Onko mahdollista lähettää kaloja postissa ??
Jos on, niin kuinka pitää pakata ??
Kuinka muuten kalat tulevat tukusta liikkeisiin ??
Kalojen lähettäminen
Valvoja: Moderaattorit
niin, en tiedä mikä on postin / matkahuollon virallinen kanta tuohon asiaan, mutta kyllä kaloja voipi ainakin matkahuollon kautta lähettää tai ainakin olen ottanut vastaan matkahuollon kautta lähetettyn monnis parven. ( posti taitaa olla hiukkasen hidas ja arvaamatonOnko mahdollista lähettää kaloja postissa ??
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
kaverini ainakin käy hakemassa helsingin tukkureilta ihan itse ( ei ainakaan tule ostettua / otettua myyntii sikaa säkissä.)Kuinka muuten kalat tulevat tukusta liikkeisiin ??
olen käynyt hakemassa häneltä muutamia fisuja jotka on tullu suoraan tukkurilta, niin olen saanut matkaa alkeellisesti pakattun styroksi lodjun joka on sitten täynnä kalapusseja.Jos on, niin kuinka pitää pakata ??
mitä tulee kalankuljetuspusseihin niin "luulisin" ett mitä vähemmän kaloja ja vettä sekä mitä enemmän happea/ pussi niin sitä parempi .
näin talvella ois varmaan hyvä jos jotenkin pystyttäis pitämään kalankuljetuspussien lämpötila +:n puolella (n.20 astetta hyvä?), joten styroksi laatikko on yks hyvä lämmön eristäjä, mutta voipi olla ett tarvitaan myös kuumakallen apua, puhumattakaan lisä hapesta.
mutta tosissaan en ole itse lähettänyt yhtään fisua postitse joten viisaamat korjatkoon jos meni pahasti metsään

Ole varovainen kun puhut. Sanoillasi luot maailman ympärillesi.
Re: Kalojen lähettäminen
Onko mahdollista lähettää kaloja postissa ??
Niinpä niin siinä sitä onkin pohdittavaa.
Vaikea sitä on kuvitella miten muuten niitä kaloja kuljetellaan ympärimaailmaa ja suomea.
Vai olisikohan kalamyyjillä joku salainen syndikaatti ja kvanttiteleportaatio masiina millä siirtelevät sillejä paikasta toiseen?
Niinpä niin siinä sitä onkin pohdittavaa.
Vaikea sitä on kuvitella miten muuten niitä kaloja kuljetellaan ympärimaailmaa ja suomea.
Vai olisikohan kalamyyjillä joku salainen syndikaatti ja kvanttiteleportaatio masiina millä siirtelevät sillejä paikasta toiseen?
Juu ja se kustihan ei tunnetusti aina polje sitä lyhyintä/nopeinta reittiä... Eli siis kala ei varmasti kestä vuorokautta Suomen postin käsittelyssä (sori Kendau
) Matkahuollossa voi lähettää ja se on kaiken lisäksi ihan luvallista. Muita elukkojahan eivät ota kuljetukseen ilman esiliinaa eli mukana matkustavaa ihmistä.

En ole enää Postin palveluksessa ja olen ihan samaa mieltä. Eli ei mielellään kaloja postiin, jos mielii saada ne elossa perille. Muutenkin tuo kalojen lähettäminen on mielestäni verrattavissa eläinrääkkäykseen.Nanuska kirjoitti:kala ei varmasti kestä vuorokautta Suomen postin käsittelyssä (sori Kendau