Olen paljon nähnyt eläinkauppojen toimintaa (ystävilläni liikkeitä), mutta tänään räjähti pää niin totaalisesti!
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Vanhempani siis hankkivat akvaarion kyseisestä liikkeestä. Heille myytiin seuraava paketti: 2 keltaplatya, 2 mustaplatya, 5 neontetraa, haarniskamonni ja kääpiökynsisammakko.
Jokainen akvaarioharrastaja voi sitten päätellä tuosta listasta jotain.
Mutta mitä tapahtui sitten?
a) Mustaplatyt ovat mustamolleja.
b) Haarniskamonni on partamonni.
c) 2 kalaa kuoli 2 vrk:n sisään
d) Kasvipussista löytyi toinen jo hätää kärsimässä oleva kynsisamppivauva.
No asiantuntevamman liikkeen opastuksella ja hurjalla työllä akvaario saatiin kuin saatiinkin kaloille sopiviksi ja osista luovuttiin kokonaan (esim. sammakoista, tulivat meille omaan altaaseen)
Kävipä sitten niin, että kävin tänään jälleen kyseisessä liikkeessä ja ideana ostaa tuonne akvaarioon nyt sopivia kaloja, 2 myyjää oli töissä. Kumpikin sanoi suoraan, etteivät he tiedä mitään vesiarvoista tms. eivätkä oikeastaan myöskään kaloista.
Kaivoivat minulle kaksi kalakirjaa ja toivoivat niistä olevan apua!
Kyseinen liike myös myy kreikan konnaa jolla erittäin paha a-vitamiinin puute (toinen silmä ei aukea).
Myyjän hoito-ohje tähän oli, että konna suoraan kraanan alle ja kyllä se siitä?! Yritti myydä rassukkaa vielä alennuksella

Kyseisen liikkeen jokainen akvaario on täynnä mustalevää, siis todella täynnä. Elukat ovat sikin sokin toistensa kanssa, eikä kaupan omistajalla ole vähimmässäkään määrin tietoa koko systeemin pitämisestä.
Homma jatkuu pahasti myös jyrsijäpuolelle, sillä 8 marsua samassa häkissä ei välttämättä ole ihan se paras vaihtoehto? Tai gerbiiliperhe faunaboxissa?
Ja koska en tiedä saako täällä ihan nimellisesti kertoa paikan nimeä, jätän sen tekemättä. Jos saa, huudan sen kyllä ääneen!
Maanantaina lähtee soitto eläinsuojeluun ja läänineläinlääkärille.
Aika paljon olen näitä nähnyt, mutta nyt todella paloi niin tyylipuhtaasti pinna!
*Argh!!!*