Eli tosiaan pari päivää sitten sain hauskan yllätyksen, kun ihmettelin miksi yksi ahvenista on koko ajan etulasissa kiinni, eikä liiku paljon mihinkään, kun normaalisti on hyvin säikky ja viime aikoina muutenkin ollut paljon piilossa. No kun tarkemmin katoin, niin siellähän olikin n. 20 poikasta emon alapuolella hyppelemässä ja uimassa.
Timantit muutti meille ihan vähän aikaa sitten, ensi tuli kaksi vähän isompaa ja sitten hain vielä kolme aika pientä. Ja tarkoituksena tietenkin mahdollisen kutuparin muodostuminen.
Tosi hienosti emo niitä vahtii ja poikaset syövätkin hyvin, olen hienontanut kuivaruokaa oikein hienoksi ja tänään sain artemian toukkiakin valmiiksi, kaikki menee.

Yksi ongelma kuitenkin on, kuka on niiden isi/äiti? Emo vahtii niitä niin tarkasti eikä päästä ketään lähelle, ei myöskään sitä mahdollista isiä/äitiä. Mistä mä nyt tiedän mikä on kutupari?
Olen jättänyt niille yövalon yöksi, jotta emo näkee vahtia paremmin, onko se tarpeen vai pärjääkö ilmankin? Tuntuu vaan ettei ne nuku koskaan.
t: Tanja