Onko teidän kaloillanne nimiä?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

Vanhemmat täplämonnisnaaraat ovat Cayenne ja Chili. Jälkikasvua (muistaakseni Cayennen) edustavat nuoremmat ovat naaraat Salvia ja Aconite sekä koiras Thymus. Eli siis eka sukupolvi on nimetty lajin englanninkielisen nimen, peppered corydoras, pohjalta (edesmennyt isukki-koiras oli muuten Capsicum), jälkikasvun nimesin vapaasti yrttiteemalla.

Leopardimonniset ovat Stria, Mora ja toistaiseksi nimeämätön kolmas veitikka, joka sekin tulee saamaan nimensä latinankielellä, samoin kuin tulevat parvenjatkeet. Stria tarkoittaa siis viirua, viivaa, Mora = viive, oli sanakirjassa tuo edellisen lähellä ja toisaalta kyseisellä yksilöllä oli hieman vaikeuksia kotiutua.

Piikkisimmuista vasta kahdella on nimi: Sasha ja Nagini ;). Tetrojen, katkojen ja hohtokiilakylkien nimeämistä en taida yrittää, kun ei niitä erota toisistaan.

Edesmenneiden nimistä mainittakoon taistotyttö Wei-Ching (vapaasti länsimaistettu kirjoitusasu kiinankielen sanasta monosodiumglutamaatille E621 :mrgreen:) ja purppurataisto Yavannie (syyskuu quenyaksi).
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Meillä 3 korurihmaa ovat yhteiseltä nimeltään vauvoja (vaikka jo täysikasvuisia...) sekä perhoskalaa kutsun Elukaksi :D
sweppies
Starting Member
Starting Member

Oman fisuni nimi

Viesti Kirjoittaja sweppies »

Itselläni & kaverillani on yksi täplänuolimonni, joka on muita pienenpi.
Kaverini on 8vuotiaasta asti haaveillut että jos saa isona monnin, sen nimeksi tulee Nuuhuri. Joten tietysti erään monnin nimeksi piti tulla Nuuhuri. Nimi tulee siitä, kun kaverini näki kerran TV:ssä monnin, joka pöyhi pohjaa. Kaverini alkoi sanoa monneja Nuohureiksi, mutta koska nimi oli hieman vaikea, muuttui se aikojen myötä Nuuhuriksi. [;)]
Elämän 2 kultaista sääntöä
1. Älä ikinä paljasta kaikkea
osteoporoosi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja osteoporoosi »

Itselläni on kavereitansa laihempi verkkonuoliainen, jonka olen ristinyt
Luikku-Luigiksi..
alias90
Junior Member
Junior Member
Viesti:

mun kalojen nimet

Viesti Kirjoittaja alias90 »

mä oon antanu mun lehtikaloille nimet Lulu ja Syd. Ne ovat kauhean uteliaita, ei oo esiintyny "pippurimaisuutta" luonteessa vielä, ei oo kertaakaa hätistelly muita kaloja. Onko kenellekkään tuttu sanonta "lehtikaloilla ei ole koskaan tyhjää vatsaa" luulisin et oon kuullu sen täällä joskus, koska mun lehtikalat on kunnon ahmatteja! :mrgreen: Ne syö jopa enemmän kuin muut kalat, ne on niin vallattomia ja ei pelkää mitään! [;)]
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Mun kaloilla partamonni on Erkki (muistuttaa ihan appiukkoa jonka kaima on) :mrgreen: Isopurjepleko on Ivan Dragon, Sinirihma pariskunta Lestat ja Akasha.
Taistelukalat: Äijä on pelkkä Taisto (omaperäistä) :roll: ja tytöt on Ruikku(pieni ja ruskea), Pamela (albiino) ja Diiva (kukkoilava naaras)

Monnisia ei erota joten ne on vain monnisia.
Albiinomonni
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Albiinomonni »

No tottahan toki :D Melkein kaikilla on nimet..

