Kala- ja kasvitietoa?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mikämikä
Starting Member
Starting Member

Kala- ja kasvitietoa?

Viesti Kirjoittaja Mikämikä »

Nyt on 128l selvinnyt nitriittipiikistä edellisen akvan hajoamisen jäljiltä. Kaikki kalat hengissä! :D (4 platya, 2 jotain keltasta, 2 panssarimonnista?, miljoonakala ja 6 poikasta josta 1 albiino!)
Kohta uskaltaa alkaa suunnittelemaan kalaston täydennystä ja akvan sisustamistamista. Nytpä siis kysynkin näin vihreenä harrastajana;
Mistä ihmeestä te hankitte tietonne?
Vaikka kuinka googlettaa, väsyy silmät ennen kuin on tiedot hallinnassa.
Tietty olen lainannut kaikki englanninkieliset kirjat kirjastosta (asun Tanskassa) mutta niissä vaan tuppaa olemaan aika erilaisia nuo tiedot näihin foorumin tietoihin verrattuna,amerikkalaisia kun ovat.
Kohta puoliin kuitenkin tulossa Suomessa käymään joten voisin hankkia jotakin kirjallisuutta ja jonkun harrastajan ylimääräiset kasvit..?
Isotooppi? Niin tietty joo, mullakin on pari platya ja monni..
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Mistä ihmeestä te hankitte tietonne?
Minä ainakin olen hankkinut lukemalla alan kirjoja ja lehtiä, kyselemällä toisilta harrastajilta ja jutellut toisten harrastajien kanssa, selaamalla nettiä sekä tietysti ne omakohtaiset kokemukset vuosien varrelta.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Mikämikä
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Mikämikä »

Niinpä, mutta mitä kirjoja voisitte suositella?
Muita harrastajia en tunne eikä tietämystä lehdistä.
Nyt olen lähestulkoon Aqua-Webin varassa ja vaikka täältä paljon tietoa saakin, mieluusti opiskelisin aihealuetta kotosalla ilman että tunnen itseni ihan tampioksi. Olen näet niitä jotka hankki akvaarion ja vasta sitten ymmärsi ettei se ole ihan niin yksinkertaista. :(
Isotooppi? Niin tietty joo, mullakin on pari platya ja monni..
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Akvaristi-lehti ja kaikki Markku Varjon kirjat. Varjon kirjoissa tosin osa tiedoista vanhenee, niinkuin kaikki kirjatieto tekee. Niitä kun ei voi päivittää kuin uusilla painoksilla, joita taas ei kovin usein ilmesty.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Mandinka
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mandinka »

Ostin tuossa juuri Varjon kirjan "Akvaario-opas" joka on 3. tarkistettu painos 2004, eli ei kovin vanhaa tietoa. Hyvä perusopas mielestäni, Akateemisesta kirjakaupasta. Hinta oli vissiin jotain 25 euroa. Sitä saa tilattua myös täältä.
"Mä luin jostain..."
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Kala- ja kasvitietoa?

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Mikämikä kirjoitti:2 jotain keltasta, 2 panssarimonnista?
Selvitä nimet, jotta saat tietää, sopivatko kyseiset otukset pyttyysi...
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”