Nyt se on päätetty vai onko?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
karttakirja
Starting Member
Starting Member

Nyt se on päätetty vai onko?

Viesti Kirjoittaja karttakirja »

Eli ajattelin ottaa 240l akvaariooni 2 lehtikalaa, 10 safiirimonnista ja 2-4 leväkatkarapua. Parvikaloiksi olisi kuulemman intiaanisulat hyviä, mutta itse en oikein pidä noista... Joten TAAS kerran olisi kiva jos joku auttaisi ja ehdottaisi jotain parvikaloja [;)] . Ja jos nuo kalat joita olen meinannut ottaa ei sovi yhteen niin sanokaa. Ja vielä... voisiko tuonne ottaa tähtipartamonnin ja piikkisilmiä? Vai tuleeko sinne liikaa fisuja?
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

En osaa muuhun kalastoon mitään sanoa, mutta mites sinun silmääsi miellyttäisi sitruunatetra? Lehtikalojen kanssa sopivia tetroja ovat. Onhan sinulla tarpeeksi korkea akvaario lehtikaloja ajatellen?
arasila
Member
Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arasila »

Kovin tarkkaan tuossa ei kerrottu, minkälaisia parvikaloja haluat. Ehdotan punapäätetroja:
http://www.kapsi.fi/~skare/akvaario/punapaatetra.html
karttakirja
Starting Member
Starting Member

Joo nuo sitruunatetrat on kyllä nättejä :mrgreen: ! akvaario on 50cm korkea, eikös se ole se minimi... Ja kun olen AINA halunnut lehtikaloja niin nyt sitten ajattelin jos niitä ottaisin... :roll:
karttakirja
Starting Member
Starting Member

Ja vielä lisäystä äskeiseen... Jotain ehkä sinisen vivahtavia kaloja tai joitain missä on montaa väriä haluaisin.. Poikaystävä kyllä tykkää noista sitruunatetroista niin kai siellä pitää yhtä sellaistakin lajia olla mistä sekin pitää(maksaa puolet akvaariosta :mrgreen: )...
Yanna
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yanna »

Ravuille käypi huonosti lehtikalojen kanssa. Ne syödään ennemmin tai myöhemmin.

Yanna
aequidens
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja aequidens »

Sinitetrat on sinertäviä.Minulla on niitä parvi lehtikalojen kanssa.Ostin Faunattaresta viime syksynä muistaakseni 1.90 eurolla.
Nyt olivat kyllä nostaneet hintaa,olikohan jopa 2.70... :?
Hgin Akvaariokeskuksen kalalistallakin noita on tainnut olla...
Aikuiset keisari- tai kerritetratkin sinertävät jonkin verran.
(Ja kongontetra.)
karttakirja
Starting Member
Starting Member

Eli ei siis leväkatkarapuja... Noita kongontetroja olisin ottanut, mutta sanottiin että kasvavat liian isoiksi...
Susamka
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Susamka »

Safiiritetrat ovat oikeassa valaistuksessa kunnolla sinisiä ja kirkkaanpunaiset evät.
"Eikö sen huulet kulu?", ystäväni tokaisi katsoessaan etulasia 'imppaavaa' plekoa
karttakirja
Starting Member
Starting Member

Kaloiksi olen nyt ainakin päättänyt ottaa:
2 lehtikalaa
10 safiirimonnista
12 sitruunatetraa

2 tähtipartamonnia??
4 piikkisilmää?

Plääh! Olen ihan sekaisin... Voiko noita piikkisilmiä ja tähtipartamonneja ottaa vai ei :roll: ?
Onko määrät sopivat? Vai pitäisikö ottaa vielä jotain parvikaloja noiden piikkisilmien ja tähtipartamonnejen sijaan?
Kommentoikaa jos viitsitte!
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Pariskunta lehtikaloja, parvi sitruunatetroja, parvi safiirimonnisia, muutama piikkisilmä ja pari tähtipartista vaikuttaapi ihan kivalta kalastosuunnitelmalta 240 litraiseen pyttyyn :)

Onko sinne 40 litraiseen pikkupurnukkaan tulossa siis parvi neontetroja sekä muutama leväkatka?
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
karttakirja
Starting Member
Starting Member

Mahtavaa! Kiitos, ei tarvitse kalojen valintaa enää miettiä! :D
40 litraseen tulee siis ne nykyiset 9 neontetraa ja vielä pitää ostaa ne 2-4 leväkatkarapua.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”