*Lempikalani, iso albiinomonninen on edellisen omistajan nimeänämä Rutto
*Pikkusiskoni on nimennyt 3 mustaamolliaan Lyydiaksi, nemoksi ja Prepiksi, kunnes sai tietää että Lyydia on poika ja Nemo tyttö :D Mutta ei vaihtanut niitä siltikään..
*Plekoni on nimeltään Aave
* Siskoni nimesi Miljoonakauroksensa Eriniksi ja ei hyväksy että se on poika koska "se on niin kaunis" :P
*kaksi hunajarihmaa on toisen siskoni nimeänä hinaja ja hunaja..
*Ison Mustatetran taas olen nimennyt piraijaksi koska se näykkii muita kaloja ja sillä on sen muotoinen suu
Eikä sitten sen erityisempiä olekaan :D
Alamme edistyä - asiat menevät huonommaksi hitaammin.
kumisaapas
Starting Member
Starting Member

Nimet

Viesti Kirjoittaja kumisaapas »

Piikkisilmät Elmeri ja Almari, Partamonni Glen ja ainoa kirsikkabarbi jonka erottaa on Pulska.
kumisaapas
Starting Member
Starting Member

Hih

Viesti Kirjoittaja kumisaapas »

Albiinomonni kirjoitti: *kaksi hunajarihmaa on toisen siskoni nimeänä hinaja ja hunaja..
Mulla on samannimiset pehmokarhut. :D
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Hmmm.. Vaikka kaloilleni lepertelen päivittäin niin nimeäminen on jäänyt aika vähiin. No, partispoika on Uuno, ihan ilmeisistä syistä, kamala törkyturpa :mrgreen: Kaveri nimesi lehtikseni näppärästi herra ja rouva Lituskaksi, ja pienempi samppari on Nemo (kaikki Nemot evä pystyyn, ne voisivat jo perustaa oman kerhon :mrgreen: ), koska hänellä ei ole toista rintaevää, paitsi sellainen pikkuriikkinen tikku, joka kasvoi kuljetuksessa irronneen tilalle. Juovapuuplekoa sanon yleensä Palloksi, koska hänellä on taipumusta kasvaa lähinnä sivusuuntaan, ja vanhin leopardimonninen on yksinkertaisesti Vanhus.

Kämppiksen altaissa uiskenteleekin jo monipuolisempi porukka... Leväkatkoja on ollut Helge ja Hilda ja vielä harjarapu Harald, ja partiksia löytyy Armas ja Norbert Röpelöniska, molemmat kyllä tyttöjä :D Mustatetrat on yksinkertaisesti nimetty piraijoiksi. Siinähän niitä...
Jaanamari
Starting Member
Starting Member
Viesti:

tässä näitä

Viesti Kirjoittaja Jaanamari »

Meidän akvaariossa uiskentelee hunajarihmapariskunta Romeo ja Julia, partamonnityttö on Kauno-Rontti. Nimet kalaisille on keksinyt 8- vuotias tyttäreni.
Luon tarinaa jota elän, elän tarinaa jota luon.
www.freewebs.com/rauhamakiset
ay.paananen
Starting Member
Starting Member

Totta kai on nimiä

Viesti Kirjoittaja ay.paananen »

Tummaleväpleko Manne
Partamonni Jukka & d'Artagnan
Juovaokamonnit Thorne & Mace
Sinirapu Reijo
Lehtikala Dupont & Tilli
Helmirihmakalat Helmi & Perly
keltarihmakalat Kultsi & Leo II
Piikkisilmiä Athos, Porthos & Aramis
Sokkeloripsimonni Viksi Vallu
Omenakotilo YTV
Palettikala Kerttuli

Muilla ei ole nimiä. Johtuen lienee siitä että niitä ei toisistaan erota. Kaloista tulee tärkeämpiä kun ne nimeää, eikö?
Tikruliini93
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tikruliini93 »

Meidän partiksien nimet ovat Rubert & Munkki
Lahjoitetaan tummaleväpleko Joutsenossa. Kiire! Ota yhteyttä yv:nä
totoro
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja totoro »

