Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.
No kauankos PMDD säilyy sekoitettuna huoneenlämmössä? Ajattelin pienen satsin viedä kotiin, mutta luulen että äippä ja iskä ei ymmärrä kasviravinnepulloa jääkaapissa Purkkina ajattelin käyttää Tropican Master Grow -putelia, tiedä sitten onko se tiivis vai ei..?
Höh? Minä olen säilyttänyt PMDD:ni kaapissa, en jääkaapissa. Olisiko pitänyt?
Jos olisi, niin tuskin olisin saanut pitää niitä jääkaapissa, joku olisi voinut luulla sitä ruskeata litkua kokikseksi ja saanut pahanlaatuiset traumat.
Yleensäkään en saa säilyttää mitään kalajuttuja ruokien kanssa yhdessä. Ei edes survareita saa. Sit täytyy aina hakea varastorakennuksesta pakastimesta niitä.
kirjoplaty kirjoitti:Jos olisi, niin tuskin olisin saanut pitää niitä jääkaapissa, joku olisi voinut luulla sitä ruskeata litkua kokikseksi ja saanut pahanlaatuiset traumat.
Pulloihin piirretään etiketiksi pääkallon kuva ja näin estyy mahdolliset erheet...
Minulla on pari vuotta vanhaa pmdd:tä jääkaapissa. On sekoitettu kahteen eri pulloon (valkoiset ja ruskeat aineet erikseen) ja toimii yhä. Ne ainekset jotka on sekoitettu yhteen, eivät ole näyttäneet säilyvän yhtä hyvin.
Tällä hetkellä minulla taitaa olla kolmea erilaista pmdd:tä jääkaapissa ja niitä ainesosiakin joista niitä sekoittelen, pidän jääkaapissa. Pakastimessakin on yksi hylly pyhitetty kalojen survareille ja pakasteherneille.
rupesi nyt minuakin kiinnostamaan, että kuuluuko tuota pmdd:tä tosiaan säilyttää jääkaapissa?? itsellä se on aina ollut samassa paikassa missä muutkin eli akvaarion alla..
haukka kirjoitti:rupesi nyt minuakin kiinnostamaan, että kuuluuko tuota pmdd:tä tosiaan säilyttää jääkaapissa?? itsellä se on aina ollut samassa paikassa missä muutkin eli akvaarion alla..
Ei tarvitse säilyttää jääkaapissa. Toki jos välttämättä haluaa niin voi pitää sielläkin, muttei siitä tietääkseni oli mitään hyötyä/haittaa. Säilytyspaikka kannattaa olla sellainen, joka on suojassa valolta, esimerkiksi juuri kaappi.
Jostain englanninkielisiltä sivuilta joskus löytyi tuolle viileässä säilyttämiselle hyvät perusteet eli kelaatit hajoavat nopeammin tms. jos valmista seosta säilyttää lämpimässä. Nyt en löydä tuota sivua Mutta näyttää noissa useissa pmdd:n säilytysohjeissa lukevan viileässä ja pimeässä säilyttämisestä. Kaikki reaktiothan on yleensä hitaampia viileässä, joten siltäosin kuulostaa järkevältä. Mutta voi olla ettei sitten loppujen lopuksi hirvittävän paljoa sitä käyttöaikaa pidennä.
kirjoplaty kirjoitti:Jos olisi, niin tuskin olisin saanut pitää niitä jääkaapissa, joku olisi voinut luulla sitä ruskeata litkua kokikseksi ja saanut pahanlaatuiset traumat.
Pulloihin piirretään etiketiksi pääkallon kuva ja näin estyy mahdolliset erheet... .
Mutta entäs lapset...ne kun eivät ehkä pääkallokuvan merkitystä.
kirjoplaty kirjoitti:
Mutta entäs lapset...ne kun eivät ehkä pääkallokuvan merkitystä.
No tuon pääkallokuvajutun opin juuri eräältä lapsiperheeltä Siellä ainakin lapset (5 ja 7 v.) tiesivät ettei moisella merkillä varustettuja juttuja kannata suuhunsa pistää. Ja kovin nuori lapsi ei muuten edes jääkaapista itse mitään ota, eipä oikein yletäkään jos kaappi on korkealla. Noh, itse pistelin kolmevuotiaana pesujauhetta poskeeni, ihan vaan siksi että äiti oli kieltänyt Eli vahtiahan niitä lapsia täytyy jos sellaisia on.
Kyllä minä pitäisin melkein kaiken mahdollisen jääkaapissa tai ainakin kylmäkaapissa jos olisi mahdollista. Vesitesteistä ja vitamiineista nestemäiseen lannoitteeseen. Juuri siksi että se hidastaa vähän kaikkea ja siellä on pimeäkin, eivät pöpöt kasva tai ainekset hajoa tavallista nopeammin.
Tämän sanottuna itse säilytän PMDDtä akvaarion alla pimeässä ja viileällä lattialla ja vielä samassa pullossa. En ole vielä saanut aikan toimimatonta litkua. Mutta tuo jääkaappikin on toisella puolella taloa neljän oven päässä
Mulla ne on jääkaapin ylähyllyllä johon lapset ei yllä ja äiti ei nää. Meillä jos jollain äiti sais sydärii jos ne näkis jääkaapissa. No, kyllä se oikeasti tietää mutta ihmeitä tapahtuu.Minulla etiketissä lukee:
En suosittele juotavaksi
äitin ei tartte laittaa roskikseen
yms. yms.
Ja alalaitaan laitoin huuumorilla että lisätietoja siitä ja siitä numerosta