisto kiilakylkien seuraan?

Viesti Kirjoittaja Lisa »

-Fisu- kirjoitti:Mulla on 112 litraisessa akvaariossa 6 kpl leopardimonnisia, 8 kpl kiilakylkiä ja partamonni.
En laittaisi taistelukalaa kovinkaan mieluusti tuohon porukkaan, sillä leopardimonniset ovat viileämmän veden monnisia eikä niitä ole hyvä pitää ns. taistolämpötilassa.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
4rd
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja 4rd »

Miten jos kiilojen lisäksi on punapyrstörasboroja? Siniriutassa kyllä sanoi,että kiilat on ok,muttei osannut sanoa raspoista.Siispä taisto jäi kauppaan odottelemaan. Pohjalla on partiksia,piikkisilmiä,katinkultamonneja sekä imunuoliainen.Akvaario on 170l purnukka. Kiitos jo etukäteen tiedosta.
-Fisu-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja -Fisu- »

Mulla on noi leopardit 25-26 asteisessa vedessä. Meillä on niin lämmin asunto että tuo veden lämpötilan laskeminen ei onistu. leopardit ovat kuitenkin voineet hyvin tuossakin lämpötilassa. Siksi sitä taistoakin ajattelin kun se sopisi lämpötilan suhteen tuonne. Toinen vaihtoehto oli mahdollisesti hunajarihmakala pariskunta mutta epäilen niiden mahtumista ja muutenkin olen edelleen enemmän taiston kannalla [;)]
Onni on pieni koiranpentu pissaamassa jonkun toisen matolle.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

4rd kirjoitti:Miten jos kiilojen lisäksi on punapyrstörasboroja? Siniriutassa kyllä sanoi,että kiilat on ok,muttei osannut sanoa raspoista.Siispä taisto jäi kauppaan odottelemaan. Pohjalla on partiksia,piikkisilmiä,katinkultamonneja sekä imunuoliainen.Akvaario on 170l purnukka.
Minulla on ollut taistoja punapyrstörasboroiden kanssa. Taistot jäivät ruoka-aikoina aika tavalla paitsioon, mutta muuten ei ollut ongelmia. Punapyrstöt ovat hyvin sävyisiä kaloja eikä niitä kiinnosta nypiskellä. Kovin lämpimään veteen punapyrstöjä ei kannata laittaa, 26 astetta on maksimi.

Mikähän otus mahtaa olla tuo imunuoliainen? Taiston kaipaama vähävirtauksinen, lämmin vesi saattaa olla sille epäsopivaa.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
4rd
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja 4rd »

Lisa kirjoitti: Mikähän otus mahtaa olla tuo imunuoliainen? Taiston kaipaama vähävirtauksinen, lämmin vesi saattaa olla sille epäsopivaa.
Se on imunuoliainen..ei vaan ostin ton akvaarion pakettina ja ed.omistaja sanoi sen olevan imunuoliainen jotakin? ,ei vaan muista mikä.Räpsin kuvan kun se poseeraa seuraavan kerran. Eli taiston voi siis laittaa kiilojen ja ppraspojen kanssa.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Taiston voi laittaa kiilakylkien ja punapäärasboroiden kanssa samaan altaaseen, jos taisto ei ole sitä herkkähipiäisintä sorttia, joka vaatii hyvin lämmintä vettä.
4rd
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja 4rd »

Lisa! Tossa toi imunuoliainen.Kuvan laatu on heikko.!

KUVA
KUVA 2
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Näyttääkö tämä tutulta?
4rd
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja 4rd »

Lisa kirjoitti:Näyttääkö tämä tutulta?
suunnilleen tuommoinen tosin väritys on tummempi.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Mikä sitten lieneekään :roll:

Faktaa kuitenkin on, että imunuoliaiset ovat hyvin virtaavan, hapekkaan ja viileämmän veden kaloja eivätkä ne siis sovi kovinkaan hyvin taistotankkiin.
4rd
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja 4rd »

Lisa kirjoitti:Mikä sitten lieneekään :roll:

Faktaa kuitenkin on, että imunuoliaiset ovat hyvin virtaavan, hapekkaan ja viileämmän veden kaloja eivätkä ne siis sovi kovinkaan hyvin taistotankkiin.
OK. Tarttee sitten luopua tosta veijarista jos hommaan taiston tonne purkkiin.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Kiilaparven, punapyrstöparven, muutaman piikkarin, muutaman partiksen ja parin katinkultaisen seuraksi siis taistelukala? Tuosta nyt miinustettu se imunuoliainen.
4rd
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja 4rd »

Lisa kirjoitti:muutaman piikkarin, muutaman partiksen ja parin katinkultaisen seuraksi siis taistelukala?
tuottaako noista joku ongelmia? :roll:
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

4rd kirjoitti:
Lisa kirjoitti:muutaman piikkarin, muutaman partiksen ja parin katinkultaisen seuraksi siis taistelukala?
tuottaako noista joku ongelmia?
Ei tuota, mutta vähentäisin partisten määrää ja ottaisin tilalle katinkultaisia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”