Eli myyjä oli vaan sanonut että kyllä nuo viisi lehtikalaa mahtuu sinne sun 60l akvaarioon hyvin..
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Valvoja: Moderaattorit
Sannan ja tomin vedenalainen maailma kirjoitti: SEINÄJOKI
Akvaarioliike Koralli (arvostelu on vanha)
Kauppakatu 19, 60100 Seinäjoki
puh. 06-423 3904
ma-pe , la
Seinäjoen Koralli on aika painajaismainen liike: olemme vierailleet siellä muutaman kerran ja akvaariot näyttävät aina yhtä huonosti hoidetuilta. Näyttää olevan ennemmien sääntö kuin poikkeus, että akvaarioissa viruu kuolleita raatoja, ja monissa altaissa on niin paljon levää, ettei lasin läpi tahdo nähdä. Kaloja ja altaita on sinänsä yllättävän monenlaisia, mutta eihän täältä mitään uskalla ostaa! Kauppias ei tunnu tietävän edes akvaarionhoidon perusasioita, saatika sitten eri kalalajien erityisvaatimuksia. Tärkeintähän on myynti... huhhuh.
Tarkoitat varmaankin Buschin Timppaa.. Sillä oli ainakin joskus aikoja sitten bulldog jonka nimi oli Levis tai Elvis tjtn. Timpan piti myydä kauppa kun lapsensa tulivat hirveän allergisiksi eläimille (ei kai kaloille kuitenkaanBlue kirjoitti:Kyllä se koralli todella oli ihan hyvä paikka silloin kun sen omisti vielä se mies jolla oli koira siellä takahuoneessaSilloin tällöin oli kuollut (kuivanut) kala lattialla, mutta muuten oli muistaakseni ihan laatupaikka. Ainakin ottaen huomioon, että olin silloin alle 15-vuotias, eikä akvaariotietämys ollut edes nykyistä luokkaa
Saattaa pitää paikkansa, jos omistaja on taas vaihtunut. Se 2. omistaja oli ainakin surkeaakin surkeampi akvaarioasioissa, muistaakseni oli ainakin myyjänä vielä vuosi sitten. Nykytilannetta en kyllä tiedä, viimeksi kun kävin niin myyjät olivat naisia, enkä tiedä oliko kumpikaan omistaja. Ihan mukavilta kyllä vaikuttivat. Josko siellä uskaltaisi poiketa tarkistamassa tilanteenNina79 kirjoitti:Puutun keskusteluun sen verran, että meillä ainakin käytetään vain ja ainoastaan Korallia. Tyhmän ja tietämättömän puhetta että siellä muka olisi kuolleita kaloja ja muuta mistä syytätte suotta seinäjoen parasta eläinliikettä! Ellette sitten puhu vanhasta omistajasta, nykyinen on ainakin erittäin asiantunteva ja jos jokin asia on sellainen ettei hän sitä tiedä (harvoin näin on tapahtunut vaikka kuinka vaikeita kyselemme) hän soittaa jollekin kuka tietää!! Kannattaa käydä ensin katsomassa ja kyselemässä suoraan omistajan tiedot ennenkuin haukutte!!!
Sitäpaitsi faunattaressa ei todellakaan tiedetä kaloista ja akvaarioista yleensä niin paljon kuin korallissa.
Kyllä, juuri Timppaa tarkoitan! Ja koira taisi olla Levismemma kirjoitti:Tarkoitat varmaankin Buschin Timppaa.. Sillä oli ainakin joskus aikoja sitten bulldog jonka nimi oli Levis tai Elvis tjtn. Timpan piti myydä kauppa kun lapsensa tulivat hirveän allergisiksi eläimille (ei kai kaloille kuitenkaan ). -Silloin kun minä olin 15-kesäinen, Koralli sijaitsi Puistopolulla. *vanha*
memma kirjoitti:Tarkoitat varmaankin Buschin Timppaa.. Sillä oli ainakin joskus aikoja sitten bulldog jonka nimi oli Levis tai Elvis tjtn. Timpan piti myydä kauppa kun lapsensa tulivat hirveän allergisiksi eläimille (ei kai kaloille kuitenkaanBlue kirjoitti:Kyllä se koralli todella oli ihan hyvä paikka silloin kun sen omisti vielä se mies jolla oli koira siellä takahuoneessaSilloin tällöin oli kuollut (kuivanut) kala lattialla, mutta muuten oli muistaakseni ihan laatupaikka. Ainakin ottaen huomioon, että olin silloin alle 15-vuotias, eikä akvaariotietämys ollut edes nykyistä luokkaa
). -Silloin kun minä olin 15-kesäinen, Koralli sijaitsi Puistopolulla. *vanha*
No, minä pidän sitten sinua tyhmänä ja tietämättömänä kun menet noin törkeästi puhumaan toisille ihmisille ja haukkumaan tyhmiksi ja tietämättömiksi. Voisit itsekin käyttäytyä.Nina79 kirjoitti:Tyhmän ja tietämättömän puhetta että siellä muka olisi kuolleita kaloja ja muuta mistä syytätte suotta seinäjoen parasta eläinliikettä!
Juh, sama kaveri on.Kääpiöpallokala kirjoitti:Siis täh?!! Buschin Timohan on se lävistäjä/tatuoitsija siellä fleetline tattoos! Vai puhutaanko samasta henkilöstä? Onko se pitäny sitä kauppaa vai ymmärsinkö väärin?
En tarkoittanut, että elävän jyrsijän saa myydä elävänä ruoaksi.aquus kirjoitti:Kyllä ostajan pitää tietää meneekö kani tai marsu tai rotta tms. ruoaksi vai lemmikiksi. Siinä on semmonen pikkunen ero, että ruoalla ei ole pulssia ja se otetaan yleensä pakkasesta kun taas lemmikiksi menevältä pulssi löytyy. Lain mukaan suomessa ei saa elävää nisäkästä käärmeille eikä liskoille syöttää.