Jutteletteko kaloillenne?
Valvoja: Moderaattorit
Itsekkin höpisen kaloille. Jos annan kaloille ruokaa sanon yleensä: "Onkos jo nälkä? Nyt saatte ruokaa" yms. Kyllä niille tulee aina välillä sanottua jotain 

Leikkaus onnistui, mutta potilas kuoli.
http://www.suihkulaulantaa.org
http://www.suihkulaulantaa.org
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Juttelen, kyllä. Kaloja tulee kommenneltua kääntymään ja jos totellaan, kiitetään, ruoka-aikaan kinastelevia leväbarbeja käsken lopettamaan, ihmettelen että taasko te kerjäätte ruokaa ja kummankin altaan yöaktiivisen partiksen päivällä liikkumista tulee toki hämmästellä suureen ääneen kyseiselle yksilölle ja pyytää anteeksi jos vahingossa säikäytän jonkun kalan. Huonekasveille voivotellaan välillä niitten huonoa kuntoa tai kuivumista ja tietokonetta uhkaillaan pihalle heittämisellä jollei se toimi (kone alkaa aina pelittämään sen jälkeen).
Kukaan (kala, kone, kasvi tai ihminen) ei ole onneksi kommentoinut puheluitani, vielä.
Kukaan (kala, kone, kasvi tai ihminen) ei ole onneksi kommentoinut puheluitani, vielä.
Minä tunnustan myös!
Eilen aloin oikein ihmetellä kun kuvasin meidän taistopoika-Vernua, ja sanoin että "Olehan kultaseni hetki paikallasi niin saadaan kunnon kuva." Niin mitä ihmettä!!!?
Sehän alkoi aivan suorastaan poseerata!
Se ei niinkään huolestuta että tiedän itseni juttelevan kaloilleni, mutta se jo vähän alkaa huolestuttaa kun luulen että ne ymmärtävät minua.

Eilen aloin oikein ihmetellä kun kuvasin meidän taistopoika-Vernua, ja sanoin että "Olehan kultaseni hetki paikallasi niin saadaan kunnon kuva." Niin mitä ihmettä!!!?

Se ei niinkään huolestuta että tiedän itseni juttelevan kaloilleni, mutta se jo vähän alkaa huolestuttaa kun luulen että ne ymmärtävät minua.

Sitä menee vaikka läpi harmaan kiven, mutta muitakin reittejä olisi.
Tietysti sitä tulee juteltua rakkailleen
Varsinkin silloin höpötetään oikein kunnolla jos olen ollut kauankin poissa kotoa.
Ennen ruoka-aikaa kyselen kaloilta mitä he haluaisivat syödä. Heiluttelen eri purkkeja ja jos kalat sekoavat tavallista enemmän, se on sitten sitä.
Se on kyllä hassua jos käskee jonkun kalan tehdä jotain ja sitten se tekeekin sen. Silloin voin olla niin ylpeä viisaista pienokaisistani

Ennen ruoka-aikaa kyselen kaloilta mitä he haluaisivat syödä. Heiluttelen eri purkkeja ja jos kalat sekoavat tavallista enemmän, se on sitten sitä.
Se on kyllä hassua jos käskee jonkun kalan tehdä jotain ja sitten se tekeekin sen. Silloin voin olla niin ylpeä viisaista pienokaisistani

-
- Member
- Sukupuoli: Mies
Tänään tullessani kotiin kauppareissulta menin antamaan kaloille ruokaa. Ensin ruokin ihan tavallisesti tetrat hiutaleilla ja granulaateilla, ja sitten viskasin pohjakaloille vähän kaikenlaista: katkarapupellettejä, tabletteja..
Huomasin, että partamonni ei vielä ollut haistanut ruokaa, joten aloin juttelemaan monnisille ja piikkisilmille englanniksi (
), että syökää nopeasti ennen kuin se kamala partamonni tulee ja hätää teidät pois.. Selostin niille partamonnin etenemistä muovihäkkyrälaivasta kannolle ja toiselle kannolle ja sitä kautta syömään.
Olisi saattanut kuulostaa aika oudolta, jos joku olisi kuunnellut..
Huomasin, että partamonni ei vielä ollut haistanut ruokaa, joten aloin juttelemaan monnisille ja piikkisilmille englanniksi (

Olisi saattanut kuulostaa aika oudolta, jos joku olisi kuunnellut..