Meidän entisten partisten nimet olivat Örkki ja Mörkki.. :roll: Ja sitten on miljoonakalakoiras nimeltä Jehu.
dallas
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja dallas »

yks piikisilmä benjamin ja taistelukala naaras moon shodow
- Fopel - The one and only -
Akva_Boy
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Akva_Boy »

Minun mustaveisikalani nimi on Costi, joka tulee meidän ärsyttävästä liikunnanopettajasta. 8-)
Aina se tyhmäkin oppii.
KalamiesJukka
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KalamiesJukka »

Avainkirjoahven pariskunta: Nakki ja Muusi.
Toivottavasti innostuvat joskus kutemaan, niin saisin paljon pikkunakkeja :)
tuikituiki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tuikituiki »

Mulla on partistyttö Pirkko ja oli taistouros Natasha... :D
"pikkuiset kultakalat lammessa ui..."
Sade
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Sade »

Heh, monnisparvenkin jäsenet ovat saaneet nimiä, tosin niitä ei ole virallisesti annettu, nimitys on vain "jäänyt" kullekin. Parvessa on siis 6 kaverusta (yhden menetin toissapäivänä, nyyh :cry: ). Nimet ovat kaikessa yksinkertaisuudessaankin aika huvittavia minusta. [;)]

1. Mammamonninen: parven ainoa naaras, hirveä paksukainen torpedo, nimessä käytetty runsaasti mielikuvitusta :mrgreen:
2. Julma monninen: pikkusiskon mielestä tällä monnisella on julma ilme, ja kyllähän se, kun vähän tarkemmin katsoo, aika tuimalta näyttää.
3. Travoltamonninen: tällä on ihmeellisen muotoinen pitkä selkäevä, on kuin geelillä vedetty... (John Travolta & musikaali Grease [;)] )
4. Pikkumonninen: typerä kysymys, kaikkein pienin rääpäle

Kaksi muuta ovat niin kopioita ettei niillä ole toistaiseksi nimiä.
Dixie
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Vain taistokoiraalla.Ja toisella naaraalla.Eli Urpo ja Irmeli 8-)
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
TerhiL
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja TerhiL »

Tällä hetkellä nimi on vain partiksella, ja hän on Mamba. Nimi vain tuli sieltä jostain, kun tätä persoonaa juuri pakattiin kotimatkaa varten.

Hunajarihmoille haluaisin antaa nimet, mutta toisen sukupuolesta on vielä epäselvyys, niin eihän tuota osaa sanoa.
Marimer
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Marimer »

Meillä poika nimeää kaloja, unohtaa nimet ja nimeää uudestaan. :mrgreen:
Ainoat nimet jotka hänellä jäivät käyttöön olivat kääpiörihmakalapariskunnan Ville ja Pelkotar.

Nykyisistä kaloista nimettyjä ovat Valle Valepartis (partiksen näköinen, mutta omituisen oloinen olio),
korupleko L-006 nimeltänsä Nikki Sixx,
verkkopiikkipleko L-114 Reetu (mun 30-vuotislahja), albiinopartis Blondie ja noitamonni Piper.
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

meillä on kaikilla kaloilla nimet. kuparimonniset: Toni, Joni, Tohelo ja Torvelo. nuolimonni: Muro. lehtikalat:Allu ja Tärppi
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Mulla on platyn poikanen nimeltään Juntti. :mrgreen: Juntti on kasvanut n. 1-1,5cm pituiseksi samassa ajassa kun sen sisarukset ovat kasvaneet 2cm mittaan. Ja kun sillä ei ole vielä mitän väriäkään toisin kun sen sisaruksilla. [;)] Kerran illalla kirosin kotona akvaarion ääressä ja huusin: Missä se pieni juntti on??!! Äiti tuli siihen kysymään: Mikä juntti?
mä: No se vaalee pikku kala! :roll:

Että tällästä... :|
Kupru
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kupru »

Partamonni Kaarlo Kala ja taistelukala typykkä Amalia Akvaariokala, jo edesmenneen Akseli Akvaariokalan sukunimikaima :D
Hullu saa olla, muttei tyhmä. Muista siis aina kysyä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”