Minkälaisia käyttökokemuksia teillä on PMDD:stä?
Valvoja: Moderaattorit
Toki, mutta tässä aiheessa keskusteltaneen ihan vain nestemäisestä lannoituksesta eikä muista lannoitteista, hiilidioksidista ja valostakiltsi kirjoitti:Mutta PMDD ei yksin tee kasveista kauniita, reheviä ja lenpalttisen ihania. Valot vaikutaa, kuten muutkin tekijät![]()
Mten? Ei ole ollut ongelmia niilläkään annetuilla mitoilla joilla ainetta on ostettu ja tehty (1ml/10l.). Voihan ainetta käyttää enemmän/vähemmän miten tuntuu. Vai valkeneeko tämä minulle sitten kun ongelma tulee eteenrain- kirjoitti:
PMDD on siitä erinomainen verrattuna kaupallisiin että sitä voi muokata omiin altaisiinsa ja vesiarvoihin sopivaksi.
Juu, kyllä se perusohje toimii ihan hyvin. Sitten vain kun haluaa säätää paremmin omaan altaaseensa niin sekin on mahdollista (esimerkiksi juuri vaikka vähemmän rautaa, enemmän kaliumia), sitä säädellään sitten näppituntumalla. Mutta yleensä se perussekoitus on ihan hyvä.kiltsi kirjoitti:Mten? Ei ole ollut ongelmia niilläkään annetuilla mitoilla joilla ainetta on ostettu ja tehty (1ml/10l.). Voihan ainetta käyttää enemmän/vähemmän miten tuntuu. Vai valkeneeko tämä minulle sitten kun ongelma tulee eteenrain- kirjoitti:
PMDD on siitä erinomainen verrattuna kaupallisiin että sitä voi muokata omiin altaisiinsa ja vesiarvoihin sopivaksi.?
Makuasia kyllä tuokin joskin silti oikein hyvä neuvo. Itse olen kovin laiska tekemään uutta lannoitesatsia kun edellinen loppuu ja välissä voi mennä parikin kuukautta lannoittamatta, mutta aina olen jatkanut suoraan joko täydellä annoksella tai 3/4 määrällä ilman mitään probleemia. Mangaani on itselläni vasta kokeilussa ja laitan sitä ja rautaa vähemmän kuin resepteissä on.rain- kirjoitti:Käyttö kannattaa sitten aloittaa kuitenkin varovasti ja olen itse suositellut sitä puolikkaalla annoksella aloittamista.
Totta, mutta kai ne kasvit yölläkin ovat kykeneviä ottamaan ravinteita vaikkeivat niitä juuri silloin käytä. Ja varastoivat ravinteita sitten tehokkaammin kuin levät?kirjoplaty kirjoitti:Eikö ne kasvit taida parhaiten ne ravinteet imeä silloin, kun ne yhteyttävät??Yön aikana tai siis pimeällä tapahtuu pääasiallisesti soluhengitystä, eli silloin kasvit eivät käytä ravinteita muutoin kuin omaa itse muodostamaansa energiaa.
Vaan eikös kasviakvaristilla tilanne ole useimmiten päinvastainen; nitraattipiikki tulee hanavedestä eikä viikon mittaan?sani kirjoitti:Eräältä kasviakvaristilta kuulin hyvän neuvon eli PMDD:tä pitää lisätä suhteessa siihen paljonko altaassa on nitraattia. Eli jos veden vaihdon jälkeen nitraatti on lähes nollilla ja kumoaa altaaseen viikon annoksen, saa kasvien sijasta levät helposti kukoistamaan koska ravinnemäärät on silloin epätasapainossa.
Tuo on minusta makuasia. Lopputulos on sama, jos valmistaa komponenteista itse sekoittamalla samanlaista liuosta, kuin valmisliuos olisi.nallu80 kirjoitti:Olen nyt päättänyt kokeilla PMDD:tä.
Kannattaisiko ostaa valmista ainetta vai sellaista minkä sekoittaa sitten itse?
Adrianna kirjoitti:MPDD ainekset löytyy, askarruttaa vaan pätkä ohjetta: Sekoitetaan puhtaaseen veteen. Tarkoittaen? Vesijohtovesi vai tislattu vesi?