Mä puhun vain kissoille, mutta komennan myös kaloja samalla lailla kuin kissoja, jos ne tulevat seikkailemaan liian lähelle vedenpoistoletkua
"Hei-hei-hei! NYT pois siitä!"
Ei ne kalat ymmärrä
. Kissat on paljon kivempia juttukumppaneita, kun ne juttelee takasin 

Ei ne kalat ymmärrä

Todellisuus on niitä ihmisiä varten, jotka eivät pysty kohtaamaan science fictionia.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Mä en ilmeisesti olekaan kovin hullu (vielä), kun en pahemmin itsekseni juttele. Entiselle autolle tuli juteltua paljonkin kun se usein kiukutteli. Autossa laulaminenhan on myös ihan pakollista. 
Ennen kuin akvaariossa oli yhtään kalaa, mietiskelin usein kotiin tullessa, että kylläpäs sitten on kivaa tulla kun täällä fisut odottavat.
Joo no ei ne tainneet mun kahden viikon lomaakaan huomata. 

Ennen kuin akvaariossa oli yhtään kalaa, mietiskelin usein kotiin tullessa, että kylläpäs sitten on kivaa tulla kun täällä fisut odottavat.

Mäkin jo luulin et oon ainoo joka höpöttelee kalojen kanssa
joka kerta kun tuun kotiin niin tervehdin kaloja ja jos ei oo juttuseuraa niin menee kauankin niiden kanssa jutellessa...Varsinki silloin kun puhdistelen akvaariota niin tulee höpöteltyä eniten....Siskokin on jo ruvennut huolestumaan kun puhun kaloille, mut ei sille voi mitää, pitää niilläki olla juttuseuraa 

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Kyllä kaloille tulee juteltua, usein niitä tulee komenneltua ja pyydettyä että jättäkääs kasvit rauhaa yms. Samoiten noille rapuvaavoille tulee juteltua harva se päivä. Onneksi avokki ei enää katso niin pitkään, tosin sekin joskus saattaa jotain sanoa juovaokamonnille tai isoimmalle siniravulle. Yksi kaveri puhui aikoinaan vanhalle tietokoneelleen, se sanoi aina sille käynnistäessä että:" no niin vanha rouva, taas alkaa päivä uus..."
Ps. Kyllä me miehetkin puhumme eläimille yms...![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ps. Kyllä me miehetkin puhumme eläimille yms...
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Mitään kovin henkeviä ei tule juteltua kalasille, mutta jotain pientä kuitenkin. Lähinnä ruokinnan aikaa kun koko kööri kokoontuu odottamaan safkaa niin tulle sanottua, että "odottakaas nyt vähän", "älkääs nyt intoilko" tai "pysykääs suomuissanne niin saatte jotain herkkua".
Järjetöntä elää niin järkevästi että kaduttaa.
Ei mullakaan oo tapana jutella kaiken maailman kuulumisiani kaloille tai millekkään muullekkaan. Oikeastaan en edes tiedä minkä verran puhun millekkin elukoille kun ei sitä jotenkin oikein tiedosta...
Koirien jälkeen eniten puhun maakilpikonnalle. Yleensä jotain tyyliin "Menit sitten ja hinkkasit oikein nämä paskat tähän lattialistaan, tattista vaan" tai "Nonii, tänään olisi sitten tarjolla sitä ja tätä ja tota". Suokilpisille taidan puhua lähinnä kun ruokin ja "ulkoilutan" niitä: "Ei sää nyt mee sinne". Mahdankohan puhua gerbiileille ollenkaan? En edes tiedä. Pitääpä ensi kerralla niitä juoksuttaessa kattoa että puhunko vai en.
Kaloille en taida puhua myöskään yhtään. Mutta kaikille otuksille, myös kaloille, höpötän koko ajan sillä lailla niinkun mielessäni "Nyt meette vekes ja päästätte partiksenkin syömään", en kuitenkaan koskaan ääneen.
Koirien jälkeen eniten puhun maakilpikonnalle. Yleensä jotain tyyliin "Menit sitten ja hinkkasit oikein nämä paskat tähän lattialistaan, tattista vaan" tai "Nonii, tänään olisi sitten tarjolla sitä ja tätä ja tota". Suokilpisille taidan puhua lähinnä kun ruokin ja "ulkoilutan" niitä: "Ei sää nyt mee sinne". Mahdankohan puhua gerbiileille ollenkaan? En edes tiedä. Pitääpä ensi kerralla niitä juoksuttaessa kattoa että puhunko vai en.
Kaloille en taida puhua myöskään yhtään. Mutta kaikille otuksille, myös kaloille, höpötän koko ajan sillä lailla niinkun mielessäni "Nyt meette vekes ja päästätte partiksenkin syömään", en kuitenkaan koskaan ääneen.
-
- Advanced Member
- Viesti:
-
- Starting Member
[quote="amanda"]On se hienoa että on muitakin hulluja.
Itse juttelen kanssa jatkuvasti koiralle ja kaloille ja milloin millekkin. Aika hitaita katseita sain kerran liikennevaloissa kun tyynen rauhallisesti ilmoitin muille valoissa olijoille että "seis" ja "mennään". Unohdin että koira ei ollut mukana.
[/quote]
Nauran tota vieläkin

Itse juttelen kanssa jatkuvasti koiralle ja kaloille ja milloin millekkin. Aika hitaita katseita sain kerran liikennevaloissa kun tyynen rauhallisesti ilmoitin muille valoissa olijoille että "seis" ja "mennään". Unohdin että koira ei ollut mukana.

Nauran tota vieläkin

-
- Starting Member
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Tuleehan sitä turistua... Koirille tietenkin, kaloille, ravuille, kotiloille... Entisille tuliliskoille tuli puhuttua paljon, luulen että jotakin ymmärsivätkin
Mie olen sitä mieltä että puhuminen helpottaa. Sitä tulee kamalan yksinäiseksi ja pelokkaaksi jos ei koko päivässä pääse höpöttämään kelleen. Kalat on aika passiivista porukkaa (paitsi ahvenet ja rihmakalat, älykkäitä kun ovat
) mutta koirille puhuminen pitäisi laskea viralliseksi terapiamuodoksi.
Joo, sanoo ihminen joka kysyy sohvalla makaavalta koiralta: "Typy, onko tää nitraattitestin litku susta enemmän oranssia kun keltasta? Mihin tää osuu? Musta tähän vähän oranssiin. HÖH, mitä sä sitä punasta nenälläs tökit pöhkö, oot ihan värisokea! Ei sustakaan taas ollu mitään apua...." Ja kalatus jatkuu itsekseen minuuttikaupalla

Mie olen sitä mieltä että puhuminen helpottaa. Sitä tulee kamalan yksinäiseksi ja pelokkaaksi jos ei koko päivässä pääse höpöttämään kelleen. Kalat on aika passiivista porukkaa (paitsi ahvenet ja rihmakalat, älykkäitä kun ovat
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Joo, sanoo ihminen joka kysyy sohvalla makaavalta koiralta: "Typy, onko tää nitraattitestin litku susta enemmän oranssia kun keltasta? Mihin tää osuu? Musta tähän vähän oranssiin. HÖH, mitä sä sitä punasta nenälläs tökit pöhkö, oot ihan värisokea! Ei sustakaan taas ollu mitään apua...." Ja kalatus jatkuu itsekseen minuuttikaupalla

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Eilen illalla tuli viimeksi juteltua oikein huolella kun pyydystin kahta piikkisilmää vallisneriapusikosta ja kivikasasta. Ne kun jäivät pieneen akvaarioon akvan vaihdon yhteydessä.
"Tule nyt tänne, sun kaveriskin on jo tuolla toisessa jne".
Sain ne tunnin väijymisen jälkeen kiinni, en kyllä tiedä auttoiko puhuminen asiaan.
Noitamonnillekin tulee höpistyä, että mene nyt tuonne toiseen suuntaan, siellä se ruokatabu on. Ja että pitäisi suostua syömään myös tuoreruokaa, että pysyy terveenä...
Eli lähinnä juttelu tuntuu olevan ohjeiden antoa.
"Tule nyt tänne, sun kaveriskin on jo tuolla toisessa jne".
Sain ne tunnin väijymisen jälkeen kiinni, en kyllä tiedä auttoiko puhuminen asiaan.

Noitamonnillekin tulee höpistyä, että mene nyt tuonne toiseen suuntaan, siellä se ruokatabu on. Ja että pitäisi suostua syömään myös tuoreruokaa, että pysyy terveenä...
Eli lähinnä juttelu tuntuu olevan ohjeiden antoa.